Včeraj in danes smo preizkušali renaultov posebni in zelo privlačni električnim avtomobilček twizy. Ta je manjši od smarta, precej cenejši od twinga - pri nas bo z vključenimi subvencijami (od dva do tri tisoč evrov) stal pod pet tisoč evri. Po zasnovi je twizy kombinacija avta in skuterja in ima motor v celoti razvit v Iskri Avtoelektriki oziroma Letriki.
Renaultov twizy obljublja, da je električna prihodnost lahko tudi zabavna in dostopna. Z malim renaultom, ki ima sicer štiri kolesa, a le dva zaporedna sedeža, smo včeraj in danes nabirali kilometre skozi zavoje in magistralne ceste španskega otoka Ibiza, avtocestam smo se izognili, saj avtomobilček dosega največjo hitrost le 80 kilometrov na uro. Po zasnovi je sila nenavaden, dolg je le 2,34 metra oziroma 36 centimetrov manj kot smart fortwo, visok je 1,46 metra in širok 1,24 metra, zato ga lahko stlačimo tudi v najmanjše mestne luknje.
Med avtom in motorjem
Avtomobilček je označen kot lahek štirikolesnik, ima dva zaporedna sedeža, v osnovi je brez stranskih vrat (ta stanejo 590 evrov), potnika pa sta vselej na prepihu, saj nad vrati ni stekel. V kabini je ureditev avtomobilska, ima volan, tipki za vožnjo naprej in nazaj in klasična pedala za plin in zavoro. Sediš na sredini, prostora pa je tudi za polnejše postave dovolj v vse smeri.
Čvrst in zabaven v vožnji
Na vžig opozori lučka na armaturno plošči, poln plin pa pomeni živahno in neslišno pospeševanje vse do hitrosti 80 kilometrov na uro. Twizy je čvrsto vzmeten, v zavojih se ne nagiba, volan je natančen, zato je avtomobilček pravzaprav zelo zabaven za vožnjo in se na običajnih cestah niti ne zdi podhranjen.
Letrika za Renault močno dodelala motor iz vozičkov za golf
Nazaj k motorju: Šempetrska Iskra Avtoelektrika je posel z renaultom sklenila že leta 2009, do decembra lani so močno posodobili elektro motor za golf avtomobilčke in ga pripravili za vgradnjo v twizy. K motorju sodita še reduktor in krmilnik, ki ga izdelujeta druga dobavitelja, vse tri dele pa v pogonski sklop sestavi renaultova tovarna v španskem Valladolidu. O vrednosti posla Vasja Šuc in Erik Panjtar iz Iskre Avtoelektrike (od junija naprej se bo podjetje preimenovalo v Letriko) ne smeta govoriti. Direktor programa električnih vozil v Renaultu Thierry Koskas pa nam je zaupal, da je letna kapaciteta ocenjena na 25 tisoč vozil, v sedmih letih torej na 175 tisoč vozil, dejanska realizacija pa bo odvisna od trga.
Doseg in najem baterij
Doseg twizyja s polno baterijo je teoretično sto, v praksi pa med 55 in 70 kilometri. Polnjenje baterija traja tri ure in pol. V ponudbi bosta dve različici twizyja, prva bo dosegla hitrost 80, druga (voziti jo bo moč z B kategorijo) pa 45 kilometrov na uro. Poleg cene vozila bo potrebno mesečno plačevati še okoli 50 evrov za najem baterij.