Petičneži, ki jih je na Azurni obali mogoče srečati na vsakem koraku, bi se pri pogovorih o jeklenih konjičkih gotovo strinjali, da so kabrioleti in »kabrioleti« - prvi so prestižni, njihova streha pa je platnena!
V družbo prvih, prestižnejših kabrioletov Opel z letošnjo pomladjo poriva cascado, ki se ob tem nerada odzove na pripombo, da je zgolj prestižna naslednica astre twintop. Upravičeno ali ne? Druženje z lepotico na cestah glamurozne francoske riviere med Nico in Monakom je pokazalo, da ima za vihanje nosu ob vlečenju vzporednic s prejšnjo generacijo astre zgoraj brez kar nekaj upravičenih razlogov.
Platnena streha se hitreje skrije
Pri tem ne gre za lepoto. Hudič se ponavadi skriva v podrobnostih, a tukaj glavna razlika med oploma iz preteklosti in sedanjosti takoj zbode v oko. Cascada zgoraj namreč nosi platno, ki ni zgolj črne barve, med ljubitelji kabrioletov je bolj priljubljeno kot trda streha in nosi tudi pridih prestiža. Z njim je cascada elegantnejša in lepša, proizvodnja takšne strehe je cenejša, kar nekaj pa so prihranili tudi pri teži. Trdo streho nad glavami potnikov namreč nadomešča zgolj 50 kilogramov platna skupaj z mehanizmom, zanj so uporabili magnezij in aluminij. Veter v laseh in moč sonca voznik s sopotniki občuti po vsega 17 sekundah vožnje pod 50 kilometri na uro. Tu cascada nima konkurence.
Dober občutek za podrobnosti
Notranjost cascade je ob površnem pogledu sicer takšna kot v astri, a vseeno ponuja nekaj drugačnosti ter boljše in bolj prefinjene podrobnosti, ki jo ob vsakem stiku znova oddaljijo od nje. Všečni so predvsem šivi na armaturni plošči, opcijska usnjena notranjost s kopico elektromotorjev za lažje iskanje najboljšega položaja za volanom in sladkorčki. Hlajenje sedežev ali pa ogrevanje teh in volana te hitro zazibajo v svet prestiža in ugodja. Ogrevanje sedežev? Da, Opel za cascado pravi, da gre za kabriolet za vse letne čase, ponuja pa dovolj prostora za štiri potnike, da je lahko tudi edini avto pri hiši.
Dovolj prostora za štiri
Cascada je namreč dolga približno 4,7 metra, kar je okoli 22 centimetrov več od astre twintop in prav toliko, kot je dolga sedanja karavanska različica astre. Medosna razdalja je glede na prejšnji Oplov kabriolet daljša za dobrih sedem centimetrov, sprednji in zadnji kolotek pa sta podaljšana za 5,6 oziroma sedem centimetrov. Zgradba cascade je ob tem za dobrih 40 odstotkov vzvojno trša in okroglih deset odstotkov odpornejša proti upogibanju. Za štiri potnike je prostora dovolj, s prtljago pa bodo morali biti bolj premišljeni. S spuščeno streho bodo imeli na voljo 280 litrov, ob dvignjeni pa 350 litrov. S podiranjem sedežev se prostor poveča na 750 litrov, tam pa se najde prostor za predmete do dolžine 1,82 metra.
Kompaktnim kabrioletom maha v slovo
Medtem ko se je astra twintop za kupce gnetla med kompaktnimi kabrioleti, kot so renault megane CC, peugeot 308 CC, VW golf in eos, želi biti cascada nekaj več. Opel jo napoveduje kot alternativo premijskima kompaktnežema, kot sta BMW 1 in audi A3, od njiju bo z osnovno ceno okoli 26 tisoč evrov cenejša za 15 odstotkov. Pogleduje pa tudi proti višji ligi kabrioletov, kjer so BMW 3, mercedes E in audi A5. Z njimi se spogleduje predvsem z velikostjo, prednost je za 30 odstotkov nižja cena.
Motor se spopada s čezmerno težo
Cascado je po cestah Azurne obale poganjal povsem novi Oplov motor, 1,6-litrski turbobencinar SIDI, ki razvije 125 kilovatov (170 konjskih moči). Ušesa kljub platnu nad glavo ne trpijo, saj je zvočna zaščita zelo dobra, vseeno pa je mogoče slišati športni pridih novega aduta. Oplovci za motor pravijo, da ima do 15 odstotkov več navora od tekmecev, v času največjega pospeševanja pa postreže z 280 newtonmetri.
V cascadi bodo na voljo tudi šibkejši bencinarji (1,4 turbo z 88 in 103 kilovati oziroma 120 in 140 konjskimi močmi), dizelski in na vrhu 2.0 turbomotor z 200 konjskimi močmi. Poraba se je na preizkusu sukala nekoliko nad desetimi litri na sto prevoženih kilometrov, z bolj zmerno nogo, ki avtu in udobju potnikom dene precej bolje, pa bi se lahko spustila proti osmim litrom. Svoje pri porabi doda teža, s 1.700 kilogrami je cascada vse prej kot »suhica« in pri Oplu bodo morali v prihodnje nemara na tem področju bolj zavihati rokave.