Za Škodo je octavia najpomebnejši model, v skupni prodaji znamke ima približno 40-odstotni delež. Novinka bo skušala dvigniti upadajočo prodajo v Zahodni Evropi ter okrepiti solidne prodajne številke v drugih delih Evrope ter v Rusiji, Indiji in na Kitajskem.
Nova Octavia je zrela za višji avtomobilski razred
Kot petvratna limuzina je zdaj prišla tudi v Slovenijo, morebitne kupce pa bo skušala prepričati s kakovostjo vozila srednjega razreda za ceno kompaktnega vozila. Prvi vtisi po slovenski predstavitvi so pozitivni - nov dizajn in dinamičen videz, sodobna notranjost, tudi bogata oprema, kakovostna izdelava, precejšnja funkcionalnost, všita varnost in predvsem megalomanski prtljažnik bodo podrli marsikateri stereotip o Škodi in poskušali dvigniti njen ugled. Nova octavia je pustila pozitiven vtis, z njo so Čehi postali povsem enakovredni Volkswagnu, v kakšni stvari pa so celo boljši. Prostornost in cena sta njena aduta, ob seveda že znanih in dobrih koncernskih motorjih ter novi modularni prečni platformi (MQB), ki si jo deli z že predstavljenimi modeli Audi A3, VW Golf in Seat Leon.
Prvi vtisi večinoma pozitivni
"Všeč mi je! Velik korak naprej," je bil večinoma prvi komentar znancev ob prvem stiku z novo Octavio, večina pa jih je ob tem pohvalila videz armaturne plošče in celotno notranjost ter tudi bogato opremo ene izmed različic. "A to je Škoda? Nikoli ne bi rekel. Na zunaj v zadnjem delu me sicer spominja na prejšnjo generacijo Audija A6, kar pa mogoče ni slabo - klasika pač. Biksenonske in LED dnevne luči? Kar sama parkira? Odpre se in vžge brez ključa? DSG avtomatik? Volan lepo sede v roke, pa navigacija skoraj kot TV in lepa platišča. Malo ceneno mi deluje zaslon s temperaturo klime, zelena osvetlitev gumbov mi tudi ni preveč všeč, a bi jo takoj imel", je bil prvi vtis avtomobilskega navdušenca Matjaža, drugemu pa je bila všeč notranja kombinacija alcantare in usnja. Eni izmed deklet na zunaj avto ni bil preveč všeč, saj so ji ljubša japonska vozila in njihov videz, pohvalila pa je notranjost.
Prostora za odlaganje je še pa še
Brez besed pa skorajda vsi ostanejo ob pogledu na prtljažnik, ki "požre" skorajda vse, kar bi s seboj na počitnice vzela žena in otroci. V osnovi namreč ponuja 590 litrov prostornine, s podrtimi sedeži se spremeni v dostavno vozilo s 1.580 litrov prostornine, ob zloženem sovoznikovem sedežu pa v njej lahko peljete predmete dolge do 2,4 metra. V octaviji je poskrbljeno tudi za manjše predmete: v avtomobilu je na voljo osem odlagališč za steklenice oz. plastenke.
Priročen je poseben predal za mobilne telefone tik pred prestavno ročico (phonebox), ki s pomočjo dodatne antene ojača signal, v vratca, ki pokrivajo odprtino bencinske posode, so skrili strgalo za led in sneg, na priročna mesta pod sedeže so pospravili varnostni brezrokavnik. Veliko dobrih rešitev ponuja tudi prtljažnik, zložljivi transportni elementi denimo omogočajo, da varno in fiksirano na dno shranite različne predmete
Pri ceni niso ponovili napake z rapidom
Tokrat se pogovor z znanci ni ustavil ob ceni, kot denimo pri rapidu, za katerega je tudi direktor znamke Škode v družbi Porsche Slovenija Petr Podlipny ob tej priložnosti dejal, da so pri cenovni politiki sprva naredili napako. Eden izmed vstopnih modelov octavije (1.2 TSI (77kW/105 KM), oprema Ambition) stane 16.990 evrov, po opremi in motorju podobna druga generacija octavie je bila v času njene prodaje za okoli 1.600 evrov dražja.
Cene se začnejo pri 14.690 evrov
S podobnim modelom smo se zapeljali v slovensko Toscano, goriška Brda, kjer je potekala slovenska predstavitev nove Octavie. Za okoli 17.000 evrov je na sedežih blago, klima je avtomatska in dvopodročna, všite varnosti je precej (sedem airbagov in pet zvezdic po Euro NCAP), menjalnik je bil ročni in šeststopenjski. Motor je že znan iz drugih modelov koncerna VAG in vozilo brez kakšnega večjega naprezanja požene do zakonskih omejitev. Po avtocesti se je poraba sukala okoli sedmih litrov na sto prevoženih kilometrov, zavite briške ceste in klanci pa so jo ob zmernem priganjanju dvignili na 7,5 litra.
Radijski sprejemnik Swing z MP3 predvajalnikom in osmimi zvočniki je zadovoljivo krajšal čas, tudi brez navigacije pa armaturna plošča ne deluje pusto, kot je denimo v prvi generacije Octavie iz sredine 90ih let. Volan je prijeten na otip, merilniki so pregledni in veliki, voznik s pomočjo rok hitro najde pravi položaj za udobno vožnjo, ogledala so električno pomična in ogrevana.
Sodeč po besedah Podlipnyja bo takšnih limuzinskih Octavij na cestah največ. Za varnost potnikov poskrbi sedem zračnih vreč, tudi tista za kolena voznika.
Na voljo precej dodatne opreme
Po predstavitvi pa smo se usedli v razkošno opremljeno limuzinsko različico Elegance z 2.0 turbodizelskim motorjem s 110 kW (150 KM) in avtomatskim DSG menjalnikom. Na izletu po Brdih in vračanju proti Ljubljani se je povprečna poraba sukala pri okoli 6,6 litra na sto kilometrov.
Poleg biksenonskih in LED žarometov, sistema za zaklepanje in zagon brez ključa, tempomata, dvopodročne klimatske naprave, velike navigacijske naprave Columbus, zelo dobrega ozvočenja in 18 palčnih litih platišč je postregel tudi s pomočnikom pri menjavi voznega pasu (line assistant) in pomočnikom pri bočnem parkiranju - njegovo brezhibno delovanje marsikoga impresionira.
Ob ceni okoli 24 tisoč evrov za takšno octavio velja razmisliti o doplačilu radarskega tempomata, ki je v kombinaciji s samodejnim menjalnikom zmožen slediti vozilu spredaj in se tudi popolnoma ustaviti ter potem ponovno speljati, kar močno olajša samo vožnjo. Enobarvna kombinacija notranjosti deluje nekoliko pusto, zato velja razmisliti o dvobarvni.
Letos pri nas 700, drugo leto tisoč octavij
In koliko octavij se bo vozilo po slovenskih cestah? Od njenega začetka 1996 do zdaj smo jih našteli dobrih 13 tisoč. Večji kos pogače (73%) si reže karavanska različica combi, večinoma v kombinaciji z dizelskim motorjem (80% vseh prodanih octavij).
Podobno razmerje pričakujejo tudi v bodoče, letošnji cilj prodaje pa je 300-350 limuzin in podobno število karavanov - ta se bo pri nas začel prodajati v začetku junija. Na zalogi pri uvozniku imajo sicer bogato opremljene karavanske različice druge generacije, a se po besedah Podlipnyja splača počakati na novo generacijo.
Prihodnje leto naj bi pri nas skupaj prodali okoli tisoč octavij, če bodo razmere na trgu vsaj približno take, kot so danes. Že obstoječi bencinski in dizelski motorni paleti se bo kmalu pridružil motor na plin, športna različica RS in štirikolesni pogon.
Najpomembnejše Škodino vozilo
Kako pomemben model je octavia za Škodo kažejo prodajne številke. V letu 2012 so skupaj prodali 939.202 vozil, od tega je bilo 400 tisoč octavij. Do leta 2018 želijo pri Škodi prodajo dvigniti na 1,5 milijona vozil. Od začetka prodaje do danes pa se je za octavio po vsem svetu odločilo 3,7 milijona kupcev, do leta 2018 pa jih želijo pritegniti še 2,8 milijona - približno 440 tisoč na leto.
Padec prodaje na Zahodu pokriva srednji vzhodni del sveta
Največ Škodinih vozil so lani prodali v Zahodni Evropi (38,1%), Vzhodni Evropi (14,6%), sledi Srednja Evropa, kjer je tudi Slovenija (13,2%). Preostanek (34,1%) so izvozili v Azijo in na prekomorske trge. Lanske prodajne številke zbujajo mešane občutke, za 8,2 odstotka je padla prodaja v Zahodni Evropi, za 2,2 odstotka v Srednji, več kot desetodstotno rast pa so dosegli na trgih Vzhodne Evrope, Rusiji in Indiji, malo manjšega na Kitajskem, kjer so prodali okoli 250 tisoč vozil.
Škoda povečuje tržni delež v Sloveniji, leta 2004 je ta znašal 2,4 odstotka, lani se je dvignil na 6,5 odstotka, za letos pa pričakujejo rast za 0,1 odstotne točke.