Avto

Audi R8 V10 plus, RS6 in RS4 - Podobna konjenica, različni obrazi

Z audijem R8 V10 plus smo se zapeljali v njegovem naravnem okolju, po dirkališču Red Bull ring, s silovitima karavanoma RS6 in RS4 pa po zavitih avstrijskih cestah.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.09.2013 22:30
Čas branja: 3 min

Kaj imajo skupnega dirkaški audiji z bolj ali manj podobno konjenico pod motornim pokrovom? Po temeljitem preizkusu na dirkaškem asfaltu Red Bull ringa in zavitih cestah med avstrijskim Knettelfeldom in Löllingom smo ugotovili, da le podobno moč in ljubezen do tehničnih in drugih podrobnosti, sicer pa nič drugega.

Konji niso vse, morda so še pomembnenjši zasnova avta, motorja, razmerje med težo in močjo ter seveda tehnika. To so zelo nazorno pokazali trije Audijevi športniki, še posebej superšportnik R8 V10 plus in RS6 s podobno konjenico, a zelo različnima značajema, tudi cenama, med katerima je razlika skoraj sto tisoč evrov v prid R8.

IMG-3784.1379008133.jpg.o.600px.jpg
Audi R8 V10 plus je džentelmen v dirkaškem telesu. Na dirkališču je izjemno hiter, a do visokih meja nezahteven za vožnjo ter za tovrstno vozilo tudi precej udoben in lahkoten za upravljanje.

IMG-3810.1379008133.jpg.o.600px.jpg
Audi RS6 s 412 kilovati pospešuje kot letalo, dve turbini telo prilepita na sedež že pri nizkih vrtljajih in ne popustita.

Izkušnja je najboljši argument

Vse tri športne audije smo preizkusili na Audijevem dogodku, namenjenem lastnikom in morebitnim kupcem te znamke. V družbi namreč menijo, da morebitnega kupca za avto, tudi za blagovno znamko, najlaže navdušiš tako, da ga posadiš za volan in mu omogočiš pošten preizkus v okolju, kjer je to mogoče.

Superšportni R8 V10 plus (tega poganja 5,2-litrski stroj s 404 kilovati) svoje lasnosti pokaže le na dirkališču, zato v sredo sploh nismo zavili z dirkaškega asfalta. Prvi preizkus, polno pospeševanje in zaviranje na ciljni ravnini Red Bull ringa, je pokazal predvsem meje voznikov, vsi po vrsti smo, vsaj v prvem poskusu, namreč prekmalu popustili pedal za plin in premalo grobo pohodili pedal zavor. Moker dirkaški asfalt nas je v ostrih zavojih dirkališča delal še bolj previdne, sicer brez potrebe, je pokazal že tretji krog. Najmočnejši R8 je na ravnini pospeševal povsem zvezno, zaradi stalnega štirikolesnega pogona brez izgub moči in tudi brez nenadnih izbruhov moči, kar je na dirkaškem asfaltu brez dvoma odlika atmosferskega desetvaljnika.

Kot po tirnicah do stotice v 3,5 sekunde

Pri polnem pospeševanju R8 niti ne daje misliti, da do stotice skoči v le 3,5 sekunde, avto je vseskozi miren, lahkoten (R8 plus je še za 50 kilogramov lažji od običajne različice), dvosklopčni menjalnik prestave menja bliskovito hitro, v nekaj stotinkah in mehko, v zadku nameščeni motor vseskozi nabira moč in vse glasneje rjovi, največ pa da od sebe med pet in 7.500 vrtljaji. Ko se je proga začela sušiti, smo z R8 na ravnimi pred drugim zavojem dirkališča že dosegali hitrosti do 240 kilometrov na uro, zavoje smo tudi ob grobem dodajanju plina speljali z rahlim in nadzirljivim drsenjem zadka, kamor se steka od 50 do 90 odstotkov moči, in bliskovito pospeševali do naslednjega zavoja. Volan se je odzival na vsak najmanjši zavrtljaj, plin na vsako najmanjšo spremembo, zavore pa se niso utrudile tudi po nekajurnem mučenju. Prav džentelmensko obnašanje pri velikih hitrostih na dirkališču pa R8 loči od športnikov s podobno količino moči, a tehnično manj zahtevno zasnovo in slabšo uravnoteženostjo. Džentelmensko je tudi udobje R8, v kabino ni treba plezati, volan ni trd kot kamen, sedeži so oprijemljivi, a tudi precej udobni, prostora pa ne bo manjkalo niti dvometrašem - superšportnik sodobne šole torej.

Orjaški RS6 pospešuje kot letalo

Audija RS6 in RS4 prinašata drugačen recept, predvsem kompromis med prostorom, udobjem, razkošjem in močjo. Najprej sedemo v 144 tisoč evrov vredni RS6 avant, skoraj petmetrski audi s prostorom za pet ljudi in še 565-litrskim prtljažnikom. Oznaka RS pomeni, da ima ta audi močno razširjene blatnike, 20-palčna kolesa, okrogli dve toni teže in štirilitrski biturbo s 412 kilovati (560 konji). Sprva ga le tipamo, komaj slišno grmi, se hipoma, precej bolj kot V10 v R8, odziva na dodajanje plina. V načinu comfort je tudi vljudno udoben. Na odprti cesti pa nas poln plin prilepi na sedež in ne popusti, kot letalo pri vzletanju, do stotice ima le 3,9 sekunde. Do 18-stopinjske klance R8 premaguje s takšno lahkoto, kot bi ga gnali po ravnini, prenos moči na cesto je brezhiben, kolesa pri pospeševanju niti enkrat ne zdrsnejo. Nastavljivo podvozje v programu dynamic RS6 dvigne na raven superšportnika, v ovinkih se skorajda ne nagiba, velike teže in zajetnosti pa vseeno ne more skriti.

IMG-3816.1379008134.jpg.o.600px.jpg
Audi RS4 prinaša bolj pristne užitke, visokovrteč V8-motor, čvrsto podvozje, bolj neposreden stik s cesto kot RS6.

Klasični RS4 prinaša prvinske užitke

Na pol poti se presedemo v manjši RS4 avant s ceno dobrih 100 tisočakov in se še enkrat zapodimo v sanjske zavoje med Knettelfeldom in Löllingom. Manjši je povsem drugačen - precej trd in brez možnosti nastavljanja podvozja (ima le drive select, ki nastavlja odzivnost volana, plina in menjalnika). Sedeži so bolj oprijemljivi, občutek za volanom je tudi zaradi manjše kabine bolj športen, ko pa vključiš še motor, se lahko v RS4 zaljubiš v prvem hipu. Res je, 4,2-litrski V8 s 330 kilovati (450 konjskimi močmi) nima turbopolnilnika, do stotice pospeši osem desetink počasneje (v 4,7 sekunde), odzivnost stroja pri nižjih vrtljajih še zdaleč ni tako navdušujoča kot pri mišičastem turbu v RS6. A glasno grmenje stroja, ropot iz izpuha med menjavanjem prestav sedemstopenjskega menjalnika z dvema sklopkama in zvok ter veselje do vrtenje proti osmim tisočakom dajejo vozniku drugačne užitke, RS4 je veselje priganjati v visoke vrtljaje in gnati med zavoji, avto je bolj neposreden in igriv. Lahko bi rekli, da bolj uživaški, a manj razkošen in silovit kot RS6.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

28.03.2014
FINANCE
TOP Gradbeništvo
Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev
TOP Gradbeništvo
INŠPEKCIJE
TOP GradbeništvoTanja Smrekar Kje bo v poletni sezoni največ gradbenih inšpektorjev

Preverjali bodo vgrajene gradbene materiale, z delovno inšpekcijo pa bodo opravili akcijo na večjih gradbiščih.

FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.