Renault je do zdaj prodal nekaj manj kot deset tisoč električnih avtov. Z dostopnim modelom zoe, v Franciji bo z odštetimi subvencijami stal 15.700 evrov, pa meri na množice. Letno naj bi prepričal do 150 tisoč kupcev, so potrdili v Helli Saturnusu Slovenija, ki bo izdelovala sprednje luči za zoeja.
»Projekt zoe je za nas zelo pomemben, saj bomo z dobavo sprednjih luči za ta model nadomestili izgubo projekta sprednjih luči za zdajšnjega renaulta twinga. Sprednje luči renaulta zoeja pa bodo posebne po privlačni obliki, modrih lečah in majhni porabi energije,« je komentiral direktor Helle Saturnusa Christof Droste. O vrednosti posla z Renaultom ni želel govoriti, razkril pa nam je rezultate zadnjega poslovnega leta Helle Saturnusa Slovenija (to se izteče konec maja). Družba bo dosegla 258 milijonov evrov prihodkov oziroma sedem več kot lani in izenačila lanski dobiček 21 milijonov evrov. Droste je tudi potrdil navedbe tujih medijev, da bo zoe daleč najbolj množičen električni avto z letno proizvodnjo do 150 tisoč enot. Po njegovih besedah Renault načrtuje proizvodnjo 350 tisoč modelov zoe v letih od 2013 do 2017, povprečna letna prodaja modela zoe bo 87.500 vozil, v najbolje prodajanem letu pa Renault načrtuje prodajo 150 tisoč enot.
Renault z zoejem napoveduje preboj
S temi številkami bo francoski proizvajalec močno presegel prodajo modelov fluence Z.E. in kangoo express Z.E., ta sta od oktobra lani do danes pridobila manj kot deset tisoč naročil, v letu 2015 pa želita Renault in Nissan izdelati pol milijona električnih vozil. Predsednik obeh znamk Carlos Ghosn verjame, da bodo električni avtomobili leta 2020 dosegli desetino prodaje v svetu. Če bi sodili po lanski prodaji okoli 60 milijonov avtov, to pomeni šest milijonov enot. Zdaj najbolj uspešen električni avto je nissan leaf z 20 tisoč naročili v svetu, opel ampera (električni avto s podaljšanim dosegom) pa je do danes zbral sedem tisoč naročil evropskih kupcev.
Zoe bo pri nas stal okoli 15.700 evrov
V družbi Renault Nissan Slovenija nimajo niti podatkov o načrtovani proizvodnji niti slovenskih prodajnih načrtih modela zoe, povedali pa so, da bo mali električni renault na naš trg zapeljal konec leta ali v začetku prihodnjega leta, od njegove prodaje pa si obetajo veliko. Po besedah Roka Isteniča iz družbe bo cena modela zoe primerljiva s francosko - torej bo z odštetimi subvencijami ekosklada v višini pet tisoč evrov zoe stal okoli 15.700 evrov, za najem baterij pa bo treba mesečno plačevati še okoli 70 evrov. Renault Nissan Slovenija bo jeseni začel prodajati še dva električna renaulta, 4,75 metra dolgo limuzino fluence Z.E. s ceno okoli 22 tisoč evrov in električni dostavnik kangoo express Z.E. s podobno ceno kot zoe. Lahek štirikolesnik renault twizy s ceno pod pet tisoč evrov bo na našem trgu v prodaji prihodnje leto.
Počasno, hitro polnjenje ali zamenjava baterije
Renault zoe bo z dolžino 4,08 metra primerljiv s cliom. Poganjal ga bo električni motor s 65 kilovati (88 konjskimi močmi), dosegel bo največjo hitrost 135 kilometrov na uro, izboljšan baterijski akumulator korejskega proizvajalca LG pa bo zoeju med polnjenji omogočal doseg 210 kilometrov, kar je več od drugih Renaultovih električnih avtomobilov in nissana leafa. Polnjenje baterijskega akumulatorja bo trajalo od šest do osem ur (klasična vtičnica), pol ure prek hitre polnilne črpalke. Renault pa obljublja tudi možnost zamenjave baterije - to bo trajalo tri minute.
Prvi renault zasnovan za električni pogon
Po besedah Roka Isteniča iz Renaulta Nissana Slovenija bo zoe poseben, ker je prvi avto te znamke, zasnovan v celoti kot električno vozilo. Modela fluence Z.E. in kangoo express Z.E. sta nastala na osnovi že znanih avtov z bencinskim in dizelskim pogonom. Zoe po Isteničevih besedah zaradi dodelane elektronike ne bo tako izbirčen pri polnilnih postajah kot drugi trije renaulti, imel bo poseben zavorni sistem z regeneracijo energije in manjšim zaviralnim učinkom, posebno armaturno ploščo in še nekaj drugih rešitev.