Prostornost, praktičnost in udobnost so odlike marsikaterega klasičnega 5-vratnega karavana, kakršne je v zadnjih dvajsetih letih in skozi štiri generacije imel tudi Volkswagnov golf. O zaželenosti teh različic govorijo prodajne številke, saj so od skupno 30 milijonov golfov naredili 1,8 milijona variantov - kakor pri VW tradicionalno poimenujejo karavane. A marsikdo je golfom z nahrbtnikom (upravičeno) ob tem očital pomanjkanje elegance in tudi športnosti, s kakršno so se sicer ponašali posamezni tekmeci. "Poslej bo drugače," so prepričani v nemškem Wolfsburgu, kjer s peto generacijo varianta ob precejšnji prostornosti stavijo tudi na eleganco in bolj dinamičen videz.
Daljši, širši in nižji - recept za športno eleganco
Ali jim je uspelo smo se skušali prepričati v bližini Amsterdama, kjer smo po okoliških cestah preizkušali 456,2 centimetra dolgega varianta. Ta je za skoraj tri centimetre daljši od predhodnika, avto ponuja skoraj šest centimetrov več prostora med kolesi, ob tem je rahlo širši in nekoliko nižji. Nove mere pripomorejo k bolj športnemu videzu, hkrati pa je zaradi načrtnih oblikovnih prilagoditev postal tudi bolj eleganten, tretje stransko okno je vizualno zdaj namreč del zadnjega stebrička. "Res je lep," so ugotavljali nekateri novinarski kolegi in tudi slovenski predstavniki Volkswagna, spet drugi so oblikovne vzporednice vlekli z večjim passatom, kar ni slabo, tretji pa so ugotavljali, kdo ima večjega - prtljažnik namreč.
Manjši golf ima večjega od passata
Prejšnja generacija golfovega varianta se je ponašala s 505 litri uporabne prostornine v prtljažniku, novinca pa so na sodobni hišni prilagodljivi platformi MQB - deli si jo z Audijem A3, Škodo octavijo in Seatovim leonom - glede na kombilimuzinsko različico raztegnili za dobrih 30 centimetrov. Levji delež je pobral prtljažnik. Ta glede na predhodnika ponuja kar sto litrov več prostora, torej 605 litrov, s podrtimi sedeži pa se prostor poveča na 1.620 litrov (125 litrov več kot pri predhnodniku). Impresivne številke! To še potrdi pogled k passatovim, ki pokaže, da manjši golf variant ob petih potnikih vase sprejme dva litra več!
Dopust, enodnevni izlet, obisk Ikee? Ni težav
Passat sicer ponuja 111 litrov več prostora ob podrtih sedežih, golf variant pa kljub vsemu ni kralj svojega razreda - na prestolu je namreč s 610 litri ostala Škoda octavia combi. Variantov prtljažnik sprejme dober meter dolge predmete, nizek nakladalni rob pa omogoča lažje nalaganje in razkladanje prtljage oziroma tovora. S podrto zadnjo klopjo lahko prevažamo do 183,1 cm dolge predmete, če preklopimo še sovoznikov sedež (oprema comfortline) pa lahko v varianta spravimo do 267,1 cm dolge stvari.
Tokrat smo kar malo obžalovali, da se na pot nismo podali z več prtljage, saj je naš prtljažni prostor večinoma sameval, vase pa bi najbrž brez težav pospravil vso slovensko prtljago. Kaj približno zmore sta tako pokazala pogled v nahrbtnik nemških kolegov iz TV postaje Vox in snemanje prispevka za ukrajinski 1st Automotive channel - novinar se je (razumljivo) v prtljažnik kar ulegel. Na skupni teži vozila se glede na predhodnika to sploh ni poznalo, saj je novi variant "shujšal" za 105 kg. Prtljažnik ponuja precej prilagodljivosti. Za zadnjimi sedeži ima tako prtljažni rolo z dvostopenjsko navijalno avtomatiko, ob prevozu večjih kosov prtljage ga je mogoče odstraniti ter shraniti pod prtljažno dno. Enako velja za predelno mrežo. Prtljažno dno lahko uporabnik namesti na dve višini in ga po potrebi razstavi, na voljo so tudi štirje kaveljčki za vrečke na stranicah prtljažnika in vzvod za udobno podiranje naslonjala zadnjih sedežev iz prtljažnika.
Prihaja novi turbodizel
Na področju motorjev in pogonskega sklopa golf variant (za zdaj) ne ponuja večjih novosti, na voljo bosta dva turbobencinska (1.2 TSI in 1.4 TSI) ter dva turbodizelska agregata (1.6 TDI in 2.0 TDI), po želji tudi s 7-stopenjskim avtomatskim dvosklopčnim (DSG) menjalnikom. Vsi motorji bodo lahko poskrbeli za nekoliko nižje stroške prevoza, ker naj bi v povprečju porabili do 15-odstotkov manj goriva. Pozneje pride tudi najbolj varčen karavanski golf, ki nosi oznako 2.0 TDI BlueMotion (110 KM), ker naj bi ob premagovanju stotih kilometrov popil samo povprečnih 3,2-litra goriva. Z njim bi tako lahko prevozili 1.500 km brez dotakanja goriva.
Osnovni motor razvije moč 63 kW/85 KM, najzmogljivejši pa 110 kW/150 KM - z njim bo karavan tudi najhitrejši med vsemi, saj bo lahko dosegel največjo hitrost 210 km/h. Motorji so serijsko kombinirani s sistemom start-stop in imajo rekuperacijski način delovanja (kinetična energija se pretvarja v električno energijo), dva motorja TDI je opcijsko mogoče naročiti tudi s štirikolesnim pogonom 4Motion.
Na voljo tudi dinamično uravnavanje podvozja
- Cenik - novi VW golf variant (0 KB)
Golf variant je serijsko opremljen z elektronsko prečno zaporo diferenciala (XDS+), ki zagotavlja optimalno odzivanje vozila v ovinkih. Pri nakupu je možno naročiti tudi sistem za dinamično uravnavanje podvozja (DCC), ki vključuje tudi izbiro voznega profila. Voznik lahko s pritiskom na tipko aktivira nastavitve, ki zagotavljajo bolj udobno ali poudarjeno športno vožnjo, na voljo sta še nastavitvi Eco in nastavitev po meri voznika. Namesto sistema DCC, pri katerem je karoserija nižja za 10 mm je mogoče izbrati tudi klasično športno podvozje, odmik od tal je manjši za 15 mm.
Pri nas varianti konec avgusta
Karavanske različice bodo sicer pri nas od 500 (4-vratna) do 1.500 (2-vratna) evrov dražje od kombilimuzinske razlčice . Pri nas bo najcenejši karavan na voljo za dobrih 17 tisoč evrov (1.2 TSI Trendline), kupci bodo največ posegali po 1.6 TDI motorju, ki bo s srednjo stopnjo opreme in ročnim menjalnikom stal malo manj kot 20 tisočakov. Naročila pri slovenskih trgovcih že sprejemajo, prvi varianti pa se bodo po slovenskih cestah vozili proti koncu avgusta. Novega varianta delajo zgolj v Nemčiji.
Nov karavan naj bi imel večji delež med golfi
Pri slovenskem uvozniku Porsche Slovenija ocenjujejo, da bodo letos do konca leta prodali še 185 novih VW golfov variant, kar bo v okviru modela golf pomenilo 11-odstotni delež. "V prihodnjem letu so naši načrti konkretnejši, računamo na 400 prodanih vozil golf variant, kar bo pomenilo 18-odstotni delež v okviru golfove modelske serije," so v Porsche Slovenija podali še načrte za prihodnje leto.