Avto

Tretja šestica diši po prvi generaciji

Mazda6

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.01.2013 22:30
Čas branja: 2 min

Mazdi je s prvo generacijo mazde6 leta 2002 uspel skok v poslovni razred, druga je nekako zbledela, tudi zaradi visokih cen, tretja pa ima znova vonj prve. Je lahka, športna, zelo sodobna in igriva, vabi tudi njena cena od 21.290 evrov.

[A] mazda6_1_mm.1359573951.jpg
Nov oblikovalski jezik prinaša petkotno sprednjo masko in seksi poteze na bokih. Še posebej skladna je limuzinska šestica.

Mazda se je pri novi šestici, tudi pri drugih modelih, odločila za povsem svojo oblikovno in razvojno smer. Oblikovna je logična, ubirajo jo tudi drugi proizvajalci. Pri Mazdi se oblikovalski jezik imenuje Kodo, zanj pa so značilne petkotna sprednja maska in zelo razgibane poteze blatnikov.

Soliden bencinar

Tehnično pa je mazdina smer drugačna od tehnikov. Pri bencinskih motorjih so inženirji opustili misel na turbopolnilnik in raje, ker je to ceneje, močno dodelali klasične. Seriji sky activ-G (dvolitrski in 2,5-litrski) so povečali kompresijo do razmerja 14 proti ena in dosegli zelo ugodno porabo pod šest litrov. V praksi je dvolitrski motor s 121 kilovati porabil solidnih 7,5 litra, navdušil je s prijetnim zvokom in veseljem do vrtenja, manj pa s prožnostjo v nižjih vrtljajih.

[A] mazda6_3_mm.1359576665.jpg
Razmeroma pusto, dobro urejeno armaturno ploščo poživijo le barve usnja in dodatki.

Odličen dizel

Pri dizelskih motorjih, šestica ima 2,2-litrskega s 110 oziroma 129 kilovati, pa sky activ-D prinaša rekordno nizko kompresijo 14 proti ena in resnično zelo dobre lastnosti. Šestica pri obeh motorjih navdušuje s prožnostjo že pod 1.500 vrtljaji in vrtenjem čez 4.500. Ob tem je motor tih, uglajen in zelo varčen. Pri limuzini s 110 kilovati je poraba le 3,9 litra, karavan s 129 kilovati in samodejnim menjalnikom pa spije 4,9 oziroma manj kot šest v praksi.

Nova zasnova prinaša tudi zelo lahko gradnjo, šestica tehta le od 1.300 do 1.500 kilogramov, dobra ročni in samodejni menjalnik ter še nekaj drugih rešitev.

Varčuje, le pri užitkih ne

Šestica ima še nekaj drugih dobrih rešitev, denimo sistem i-Eloop, ki shranjuje elektriko, pridobljeno pri zaviranju, in ki jo porablja za pogon električnih naprav (prinesel naj bi za desetino manjšo porabo), po želji ima tudi radarski tempomat, sistem za opozorilo pri nenadni zamenjavi pasu in še kaj. Dobro je, da šestica ima te dodatke. Najpomembneje pa se zdi, da je zadržala zelo športno naravo, saj natančen volan in podvozje ter odzivni motorji kar vabijo med zavoje. Ostal je tudi davek pri udobju zaradi precej čvrsto nastavljenega podvozja.

[A] mazda6_2_mm.1359573902.jpg
V zadek karavana gre povprečnih 522 litrov, hvalimo pa rolo, ki se dvigne z vrati.

Prostor v službi oblike

Ob vsej oblikovni drznosti pa ni razumljiva zadržanost pri oblikovanju armaturne plošče. Ta je povzeta iz mazde CX-5, njena črnina in preprosta oblika pa delujeta preresno. Kabino poživijo šele svetlo usnje na sedežih in letve v živahnejših barvah na armaturi. Zameriti gre tudi količini prostora za glave na zadnji klopi, ki je skromno odmerjen tako v limuzini kot v karavanu (s prostorom za kolena, še posebno v limuzini, sicer ni težav), tudi prtljažnika s 489 oziroma 522 litri ne sodita med največje. Je pa res, da je šestica enako seksi v obeh različicah.

Enaka cena za limuzino in karavan

Res je, petvratne šestice ni več, limuzina je zdaj dolga kar 4,87 metra (13 centimetrov več kot prejšnja), karavan pa 4,8 metra. Novost je tudi v tem, da imata obe šestici enako ceno 21.290 evrov za bencinarja 2.0i s 107 kilovati in opremo emotion ter 23.290 za osnovnega dizla CD150 emotion. Ni najcenejša na trgu. Je pa vsekakor eden najboljših poslovnih avtov ta hip, zato je cena zelo poštena.

[A] e722Untitled-12.1359574001.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

22.06.2015
FINANCE
Novice
Tukaj so odgovori, kako postati poslovno učinkovita kmetija
FINANCE
Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu
Finance
POSLOVNI REZULTATI
Andreja Rednak Sijajno leto za Bitenca in druge zasebnike v zdravstvu

Kirurgija Bitenc je lani prihodke povečala za tretjino, na 10 milijonov evrov, dobiček pa za 41 odstotkov. Kako pa drugi?

FINANCE
Manager
David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje
Manager
Intervju
ManagerGorazd Suhadolnik David Pivk, tržnik: O napetosti med blagovno znamko in pospeševanjem prodaje

Kako poskrbeti, da bo trženje ustvarjalo vrednost in rast podjetja? David Pivk, tržnik z dolgoletnimi izkušnjami v globalnih podjetjih, ima odgovore.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Manager
Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ
Manager
Žan Menart
ManagerŽan Menart Faze razvoja zagonskega podjetja: RAZVOJ

Dejstvo je, da se s prihodom zunanjega kapitala konča »romantična«, garažna faza startupa.

FINANCE
Manager
Drugačni obrazi startupov
Manager
Jure Mikuž
ManagerJure Mikuž Drugačni obrazi startupov

Vse pogosteje se omenjajo obrambne tehnologije kot panoga, kamor naj bi se začela stekati večja količina finančnih sredstev tudi v Evropi.

FINANCE
Manager
Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje
Manager
Aljoša Domijan
ManagerAljoša Domijan Pet držav, kjer bi odprl naslednje podjetje

Zadnji dve leti dobim le še prijazne odgovore, da bodo kot nomadi namesto v Sloveniji raje začeli na Hrvaškem ali kje drugje.

FINANCE
Avto
Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke
Avto
AVTOPORTRET
AvtoMiloš Milač Čehinja blesti, a ne more uiti senci nemške roke

Kodiaq druge generacije je velik, zelo uporaben in tudi cenovno razumen velik SUV.