Peugeot Slovenija je oktobra prodajo osebnih avtov povečal za 24,5 odstotka in izenačil prodajo dostavnikov. Ali jim je to uspelo s prodajo na druge trge, direktor znamke Jožko Tomšič ni povedal. Poudarja pa, da so kupci danes vse bolj racionalni, zato jim je treba ponuditi visoko kakovost za razumno ceno.
Peugeot ima, sodeč po statistiki registracij, dobro leto, saj je oktobra povečal prodajo osebnih vozil za 24,5 odstotka in se zavihtel na tretje mesto med znamkami. Pri dostavnih vozilih je oktobra izenačil prodajo z oktobrom lani, znamka je po statistiki registracij pa prvem mestu.
Je Peugeot našel rešitev za slab trg?
Dobra prodaja Peugeota je po naših analizah tudi plod dobre prodaje pri nas registriranih avtov na druge trge. Uradnega podatka o dejanski prodaji avtov slovenskim kupcem ni, direktor znamke Peugeot pri Peugeotu Slovenija Jožko Tomšič pa pravi, da v družbi poskrbijo za prodajo trgovcem do končnega slovenskega kupca, avtov ne izvažajo, vse drugo pa je posel trgovcev.
Ne glede na to, kje se vozijo peugeoti, registrirani v Sloveniji, pa je prodaja slovenskih trgovcev te znamke oktobra pošteno zrasla, v prvih 11 mesecih pa za slabih osem odstotkov zaostaja za lansko, kar je manj od upada trga.
Čustva vse manj pomembna pri nakupu
Na trgu pa Tomšič opaža, da kupci avtomobilov danes še bolj kot v preteklosti iščejo največ za svoj denar. Zanje imajo pri Peugeotu novo rešitev, 4,44 metra dolgo limuzino 301, ki z bogato opremo stane toliko kot avtomobili razreda nižje, manj kot deset tisoč evrov. »Za kupce je pmembna še celostna storitev nakupa - racionalnost oziroma investicija glede na dobljeno kakovost. Čustveni dejavniki pa so danes manj pomembni,« še dodaja Tomšič.
Psihološke cenovne meje odvisne od razreda
Psiholoških meja pri ceni avtomobilov pri kupcih peugeotov ne opaža. »Te se nanašajo na posamezne razrede, danes pa jih je zaradi zelo široke modelne ponudbe skoraj nemogoče definirati. »Model peugeot 3008 je za nekoga lahko enoprostorski družinski avto, za drugega pa mestni terenec. Percepcija vstopne cene (psihološka meja) pri omenjenem modelu je lahko za ta uporabnika povsem različna,« pojasnjuje Tomšič.
Servise še naprej žene posel
Potrjuje pa, da servis ostaja gibalo dobička pooblaščenih trgovcev. Letos namreč v primerjavi z lanskim in predlanskim letom ne opaža zmanjšanja obiska servisov, to pa pripisuje programu zvestobe Moj Peugeot, s katerim so na servise nazaj pritegnili tudi avtomobile starejših letnikov. Tudi v prihodnje stavi predvsem na prodajne in poprodajne storitve, ne le na cene avtomobilov. Od države pa pričakuje več nakupov hibridnih, električnih in drugih varčnih vozil.
Napoved za leto 2013 enake kot za letos
Za letos Tomšič v Sloveniji napoveduje registracijo 49 tisoč novih osebnih in pet tisoč lahkih dostavnikov, kar bo pomenilo 16,8-odstotni upad. V prihodnjem letu pa pričakuje rezultat, enak letošnjemu.