Avto

Octavia, prerasla je svoj razred

Na slovenske ceste je zapeljala nova octavia, paradni konj in srce češke Škode, ki bo skušala postaviti nova merila v njenem razredu ter dvigniti njen ugled

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.03.2013 13:30
Čas branja: 5 min

Za Škodo je octavia najpomebnejši model, v skupni prodaji znamke ima približno 40-odstotni delež. Novinka bo skušala dvigniti upadajočo prodajo v Zahodni Evropi ter okrepiti solidne prodajne številke v drugih delih Evrope ter v Rusiji, Indiji in na Kitajskem.

IMG_2398
Octavia prve generacije (1996-2004) in nova octavia (desno)

Nova Octavia je zrela za višji avtomobilski razred

Kot petvratna limuzina je zdaj prišla tudi v Slovenijo, morebitne kupce pa bo skušala prepričati s kakovostjo vozila srednjega razreda za ceno kompaktnega vozila. Prvi vtisi po slovenski predstavitvi so pozitivni - nov dizajn in dinamičen videz, sodobna notranjost, tudi bogata oprema, kakovostna izdelava, precejšnja funkcionalnost, všita varnost in predvsem megalomanski prtljažnik bodo podrli marsikateri stereotip o Škodi in poskušali dvigniti njen ugled. Nova octavia je pustila pozitiven vtis, z njo so Čehi postali povsem enakovredni Volkswagnu, v kakšni stvari pa so celo boljši. Prostornost in cena sta njena aduta, ob seveda že znanih in dobrih koncernskih motorjih ter novi modularni prečni platformi (MQB), ki si jo deli z že predstavljenimi modeli Audi A3, VW Golf in Seat Leon.

Prvi vtisi večinoma pozitivni

"Všeč mi je! Velik korak naprej," je bil večinoma prvi komentar znancev ob prvem stiku z novo Octavio, večina pa jih je ob tem pohvalila videz armaturne plošče in celotno notranjost ter tudi bogato opremo ene izmed različic. "A to je Škoda? Nikoli ne bi rekel. Na zunaj v zadnjem delu me sicer spominja na prejšnjo generacijo Audija A6, kar pa mogoče ni slabo - klasika pač. Biksenonske in LED dnevne luči? Kar sama parkira? Odpre se in vžge brez ključa? DSG avtomatik? Volan lepo sede v roke, pa navigacija skoraj kot TV in lepa platišča. Malo ceneno mi deluje zaslon s temperaturo klime, zelena osvetlitev gumbov mi tudi ni preveč všeč, a bi jo takoj imel", je bil prvi vtis avtomobilskega navdušenca Matjaža, drugemu pa je bila všeč notranja kombinacija alcantare in usnja. Eni izmed deklet na zunaj avto ni bil preveč všeč, saj so ji ljubša japonska vozila in njihov videz, pohvalila pa je notranjost.

Prostora za odlaganje je še pa še

Brez besed pa skorajda vsi ostanejo ob pogledu na prtljažnik, ki "požre" skorajda vse, kar bi s seboj na počitnice vzela žena in otroci. V osnovi namreč ponuja 590 litrov prostornine, s podrtimi sedeži se spremeni v dostavno vozilo s 1.580 litrov prostornine, ob zloženem sovoznikovem sedežu pa v njej lahko peljete predmete dolge do 2,4 metra. V octaviji je poskrbljeno tudi za manjše predmete: v avtomobilu je na voljo osem odlagališč za steklenice oz. plastenke.

IMG_2445
Voznikov delovni prostor je prijeten, v roke dobro sede zajeten volanski obroč, merilniki so veliki in pregledni.

Priročen je poseben predal za mobilne telefone tik pred prestavno ročico (phonebox), ki s pomočjo dodatne antene ojača signal, v vratca, ki pokrivajo odprtino bencinske posode, so skrili strgalo za led in sneg, na priročna mesta pod sedeže so pospravili varnostni brezrokavnik. Veliko dobrih rešitev ponuja tudi prtljažnik, zložljivi transportni elementi denimo omogočajo, da varno in fiksirano na dno shranite različne predmete

Pri ceni niso ponovili napake z rapidom

Tokrat se pogovor z znanci ni ustavil ob ceni, kot denimo pri rapidu, za katerega je tudi direktor znamke Škode v družbi Porsche Slovenija Petr Podlipny ob tej priložnosti dejal, da so pri cenovni politiki sprva naredili napako. Eden izmed vstopnih modelov octavije (1.2 TSI (77kW/105 KM), oprema Ambition) stane 16.990 evrov, po opremi in motorju podobna druga generacija octavie je bila v času njene prodaje za okoli 1.600 evrov dražja.

Cene se začnejo pri 14.690 evrov

S podobnim modelom smo se zapeljali v slovensko Toscano, goriška Brda, kjer je potekala slovenska predstavitev nove Octavie. Za okoli 17.000 evrov je na sedežih blago, klima je avtomatska in dvopodročna, všite varnosti je precej (sedem airbagov in pet zvezdic po Euro NCAP), menjalnik je bil ročni in šeststopenjski. Motor je že znan iz drugih modelov koncerna VAG in vozilo brez kakšnega večjega naprezanja požene do zakonskih omejitev. Po avtocesti se je poraba sukala okoli sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov, zavite briške ceste in klanci pa so jo ob zmernem priganjanju dvignili na 7,5 litra.

Radijski sprejemnik Swing z MP3 predvajalnikom in osmimi zvočniki je zadovoljivo krajšal čas, tudi brez navigacije pa armaturna plošča ne deluje pusto, kot je denimo v prvi generacije Octavie iz sredine 90ih let. Volan je prijeten na otip, merilniki so pregledni in veliki, voznik s pomočjo rok hitro najde pravi položaj za udobno vožnjo, ogledala so električno pomična in ogrevana.

Sodeč po besedah Podlipnyja bo takšnih limuzinskih Octavij na cestah največ. Za varnost potnikov poskrbi sedem zračnih vreč, tudi tista za kolena voznika.

Cenik in oprema

Na voljo precej dodatne opreme

Po predstavitvi pa smo se usedli v razkošno opremljeno limuzinsko različico Elegance z 2.0 turbodizelskim motorjem s 110 kW (150 KM) in avtomatskim DSG menjalnikom. Na izletu po Brdih in vračanju proti Ljubljani se je povprečna poraba sukala pri okoli 6,6 litra na sto kilometrov.

Poleg biksenonskih in LED žarometov, sistema za zaklepanje in zagon brez ključa, tempomata, dvopodročne klimatske naprave, velike navigacijske naprave Columbus, zelo dobrega ozvočenja in 18 palčnih litih platišč je postregel tudi s pomočnikom pri menjavi voznega pasu (line assistant) in pomočnikom pri bočnem parkiranju - njegovo brezhibno delovanje marsikoga impresionira.

Ob ceni okoli 24 tisoč evrov za takšno octavio velja razmisliti o doplačilu radarskega tempomata, ki je v kombinaciji s samodejnim menjalnikom zmožen slediti vozilu spredaj in se tudi popolnoma ustaviti ter potem ponovno speljati, kar močno olajša samo vožnjo. Enobarvna kombinacija notranjosti deluje nekoliko pusto, zato velja razmisliti o dvobarvni.

Letos pri nas 700, drugo leto tisoč octavij

In koliko octavij se bo vozilo po slovenskih cestah? Od njenega začetka 1996 do zdaj smo jih našteli dobrih 13 tisoč. Večji kos pogače (73%) si reže karavanska različica combi, večinoma v kombinaciji z dizelskim motorjem (80% vseh prodanih octavij).

Podobno razmerje pričakujejo tudi v bodoče, letošnji cilj prodaje pa je 300-350 limuzin in podobno število karavanov - ta se bo pri nas začel prodajati v začetku junija. Na zalogi pri uvozniku imajo sicer bogato opremljene karavanske različice druge generacije, a se po besedah Podlipnyja splača počakati na novo generacijo.

Prihodnje leto naj bi pri nas skupaj prodali okoli tisoč octavij, če bodo razmere na trgu vsaj približno take, kot so danes. Že obstoječi bencinski in dizelski motorni paleti se bo kmalu pridružil motor na plin, športna različica RS in štirikolesni pogon.

Najpomembnejše Škodino vozilo

Kako pomemben model je octavia za Škodo kažejo prodajne številke. V letu 2012 so skupaj prodali 939.202 vozil, od tega je bilo 400 tisoč octavij. Do leta 2018 želijo pri Škodi prodajo dvigniti na 1,5 milijona vozil. Od začetka prodaje do danes pa se je za octavio po vsem svetu odločilo 3,7 milijona kupcev, do leta 2018 pa jih želijo pritegniti še 2,8 milijona - približno 440 tisoč na leto.

Padec prodaje na Zahodu pokriva srednji vzhodni del sveta

Največ Škodinih vozil so lani prodali v Zahodni Evropi (38,1%), Vzhodni Evropi (14,6%), sledi Srednja Evropa, kjer je tudi Slovenija (13,2%). Preostanek (34,1%) so izvozili v Azijo in na prekomorske trge. Lanske prodajne številke zbujajo mešane občutke, za 8,2 odstotka je padla prodaja v Zahodni Evropi, za 2,2 odstotka v Srednji, več kot desetodstotno rast pa so dosegli na trgih Vzhodne Evrope, Rusiji in Indiji, malo manjšega na Kitajskem, kjer so prodali okoli 250 tisoč vozil.

Škoda povečuje tržni delež v Sloveniji, leta 2004 je ta znašal 2,4 odstotka, lani se je dvignil na 6,5 odstotka, za letos pa pričakujejo rast za 0,1 odstotne točke.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

Preberite tudi:

11.01.2013
16.01.2013
12.12.2012
FINANCE
Avto
Češki hit za zahtevne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Češki hit za zahtevne kupce 5

Škoda octavia je s prenovo dobila samosvoj obraz in ohranila stare odlike, v luksuzni različici Laurin&Klement pa z izbranimi materiali in bogato opremo ustreže željam tudi zahtevnih kupcev.

FINANCE
Avto
Začelo se je odštevanje do razkritja ljubljenke Slovencev, škode octavie
Avto
AvtoMiloš Milač Začelo se je odštevanje do razkritja ljubljenke Slovencev, škode octavie 14

Nekaj podrobnosti nove octavie in zgodba o tem uspešnem modelu pred ponedeljkovim razkritjem v Pragi. Iz premiere bomo poročali v živo.

FINANCE
Avto
(Iz razkritja) takšna je nova češka ljubica - octavia
Avto
AvtoMatej Kačič (Iz razkritja) takšna je nova češka ljubica - octavia 34

Škoda octavia je že skoraj četrt stoletja velika ljubljenka Slovencev, prvo koketiranje z novo čehinjo pa kaže, da se bo ljubezen na račun drzne podobe, novega koncepta notranjosti, povečane prostornosti ter obilice tehnoloških in drugih sladkorčkov le še povečala.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ljubljenka slovenskih družin in voznih parkov podjetij
Avto
AvtoMatej Kačič Ljubljenka slovenskih družin in voznih parkov podjetij 1

Slovenci so jo zadnje tedne že nestrpno pričakovali, a zdaj vendarle dočakali: novo Škodo octavio, ki bo s ceno od okrog 18 tisočakov naprej razvajala predvsem družine in vse tiste, ki cenijo njeno prostornost, sodobno tehniko, varnost in udobje.

FINANCE
Avto
Nova octavia combi cenejša od golfa, a za 18 tisočakov prihaja šele jeseni
Avto
AvtoMiloš Milač Nova octavia combi cenejša od golfa, a za 18 tisočakov prihaja šele jeseni 3

Octavia na trg najprej prihaja v različici combi ter z bogatejšimi motorji in opremo. Ta hip osnovni 1.5 TSI ambition stane 21.930 evrov, dizel 2.0 TDI je za 119 evrov dražji.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.