Avto

(Vozili smo) Nova Škoda octavia

Na jugu Portugalske smo preskušali novo octavio, srce Škode, ki bo na slovenske ceste s ceno na ravni predhodnice zapeljala marca

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

11.01.2013 13:06
Čas branja: 3 min

IMG_1037
Na Portugalskem smo preskušali novo Škodino octavio.

Nekajurno prijateljevanje po avtocestah, magistralkah in ovinkastih ter ozkih lokalnih cestah Algarveja nas niso pustili ravnodušne, modeli v srednjem razredu so z novo octavio vsekakor dobili močno konkurenco.

Ko zadiši po pomladi

V Sloveniji je pred dnevi za hip zadišalo po pomladi, a že naslednji dan je bil seveda tak, kot smo ga januarja vajeni - oblačen, meglen, zaspan in s temperaturami pod ničlo. Na vetrobranskih steklih led, rokavice in topla oblačila obvezna. Razmere takšne, da hote ali nehote pomisliš na pomlad.

Sonce in nebo skoraj brez oblačka, temperature že blizu 20 stopinj, svežina, na vrhu smetane pa še vonj po morju in sočne pomaranče direktno z dreves... to nam v istem trenutku ponuja Algarve na jugu Portugalske. Tokrat je ponudil še dodatek - novo Škodo octavio.

Od leta 1996 narejenih 3,7 milijona octavij

Češka Škoda se je na pota stare slave začela vračati leta 1996, ko je luč sveta pod Volkswagnovo taktirko uzrla Octavia. Osem let kasneje je sledil nov model z istim imenom, štiri leta pozneje njegova prenova. V 16 letih so jih v več kot sto državah po svetu prodali 3,7 milijona, lani prek 400 tisoč - v skupni prodaji znamke je imela 44-odstotni delež. Octavia je pogost model tudi na slovenskih cestah, ob koncu lanskega leta jih je bilo registriranih okoli 13.500.

"Octavia je srce Škode"

S tretjo generacijo bo Octavia začela pisati novo poglavje, tudi na trgih izven Evrope - sredi leta se bo tako pojavila v Rusiji, drugo leto na Kitajskem in v Indiji. S tekočih trakov v Mladi Boleslavi bo dnevno zapeljalo med 800 in 1.200 teh vozil.

In kakšna je nova Octavia? Novost v kompaktnem srednjem razredu ponuja všečno zunanjo podobo, drzen dizajn z izrazitimi in ostrimi zunanjimi linijami, ki jo naredijo dinamično in hkrati brezčasno elegantno. V dolžino meri 465,9 cm, ponuja 181,3 cm širine, od predhodnice je daljša za devet in širša za 4,5 centimetrov.

Osem motorjev, avtomatski DSG,...

Tudi potniški prostor je glede na predhodnico zrastel, daljša medosna razdalja (nova platforma MQB) je prinesla povečanje prostora na zadnji klopi, kjer so pridobili dodatnih 7,3 centimetra. Za osem milimetrov je tudi več prostora nad glavami prednjih potnikov.

Notranjost je prostorna, uporabna, na otip prijetna in kakovostna. Octavia ob tem ponuja osem motorjev - štiri dizle in štiri bencinarje. Vsi so opremljeni s turbo puhalom, vozniku ponujajo med 63 in 132 kW moči (86-180 KM), navor turbodizlov pa sega vse do 320 NM.

Vozniku so na voljo ročni 5- ali 6-stopenjski menjalnik ter 7-stopenjski avtomatski DSG. Novost je možnost izbire različnih voznih režimov glede na tip vožnje, s tem bo avto popravljal trdoto podvozja in oddaljenost od tal, odzivnost volana ter razpored menjalnih prestav. Za individualne želje poskrbi pet osnovnih barv, 12 metalnih oziroma bisernih tonov ter več stopenj paketov opreme.

Varnost je na visokem nivoju

Varnostnih elementov in pripomočkov se ne bi sramovale niti kakšne luksuzne limuzine, pri Škodi z novo Octavio uvajajo določene komfortne in varnostne funkcije. Tako je na voljo do devet zračnih vreč, sistem za nujno samodejno zaviranje pri nizkih hitrostih, zaznavanje utrujenosti voznika, asistenco za ohranjanje smeri vožnje in parkiranje, aktivni tempomat, "pametni" zavorni sistem, samodejni preklop dolge/kratke luči in prepoznavanje prometnih znakov - slednje je vgrajeno v sklopu potovalnega paketa in vozniku ponuja dodatno informacijo o razmerah in stanju na cesti. Za malo večjo brezskrbnost na poti in udobje zadaj ponuja tudi 220V vtičnico.

IMG_0809
Octavia ob tem ponuja osem motorjev - štiri dizle in štiri bencinarje.

Potnike bo razvajala bogata oprema

Oc_058220v
Zadaj se lahko najde tudi 220V vtičnica.

V novi octavii bo možno naročiti veliko stekleno streho z električnim vzdolžnim in dvižnim pomikom, odkleniti jo je možno z zaznavanjem bližine ključa, motor pa se zažene z gumbom. Octavia uvaja tudi novo generacijo multimedijskih sistemov, z ekranom na dotik ter doplačilom za avdio sistem "Canton". Med uporabnimi rešitvami so predelni in pritrditveni elementi v prtljažniku, ki ima tudi dvostransko pokrivalo dna - z gumijasto oziroma tapecirano stranjo. Pokrivalo prtljažnika je možno shraniti za zadnjo klop.

V vratca rezervoarja je vstavljeno strgalo za led, v vratih najdemo majhen koš za smeti, pod voznikovim sedežem je prostor za varnostni jopič. Zadaj je tudi 220 V vtičnica.

Pomlad v Slovenijo pride marca, z njo pa tudi nova Škoda octavia. Poročilo o njej si preberite prihodnji teden v rubriki Moj avto.

Instext('Škoda je lani glede na leto prej prodajo povečala za 6,9 odstotka na približno 900 tisoč vozil. Prihodki so se zvišali za dobre tri odstotke na osem milijard evrov, ob tem so imeli za 567 milijonov evrov dobička iz poslovanja - enako kot leto prej. Do leta 2018 želijo povečati prodajo na 1,5 milijona vozil, vsakega pol leta pa bodo postregli z novostjo ali osvežitvijo obstoječega modela.')

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

16.01.2013
17.01.2013
15.03.2013
FINANCE
Avto
Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom
Avto
AvtoJure Šujica Renault scenic je dobil pravega naslednika, le z drugačnim imenom 2

Novinec, ki se uvršča med modela captur in austral, je podobno kot izvirni scenic zasnovan kot klasičen družinski enoprostorec, v dolžino pa meri prav toliko kot četrta generacija scenica.

FINANCE
Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja
Finance
Intervju
Špela Mikuš Pred SMK: Strategija naj ne bo skupek pobožnih želja 2

Per Kristiansen iz podjetja Trivium bo na Slovenski marketinški konferenci 30. in 31. maja govoril o strategiji in tem, kako o njej razmišljati drugače.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: zakaj vlagati kot Buffett in kaj poganja rast zlata
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke 3