Avto

(Foto) Preizkusili smo renaulta twizya

Vozili smo mega zabavni renault s slovenskim motorjem, ki stane 4.700 evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

30.03.2012 09:55
Čas branja: 2 min

Včeraj in danes smo preizkušali renaultov posebni in zelo privlačni električnim avtomobilček twizy. Ta je manjši od smarta, precej cenejši od twinga - pri nas bo z vključenimi subvencijami (od dva do tri tisoč evrov) stal pod pet tisoč evri. Po zasnovi je twizy kombinacija avta in skuterja in ima motor v celoti razvit v Iskri Avtoelektriki oziroma Letriki.

IMG-5986.1333094240.JPG

Renaultov twizy obljublja, da je električna prihodnost lahko tudi zabavna in dostopna. Z malim renaultom, ki ima sicer štiri kolesa, a le dva zaporedna sedeža, smo včeraj in danes nabirali kilometre skozi zavoje in magistralne ceste španskega otoka Ibiza, avtocestam smo se izognili, saj avtomobilček dosega največjo hitrost le 80 kilometrov na uro. Po zasnovi je sila nenavaden, dolg je le 2,34 metra oziroma 36 centimetrov manj kot smart fortwo, visok je 1,46 metra in širok 1,24 metra, zato ga lahko stlačimo tudi v najmanjše mestne luknje.

Med avtom in motorjem

Avtomobilček je označen kot lahek štirikolesnik, ima dva zaporedna sedeža, v osnovi je brez stranskih vrat (ta stanejo 590 evrov), potnika pa sta vselej na prepihu, saj nad vrati ni stekel. V kabini je ureditev avtomobilska, ima volan, tipki za vožnjo naprej in nazaj in klasična pedala za plin in zavoro. Sediš na sredini, prostora pa je tudi za polnejše postave dovolj v vse smeri.

Čvrst in zabaven v vožnji

Na vžig opozori lučka na armaturno plošči, poln plin pa pomeni živahno in neslišno pospeševanje vse do hitrosti 80 kilometrov na uro. Twizy je čvrsto vzmeten, v zavojih se ne nagiba, volan je natančen, zato je avtomobilček pravzaprav zelo zabaven za vožnjo in se na običajnih cestah niti ne zdi podhranjen.

Letrika za Renault močno dodelala motor iz vozičkov za golf

Nazaj k motorju: Šempetrska Iskra Avtoelektrika je posel z renaultom sklenila že leta 2009, do decembra lani so močno posodobili elektro motor za golf avtomobilčke in ga pripravili za vgradnjo v twizy. K motorju sodita še reduktor in krmilnik, ki ga izdelujeta druga dobavitelja, vse tri dele pa v pogonski sklop sestavi renaultova tovarna v španskem Valladolidu. O vrednosti posla Vasja Šuc in Erik Panjtar iz Iskre Avtoelektrike (od junija naprej se bo podjetje preimenovalo v Letriko) ne smeta govoriti. Direktor programa električnih vozil v Renaultu Thierry Koskas pa nam je zaupal, da je letna kapaciteta ocenjena na 25 tisoč vozil, v sedmih letih torej na 175 tisoč vozil, dejanska realizacija pa bo odvisna od trga.

Doseg in najem baterij

Doseg twizyja s polno baterijo je teoretično sto, v praksi pa med 55 in 70 kilometri. Polnjenje baterija traja tri ure in pol. V ponudbi bosta dve različici twizyja, prva bo dosegla hitrost 80, druga (voziti jo bo moč z B kategorijo) pa 45 kilometrov na uro. Poleg cene vozila bo potrebno mesečno plačevati še okoli 50 evrov za najem baterij.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

15.07.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: na poti v 70-ta leta in 44% upad indeksa
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.