Nekajurno prijateljevanje po avtocestah, magistralkah in ovinkastih ter ozkih lokalnih cestah Algarveja nas niso pustili ravnodušne, modeli v srednjem razredu so z novo octavio vsekakor dobili močno konkurenco.
Ko zadiši po pomladi
V Sloveniji je pred dnevi za hip zadišalo po pomladi, a že naslednji dan je bil seveda tak, kot smo ga januarja vajeni - oblačen, meglen, zaspan in s temperaturami pod ničlo. Na vetrobranskih steklih led, rokavice in topla oblačila obvezna. Razmere takšne, da hote ali nehote pomisliš na pomlad.
Sonce in nebo skoraj brez oblačka, temperature že blizu 20 stopinj, svežina, na vrhu smetane pa še vonj po morju in sočne pomaranče direktno z dreves... to nam v istem trenutku ponuja Algarve na jugu Portugalske. Tokrat je ponudil še dodatek - novo Škodo octavio.
Od leta 1996 narejenih 3,7 milijona octavij
Češka Škoda se je na pota stare slave začela vračati leta 1996, ko je luč sveta pod Volkswagnovo taktirko uzrla Octavia. Osem let kasneje je sledil nov model z istim imenom, štiri leta pozneje njegova prenova. V 16 letih so jih v več kot sto državah po svetu prodali 3,7 milijona, lani prek 400 tisoč - v skupni prodaji znamke je imela 44-odstotni delež. Octavia je pogost model tudi na slovenskih cestah, ob koncu lanskega leta jih je bilo registriranih okoli 13.500.
"Octavia je srce Škode"
S tretjo generacijo bo Octavia začela pisati novo poglavje, tudi na trgih izven Evrope - sredi leta se bo tako pojavila v Rusiji, drugo leto na Kitajskem in v Indiji. S tekočih trakov v Mladi Boleslavi bo dnevno zapeljalo med 800 in 1.200 teh vozil.
In kakšna je nova Octavia? Novost v kompaktnem srednjem razredu ponuja všečno zunanjo podobo, drzen dizajn z izrazitimi in ostrimi zunanjimi linijami, ki jo naredijo dinamično in hkrati brezčasno elegantno. V dolžino meri 465,9 cm, ponuja 181,3 cm širine, od predhodnice je daljša za devet in širša za 4,5 centimetrov.
Osem motorjev, avtomatski DSG,...
Tudi potniški prostor je glede na predhodnico zrastel, daljša medosna razdalja (nova platforma MQB) je prinesla povečanje prostora na zadnji klopi, kjer so pridobili dodatnih 7,3 centimetra. Za osem milimetrov je tudi več prostora nad glavami prednjih potnikov.
Notranjost je prostorna, uporabna, na otip prijetna in kakovostna. Octavia ob tem ponuja osem motorjev - štiri dizle in štiri bencinarje. Vsi so opremljeni s turbo puhalom, vozniku ponujajo med 63 in 132 kW moči (86-180 KM), navor turbodizlov pa sega vse do 320 NM.
Vozniku so na voljo ročni 5- ali 6-stopenjski menjalnik ter 7-stopenjski avtomatski DSG. Novost je možnost izbire različnih voznih režimov glede na tip vožnje, s tem bo avto popravljal trdoto podvozja in oddaljenost od tal, odzivnost volana ter razpored menjalnih prestav. Za individualne želje poskrbi pet osnovnih barv, 12 metalnih oziroma bisernih tonov ter več stopenj paketov opreme.
Varnost je na visokem nivoju
Varnostnih elementov in pripomočkov se ne bi sramovale niti kakšne luksuzne limuzine, pri Škodi z novo Octavio uvajajo določene komfortne in varnostne funkcije. Tako je na voljo do devet zračnih vreč, sistem za nujno samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, zaznavanje utrujenosti voznika, asistenco za ohranjanje smeri vožnje in parkiranje, aktivni tempomat, "pametni" zavorni sistem, samodejni preklop dolge/kratke luči in prepoznavanje prometnih znakov - slednje je vgrajeno v sklopu potovalnega paketa in vozniku ponuja dodatno informacijo o razmerah in stanju na cesti. Za malo večjo brezskrbnost na poti in udobje zadaj ponuja tudi 220V vtičnico.
Potnike bo razvajala bogata oprema
V novi octavii bo možno naročiti veliko stekleno streho z električnim vzdolžnim in dvižnim pomikom, odkleniti jo je možno z zaznavanjem bližine ključa, motor pa se zažene z gumbom. Octavia uvaja tudi novo generacijo multimedijskih sistemov, z ekranom na dotik ter doplačilom za avdio sistem "Canton". Med uporabnimi rešitvami so predelni in pritrditveni elementi v prtljažniku, ki ima tudi dvostransko pokrivalo dna - z gumijasto oziroma tapecirano stranjo. Pokrivalo prtljažnika je možno shraniti za zadnjo klop.
V vratca rezervoarja je vstavljeno strgalo za led, v vratih najdemo majhen koš za smeti, pod voznikovim sedežem je prostor za varnostni jopič. Zadaj je tudi 220 V vtičnica.
Pomlad v Slovenijo pride marca, z njo pa tudi nova Škoda octavia. Poročilo o njej si preberite prihodnji teden v rubriki Moj avto.
Instext('Škoda je lani glede na leto prej prodajo povečala za 6,9 odstotka na približno 900 tisoč vozil. Prihodki so se zvišali za dobre tri odstotke na osem milijard evrov, ob tem so imeli za 567 milijonov evrov dobička iz poslovanja - enako kot leto prej. Do leta 2018 želijo povečati prodajo na 1,5 milijona vozil, vsakega pol leta pa bodo postregli z novostjo ali osvežitvijo obstoječega modela.')