Dopustovanje na grških otokih prinaša dolge peščene plaže, sinje modro nebo, čudovito morje, raziskovanje bolj odročnih predelov in tkanje vezi z domačini v odmaknjenih vasicah, kjer imata feta in olive nek povsem drug okus. A kar tako peš ne bo šlo, potreben bo lasten prevoz. Po nekaj iskalnih manevrih in primerjavi cen sledi še nekaj klikov in na izbranem kraju ob želeni uri nas že čaka mali avto za naša velika potepanja. Kateri bo, niti ni važno, glavno da ni pretirano utrujen, da ima klimo ter ni kdo ve kako žejen.
Takšno je bilo pred leti prvo bližnje srečanje z malo iskro, Chevrolet sparkom, kjer sta mu na rent-a-car parkirišču grškega podjetja družbo delala Hyundai i10 ter Kia picanto. Vsi dimenzijsko majhni, prostorsko skorajda čudodelni, z veliko odlagalnimi površinami, s praktičnimi petimi vrati, z ravno prav močnim srcem, poceni - tako za nakup, kot za izposojo - in upoštevaje njihov namen presenetljivo vzdržljivi. Zvezde grških izposojevalnic avtomobilov so tako (tudi) Korejci in pogojno Američan. Znamka Chevrolet je pač ameriška, pri nas je takrat postajal sinonim za všečen avto, ki za majhen denar nudi skorajda vse, kar potrebujete, pred časom pa so napovedali umik iz EU. A spark je plod korejskega znanja in tam tudi nastaja. Ker smo z drugimi že imeli izkušnje, smo se odločili za 360 cm dolgega Chevroleta, ki je še prej slišal na ime Daewoo matiz (tudi s tem smo bili enkrat prej zadovoljni).
Z našim sparkom ga v Grčiji pozneje skoraj ni bilo kotička, ki ga ne bi obiskali in dosegli, v ozkih mestnih uličicah med tradicionalno modro-belimi hišami je bil kot doma, ob tem se je izkazal z dobršno mero robustnosti, vožnjo po neurejenih cestah je mirno prenašal, za trikrat po 20 evrov pa smo se z 1,2-litrskim "mlinčkom" s 60 kW (82 KM) vozili, vozili in vozili.
Sparka si je pozneje omislila znanka, upokojenka. Starega Fiata je načel zob časa, ker s kakršnimkoli rabljenim ni želela tvegati, je želela novega in upokojenskemu žepu primernega. Torej takšnega, ki je poceni za nakup in vzdrževanje. Iskala je nekaj majhnega, saj se večinoma vozi po mestu, do oddaljenih znancev in sorodnikov pa bi morebiti tudi potrpela - če je sploh kaj za trpeti. Ob tem je želela malo višje sedeti, veliko ji je pomenila preglednost okoli vozila, za občasni prevoz vnukov bi ji bila dobrodošla peta vrata, rada pa bi imela čim več odlagalnih površin. Na raznorazne tehnične novotarije, zaslone na dotik in še kaj ni dala kaj dosti, ozirala se je po čem bolj preprostem, saj je tako tudi možnost okvar manjša. Ni nujno, da bi bil model najnovejši ali najbolj imeniten (cena), želela pa je takšnega, ki ji nudi spodobno mero varnosti.
Motor? Ravno najšibkejšega ne bi imela, saj kdaj pa kdaj koga le mora prehiteti, tudi na avtocesti rada pospeši in vozi blizu omejitve. Prava superbabi in hkrati nezahtevna voznica. Tako se je pred garažo pojavil za upokojenko precej atraktiven beli Chevrolet spark za dobrih osem tisoč evrov in še danes ga ne more prehvaliti. Ima vse, kar je želela, tudi klimo, ob tem porabi dobrih pet litrov goriva, vanj pa s podiranjem zadnje klopi občasno naloži "pol kleti".
In glej ga sparka, pojavi se še tretjič in to pot v letos prenovljeni izdaji. Pod prsti limetino zelenega čuti družinska znanka, sicer pridna študentka, ki si čas zna tako razporediti, da ob predavanjih tudi dela. Doma je iz obrobja prestolnice, avto potrebuje za študij in delo, najprej si ga je sposojala doma, nato pa z dvema rabljenima imela smolo. Tretjič na led ni šla. Z nekaj prihranki in s pomočjo financiranja si je tako omislila preprost nov avto, ki je samo njen. Ob tem je na zunaj precej atraktiven, tudi izviren, splošno pa všečen in dinamičen ter vidno privablja poglede mimoidočih. Ponuja ji dovolj prostora za vsakodnevne obveznosti, nakupovanja ter izlete s prijatelji in sošolci - hkrati se jih lahko prevaža kar pet.
Če so ji punce govorile, kako je "luštkan" in "simpatičen", so fantje opazili skrito kljuko v zadnjih vratih ("kot kaka Alfa ali Seat") ter se navduševali nad agresivnim nosom s poudarjenim odbijačem, dvodelno masko, kromiranimi letvami in meglenkami, strešnim spojlerjem in nekoliko kupejevsko obliko. Piko na i je dodal opazen zaključek izpušne cevi v zadnjem odbijaču, vsem pa je bila všečna in predvsem zanimiva armaturna plošča. Analogni merilnik se namreč dviga skupaj z volanom, motorni vrtljaji in nivo goriva se prikazujejo digitalno, ponoči so osvetljeni modro in vse skupaj zgleda kot kak gameboy.
Tehnični podatki
Moč motorja: 60 kW (82 KM) @ 6400 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 12,7 s
Največja hitrost: 164 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 5,1 l/100 km
Emisije CO2: 119 g/km
Največji navor: 111 Nm @ 4800 vrt/min
Testna poraba: 6,1 l/100 km
Cena osnovnega modela 1.0 LS: 8.225 evrov
Cena testnega modela 1.2 LTZ: 11.630 evrov
Radio ima funkcijo Bluetooth in USB priključek, posamezna stikala pa so nameščena ob volanski obroč in tako zmeraj na dosegu roke. Punca je pohvalila okretnost in preglednost, prav tako številne odlagalne površine (tudi skrit prostor za vrednejše predmete), ker ji gre bolj od rok vožnja naprej kot nazaj, ceni tudi parkirne senzorje, ob tem ima avto šest zračnih blazin, ABS, ESP in štiri zvezdice po NCAP testih. Zadnji sedeži so opremljeni s tremi tritočkovnimi varnostnimi pasovi ter pritrdilnimi sistemi ISOFIX za otroške sedeže.
Čeprav prtljažnik v osnovi razumljivo ni razkošen, s 170 litri sodi v zlato povprečje nižjega spodnjega razreda, s podiranjem zadnje klopi pa se poveča na kar malce neverjetnih 873 litrov. Medosna razdalja z 237,5 cm ob tem ponuja dovolj prostora za sopotnike. Njen Chevrolejček ima prav tako 1,2-litrski motor z 82 konji, avtocestno omejitev preseže za 34 km/h, za pospeševanje od nič do sto kilometrov na uro 864 kg težak malček potrebuje dobrih malo manj kot 13 sekund, pri tem pa ji v povprečju spije dobrih šest litrov goriva.
Kaj lahko ob tem še dodamo, ko smo se sami ponovno srečali s prenovljenim sparkom, z najvišjo stopnjo opreme LTZ? "Piščanček" je takoj naletel na navdušenje ženskega spola in zaradi svoje živahne rumene barve tudi hipoma dobil tak vzdevek. V rumeno so odeti tudi sedeži, ta barva pa se tudi sicer v notranjosti prepleta s črno ter tako precej popestri armaturno ploščo in obloge vrat. Rumena je tudi razkošna odlagalna polica pred sovoznikom, pohvaliti velja še dvojno držalo za kozarce ali pač stilski pepelnik, kdor brez kajenja v avtu ne more, električno dvižna stekla in nastavljiva zunanja ogledala, šest zvočnikov ter v usnje odet volanski obroč. Uporabnost takšnemu sparku dvigujejo strešne letve, kamor po potrebi namestimo prtljažne nosilce za kolo ali strešni kovček. Pretežni del konkurence tega nima.
Simpatični malček se prikupi tudi z zmogljivostmi, tako se prav nič ni ustrašil avtocest in magistralk, še najbolje pa se je počutil med vsakodnevnimi migracijami od doma do službe. Motor je po duši tak, da zobe ob petstopenjskem menjalniku pokaže šele ob priganjanju, vse tja do 6.400 vrtljajev, takrat je v zakup treba vzeti tudi povečan hrup. Majhne mere, dolg je 359,5 cm, v širino meri 160 cm, smo cenili v mestu in v prazničnih dneh v nakupovalnih središčih, kjer se ga lahko parkira v še tako ozek in majhen prostor.
Med vožnjo s sparkom smo bili še dodatno pozorni na druge, v spominu nam je ostala klena upokojenka s svojim pasjim kosmatincem na prednjem sedežu, starejši par otovorjen z nakupovalnimi vrečkami, mlada mamica, ki je avto s pravim ključem odklenila šele v drugo (očitno imajo pri hiši še en avto) ter študentka, ki je hijacintno obarvanega sparka na hitro sparkirala pred fakulteto in odhitela v hram znanja.
To so večinoma tudi ciljni kupci Chevrolet sparka, ob tem se kar sam ponuja za drugo (ali tretje) vozilo pri hiši, naši rent-a-carji pa pri majhnih avtomobilih večinoma prisegajo na druge znamke. Zastopnik ob tem ponuja tri leta garancije in triletno asistenco 24 ur na dan. Kaj pa cena?
V osnovi je ameriško-korejski malček z 1.0 motorjem in najnižjo opremo LS na voljo za 8.225 evrov (brez popustov), testni z 1,2 motorjem in najbogatejšo opremo LTZ pa je stal 11.630 evrov. To pa je že znesek, za katerega se dobijo za številko večji in resnejši modeli nižjega srednjega razreda. Spark se pač nahaja v razredu mestnih malčkov, kjer je veliko konkurence (Citroen C1, Fiat panda, Ford, ka, Hyundai i10, Kia picanto, Peugeot 107, Renault twingo, Seat Mii, Suzuki splash, Škoda citigo, Toyota aygo, Volkswagen up!...), s tem pa je čim nižja cena zelo pomemben adut.