Postanki na bencinskih črpalkah so za nekatere voznike »nujno zlo«, proizvajalci vozil pa se (tudi) za takšne s krepko zavihanimi rokavi trudijo, da bi jih bilo čim manj. Med njimi so inženirji nemškega Volkswagna, ki so svojo linijo varčnih motorjev poimenovali bluemotion, katere zaščitni znak je modra barva - rdečo si je pri golfu prisvojil GTI, srebrno pa GTD. Njihove obljube glede porabe niso mačji kašelj, saj bi vozniki z letno 15 tisoč prevoženimi kilometri črpalko obiskali vsega desetkrat na leto. Ali drugače, pot od Ljubljane do španske Barcelone bi lahko opravili brez postanka na črpalki.
Sprejemljivi štirje litri na sto kilometrov
Kako pa je v realnosti? Po nizozemskih ravnicah smo preizkušali novega golfa bluemotion, njegova varčna različica je na voljo tudi v nedavno predstavljenem karavanu. Trivratni golf po tovarniških normah dosega porabo le 3,2 litra na sto kilometrov (deciliter manj kot pri variantu). Z umirjeno vožnjo skozi pretežno ravninsko pokrajino, strogo po predpisih in z le redkimi postanki na semaforjih je potovalni računalnik pokazal kljub vsemu sprejemljive štiri litre. Novi bluemotion je sicer narejen na osnovi 1.6 TDI dizelskega motorja v njegovi zmogljivejši inačici, ob tem pa ima šest prestav. Motor in menjalnik se dobro ujameta, zato razmislek za to kombinacijo morda ni odveč. Ovira na poti v več slovenskih domov pa bi utegnila biti cena, saj je bluemotion za okoli tisoč evrov dražji od ekološko nekoliko manj prijaznega dizla.
Hibridna jetta na osnovi turbobencinarja
Volkswagen razvija tudi alternativne vrste pogona, kot sta hibridni in električni pogon. V njihovih hibridih so tako turbo bencinski motorji TSI kombinirani z elektromotorjem, kar naj bi pripomoglo tudi pri večjem užitku v vožnji. Pri enem od nizozemskih trgovcev smo tako opazili hibridni model jetta. Vozilo je za okoli 14 odstotkov močnejše od običajne TSI različice - ponaša se namreč s skupno razpoložljivo močjo 125 kW (170 KM), pri čemer 110 kW zagotavlja bencinski motor, 20 kW elektromotor. Jetta hibrid je opremljena s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom DSG, ki porabo goriva zmanjša do 20 odstotkov glede na običajni avtomatski menjalnik.
Skupna poraba goriva je pri turbobencinskem hibridu sicer manjša za do 15 odstotkov, hibridna jetta pa do 100 km/h pospeši v 7,9 sekunde. Vozilo je za kakih 80 kg težje od običajnega, predvsem zaradi 60-kilogramskega baterijskega sistema, ki se nahaja nad zadnjo premo. Avto se od običajnih različic kaj dosti ne razlikuje, drugačna je sprednja maska, VW emblem deluje "modro naelektren", nekaj aerodinamičnih sprememb pa pripomore k rahlo nižjemu količniku zračnega upora. Pri VW sicer pravijo, da gre za vmesni korak do pogona izključno na elektromotor, ki ne ustvarja lokalnih emisij in je pri uporabi obnovljivih energijskih virov za električno napajanje prijazen do okolja.
Precejšnja hiba hibridov, tudi jette, je na koncu cena. Nizozemski primerek je imel izobešen letak z osnovno ceno dobrih 32 tisoč evrov. Približno toliko bi stal tudi pri nas, kar je po mnenju slovenskega uvoznika preveč in bi bilo zanimanje premajhno glede na stroške uvedbe novega modela, izobraževanja in prilagoditev servisov...