Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Chevroletovo slovo je lahko kruto do kupcev in trgovcev

General Motors z decembrom leta 2015 umika znamko Chevrolet z evropskega trga, krepil bo znamko Opel, ponovno uvajal Cadillac in zadržal športno corvette

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.12.2013 22:30
Čas branja: 2 min

»Ko proizvajalec zapusti trg, so vselej oškodovani kupci in trgovci. Tako je bilo pri Roverju, tako je lahko tudi pri Chevroletu,« pravi Igor Golob iz Chevroletovega trgovca Avto Aktiva.

chevrolet-cruze-mm.1386273453.jpg.o.600px.jpg
Chevrolet je na našem trgu najbolje prodajal model cruze. Ta je jemal kupce tudi Oplovi astri, kar je eden od razlogov za umik te znamke iz Evrope.

Ameriški General Motors (GM) se je včeraj ponoči odločil, da konec leta 2015 z evropskega trga umakne znamko Chevrolet. V GM trdijo, da so s Chevroletom v Evropi dosegli le enoodstotni tržni delež v prodaji (v Sloveniji je znamka letos dosegla dvoodstotni delež), z njenim umikom pa se bodo lahko bolj posvetili znamki Opel in lažje prišli do pozitivnih številk - GM v Evropi že zadnjih 11 let posluje z izgubo. Znamka Chevrolet bo ostala na trgih nekdanje Sovjetske zveze, kjer dosega boljše rezultate. »Njen odhod pa ni povezan s partnerstvom GM in francoskim PSA,« je za Autonews povedal podpredsednik GM Steve Girsky. Kaj pa umik iz Evrope pomeni za naše trgovce in kaj za kupce?

Umik znamke je udarec za trgovce in kupce

Igor Golob, ki je v času, ko je ugasnila znamka Rover, vodil slovenskega distributerja BMW in Roverja Tehnounion Avto, zdaj pa dela pri trgovcu Chevroleta Avto Aktivu pravi, da nič dobrega. »Umik ali bankrot proizvajalca s trga je krut za trgovce in za kupce. Ko je sredi prejšnjega desetletja ugasnila znamka Rover v lasti BMW, so trgovci ostali sami z naložbami v salone, cene novih avtov so se čez noč znižale tudi za 50 odstotkov, upadla je tudi vrednost rabljenih roverjev. »Pri BMW so nam takrat rekli le: 'Zapeljali smo na prehitevalni pas, na Rover pa pozabite,'« je komentiral Golob, ki podobno zgodbo pričakuje tudi pri Chevroletu.

Vlaganja v znamko se ne vrnejo nikoli več

Avto Aktiv je znamka Chevrolet neposredno stala 70 tisoč evrov, dodaten denar pa so zapravili za oglaševanje, šolanje ljudi in zaposlovanje. Koliko, nam včeraj ni vedel povedati, saj je za novico izvedel sočasno kot mi. Golob je sicer opažal, da znamka na našem trgu počasi veni. »Prodaja je letos upadla za 31 odstotkov, na dobrih tisoč vozil v prvih 11 mesecih, še lani pa je bil načrt prodaje za Slovenijo 2.500 vozil,« pojasnjuje Golob, ki je ob umiku znamke s trga vseeno zaskrbljen. »Veliko težavo bodo imeli trgovci, ki so izpolnjevali načrte distributerja.« Ti so predvidevali zalogo v 20-odstotnem deležu letne prodaje, pri nas bi to pomenilo 40 vozil. Če vsakemu od teh avtov cena zaradi odhoda znamke s trga upade za tisoč evrov, glede na skromne zaslužke to pomeni, da bodo z njimi naredili veliko izgubo,« se boji Golob. Prepričan je, da je odhod znamke slab tudi za lastnike chevroletov, saj se bo poslabšala oskrba z rezervnimi deli (to bo Chevrolet sicer zagotavljal do leta 2025), vrednosti avtov bodo upadle.

Chevrolet se bo sestal s trgovci, iskal bo rešitve

Chevrolet bo umik z evropskega trga stal med 500 in 750 milijoni evrov, je za Autonews povedal Steve Girsky. Ali je v ta znesek všteta tudi pomoč trgovcev, ki so vložili v salone, servise in zaposlene pri programu Chevrolet, pa nam včeraj ni uspelo izvedeti.

Zoltan Kaszaz iz oddelka za stike z javnostmi Chevroleta pa nam je povedal, da se bo vodstvo sestalo s slovenskimi trgovci in bo poskušalo omiliti posledice umika znamke s trga. Do konca leta 2015 jih bo še oskrbovalo z novimi avtomobili, še deset let potem pa z rezervnimi deli.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

17.12.2013
05.01.2014
FINANCE
PMM
Zakaj bom kaznovan, ker sem preklopil na elektriko?
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Zakaj bom kaznovan, ker sem preklopil na elektriko?

Prehod s fosilnih goriv je dolgoročno trajnosten, odpira pa rane šibkega omrežja in neenakomerne porabe energije. Zato smo za isto stvar lahko nagrajeni ali kaznovani, če elektriko porabljamo kar povprek in brez prilagoditve.

FINANCE
Prevozi
Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse
Prevozi
PrevoziJure Šujica Renault ne bo izdeloval samovozečih avtov, pač pa samovozeče avtobuse

Nova strategija znamke Renault na področju avtonomne vožnje jasno določa načrte tako v segmentih prve kot tudi druge vrste vozil.

FINANCE
Manager
Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)
Manager
Boštjan Usenik
ManagerBoštjan Usenik Nemški križi in težave (z nenamernimi posledicami)

Stava na to, da je mogoče miselnost Nemcev korenito spremeniti, se zdi skoraj pretrd oreh.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Manager
Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …
Manager
Frankloskop
ManagerPeter Frankl Draga gospoda Janša in Mesec. Lepe pozdrave iz Italije, hvala. Coop, Famila, Conad …

Koliko socialnih stanovanj bi lahko gospoda Mesec ali Janša zgradila s 55 milijoni evrov, od katerih se zdaj večina steče v Italijo?

FINANCE
Manager
Kako prelisičiti nespečnost
Manager
Motnje spanja
ManagerGorazd Suhadolnik Kako prelisičiti nespečnost

Epidemija nespečnosti, ki muči tretjino ljudi, postaja ob drugih motnjah spanja in povezanih boleznih žgoč javnozdravstveni problem, poganja pa tudi donosno industrijo.

FINANCE
Manager
Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj
Manager
BRANKO ŽIBRET
ManagerBranko Žibret Tujega nočemo, svojega nimamo dovolj

Kaj manjka Sloveniji, da je daleč od vrha prejemnic tujih naložb, tudi če se primerjamo zgolj z vzhodno Evropo. Koliko pomembna je zares infrastruktura in koliko učinkovitost regulativnih procesov.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.