Avto

Eleganten in praktičen, tak je novi VW golf variant

Sedma generacija Volkswagnovega golfa je dobila zajeten in tokrat tudi očem prijeten "nahrbtnik", s katerim želijo utrditi in okrepiti svojo pozicijo v razredu.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.07.2013 13:02
Dopolnjeno: 01.07.2013 16:22
Čas branja: 4 min

IMG_1616

Prostornost, praktičnost in udobnost so odlike marsikaterega klasičnega 5-vratnega karavana, kakršne je v zadnjih dvajsetih letih in skozi štiri generacije imel tudi Volkswagnov golf. O zaželenosti teh različic govorijo prodajne številke, saj so od skupno 30 milijonov golfov naredili 1,8 milijona variantov - kakor pri VW tradicionalno poimenujejo karavane. A marsikdo je golfom z nahrbtnikom (upravičeno) ob tem očital pomanjkanje elegance in tudi športnosti, s kakršno so se sicer ponašali posamezni tekmeci. "Poslej bo drugače," so prepričani v nemškem Wolfsburgu, kjer s peto generacijo varianta ob precejšnji prostornosti stavijo tudi na eleganco in bolj dinamičen videz.

Daljši, širši in nižji - recept za športno eleganco

Ali jim je uspelo smo se skušali prepričati v bližini Amsterdama, kjer smo po okoliških cestah preizkušali 456,2 centimetra dolgega varianta. Ta je za skoraj tri centimetre daljši od predhodnika, avto ponuja skoraj šest centimetrov več prostora med kolesi, ob tem je rahlo širši in nekoliko nižji. Nove mere pripomorejo k bolj športnemu videzu, hkrati pa je zaradi načrtnih oblikovnih prilagoditev postal tudi bolj eleganten, tretje stransko okno je vizualno zdaj namreč del zadnjega stebrička. "Res je lep," so ugotavljali nekateri novinarski kolegi in tudi slovenski predstavniki Volkswagna, spet drugi so oblikovne vzporednice vlekli z večjim passatom, kar ni slabo, tretji pa so ugotavljali, kdo ima večjega - prtljažnik namreč.

IMG_1629

Manjši golf ima večjega od passata

Prejšnja generacija golfovega varianta se je ponašala s 505 litri uporabne prostornine v prtljažniku, novinca pa so na sodobni hišni prilagodljivi platformi MQB - deli si jo z Audijem A3, Škodo octavijo in Seatovim leonom - glede na kombilimuzinsko različico raztegnili za dobrih 30 centimetrov. Levji delež je pobral prtljažnik. Ta glede na predhodnika ponuja kar sto litrov več prostora, torej 605 litrov, s podrtimi sedeži pa se prostor poveča na 1.620 litrov (125 litrov več kot pri predhnodniku). Impresivne številke! To še potrdi pogled k passatovim, ki pokaže, da manjši golf variant ob petih potnikih vase sprejme dva litra več!

IMG_1763

Dopust, enodnevni izlet, obisk Ikee? Ni težav

Passat sicer ponuja 111 litrov več prostora ob podrtih sedežih, golf variant pa kljub vsemu ni kralj svojega razreda - na prestolu je namreč s 610 litri ostala Škoda octavia combi. Variantov prtljažnik sprejme dober meter dolge predmete, nizek nakladalni rob pa omogoča lažje nalaganje in razkladanje prtljage oziroma tovora. S podrto zadnjo klopjo lahko prevažamo do 183,1 cm dolge predmete, če preklopimo še sovoznikov sedež (oprema comfortline) pa lahko v varianta spravimo do 267,1 cm dolge stvari.



IMG_1645

Tokrat smo kar malo obžalovali, da se na pot nismo podali z več prtljage, saj je naš prtljažni prostor večinoma sameval, vase pa bi najbrž brez težav pospravil vso slovensko prtljago. Kaj približno zmore sta tako pokazala pogled v nahrbtnik nemških kolegov iz TV postaje Vox in snemanje prispevka za ukrajinski 1st Automotive channel - novinar se je (razumljivo) v prtljažnik kar ulegel. Na skupni teži vozila se glede na predhodnika to sploh ni poznalo, saj je novi variant "shujšal" za 105 kg. Prtljažnik ponuja precej prilagodljivosti. Za zadnjimi sedeži ima tako prtljažni rolo z dvostopenjsko navijalno avtomatiko, ob prevozu večjih kosov prtljage ga je mogoče odstraniti ter shraniti pod prtljažno dno. Enako velja za predelno mrežo. Prtljažno dno lahko uporabnik namesti na dve višini in ga po potrebi razstavi, na voljo so tudi štirje kaveljčki za vrečke na stranicah prtljažnika in vzvod za udobno podiranje naslonjala zadnjih sedežev iz prtljažnika.

Prihaja novi turbodizel

IMG_1845

Na področju motorjev in pogonskega sklopa golf variant (za zdaj) ne ponuja večjih novosti, na voljo bosta dva turbobencinska (1.2 TSI in 1.4 TSI) ter dva turbodizelska agregata (1.6 TDI in 2.0 TDI), po želji tudi s 7-stopenjskim avtomatskim dvosklopčnim (DSG) menjalnikom. Vsi motorji bodo lahko poskrbeli za nekoliko nižje stroške prevoza, ker naj bi v povprečju porabili do 15-odstotkov manj goriva. Pozneje pride tudi najbolj varčen karavanski golf, ki nosi oznako 2.0 TDI BlueMotion (110 KM), ker naj bi ob premagovanju stotih kilometrov popil samo povprečnih 3,2-litra goriva. Z njim bi tako lahko prevozili 1.500 km brez dotakanja goriva.

Osnovni motor razvije moč 63 kW/85 KM, najzmogljivejši pa 110 kW/150 KM - z njim bo karavan tudi najhitrejši med vsemi, saj bo lahko dosegel največjo hitrost 210 km/h. Motorji so serijsko kombinirani s sistemom start-stop in imajo rekuperacijski način delovanja (kinetična energija se pretvarja v električno energijo), dva motorja TDI je opcijsko mogoče naročiti tudi s štirikolesnim pogonom 4Motion.

Na voljo tudi dinamično uravnavanje podvozja

Golf variant je serijsko opremljen z elektronsko prečno zaporo diferenciala (XDS+), ki zagotavlja optimalno odzivanje vozila v ovinkih. Pri nakupu je možno naročiti tudi sistem za dinamično uravnavanje podvozja (DCC), ki vključuje tudi izbiro voznega profila. Voznik lahko s pritiskom na tipko aktivira nastavitve, ki zagotavljajo bolj udobno ali poudarjeno športno vožnjo, na voljo sta še nastavitvi Eco in nastavitev po meri voznika. Namesto sistema DCC, pri katerem je karoserija nižja za 10 mm je mogoče izbrati tudi klasično športno podvozje, odmik od tal je manjši za 15 mm.

IMG_1631

Pri nas varianti konec avgusta

Karavanske različice bodo sicer pri nas od 500 (4-vratna) do 1.500 (2-vratna) evrov dražje od kombilimuzinske razlčice . Pri nas bo najcenejši karavan na voljo za dobrih 17 tisoč evrov (1.2 TSI Trendline), kupci bodo največ posegali po 1.6 TDI motorju, ki bo s srednjo stopnjo opreme in ročnim menjalnikom stal malo manj kot 20 tisočakov. Naročila pri slovenskih trgovcih že sprejemajo, prvi varianti pa se bodo po slovenskih cestah vozili proti koncu avgusta. Novega varianta delajo zgolj v Nemčiji.

Nov karavan naj bi imel večji delež med golfi

Pri slovenskem uvozniku Porsche Slovenija ocenjujejo, da bodo letos do konca leta prodali še 185 novih VW golfov variant, kar bo v okviru modela golf pomenilo 11-odstotni delež. "V prihodnjem letu so naši načrti konkretnejši, računamo na 400 prodanih vozil golf variant, kar bo pomenilo 18-odstotni delež v okviru golfove modelske serije," so v Porsche Slovenija podali še načrte za prihodnje leto.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

04.07.2013
FINANCE
International
German Factory Orders Drop in Sign of Enduring Weakness
FINANCE
Okolje & energija
Najdražji britanski infrastrukturni projekt: odlagališče jedrskih odpadkov za 77 milijard evrov
Okolje & energija
Odpadki
Okolje & energijaNataša Koražija Najdražji britanski infrastrukturni projekt: odlagališče jedrskih odpadkov za 77 milijard evrov

Britanska vladna družba Nuclear Waste Services načrtuje gradnjo podzemnih kavern za dolgoročno odlaganje jedskih odpadkov na globini več kot tisoč metrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Povprečna razvitost v EU: kje je Slovenija zdaj in kje bo po napovedih MDS čez pet let
Finance
Albina Kenda Povprečna razvitost v EU: kje je Slovenija zdaj in kje bo po napovedih MDS čez pet let

V grafih: kako se je zadnjih deset let spreminjala povprečna gospodarska razvitost Slovenije in kako se je primerjala denimo s sosedami, sočlanicami EU, pa še, kje v EU bo po projekcijah Mednarodnega denarnega sklada leta 2029

FINANCE
Prevozi
Na trgu dizelskih dostavnikov kitajski maxusi tečejo le na elektriko
Prevozi
PrevoziJure Šujica Na trgu dizelskih dostavnikov kitajski maxusi tečejo le na elektriko

Čeprav imajo v Evropi med osebnimi in gospodarskimi vozili več klasično kot pa električno gnanih, Maxus v Sloveniji ponuja zgolj električne lahke dostavnike, klasično gnanih pa vsaj letos gotovo ne bo.

FINANCE
Avto
Cupra formentor in leon z novim obrazom dobivata tudi novo srce
Avto
AvtoJure Šujica Cupra formentor in leon z novim obrazom dobivata tudi novo srce

V motorni ponudbi bosta pri obeh modelih po novem na voljo dva precej bolj zmogljiva pogonska sklopa, en bencinski, drug priključnohibridni.

FINANCE
IKT
Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere
IKT
DOBRA PRAKSA
IKTPodpornik projekta Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere

V izrednih okoliščinah bodo lahko hitreje omogočili mobilne komunikacije na prizadetih območjih