Slovenske železnice so v prvih enajstih mesecih lani v potniškem prometu ustvarile približno osem milijonov evrov izgube, v tovornem pa nekaj čez 10 milijonov evrov. Do konca leta se je izguba zaradi vpliva recesije na prevozne storitve po ocenah še povečala, pravi predsednica nadzornega sveta železnic Jelka Šinkovec Funduk.
"Številke v potniškem in tovornem prometu so skladne s tem, kar smo prejeli v poročilu za tretje lansko četrtletje," je po današnji seji nadzornikov novinarjem povedala Šinkovec Fundukova. V potniškem prometu sicer ne bi bilo izgube, če bi bila zanj v celoti zagotovljena sredstva iz državnega proračuna.
Shara priznava, da je izguba v tovornem prometu večja od načrtovane
Generalni direktor Slovenskih železnic Tomaž Schara je dodal, da izgube v potniškem prometu ne bo, če bo sklenjen aneks za proračunska sredstva. Izguba v tovornem prometu pa je po njegovih besedah res večja od načrtovane, "a v okvirih poslovnega načrta". Izguba v tovornem prometu je presežena zaradi nekaterih v lanskem letu neljubih dogodkov, med katerimi je Schara izpostavil inflacijo in izredno povečanje obrestnih mer.
Stvari bodo lahko 'boleče'
Poslovodstvo železnic je nadzornemu svetu predstavilo analizo stanja, ukrepi za naprej pa bodo, tako Schara, razvidni iz poslovnega načrta. Schara je pojasnil, da ukrepi po optimističnem scenariju glede vplivov gospodarske krize predvidevajo določene kadrovske premike znotraj sistema Slovenskih železnic. Po pesimističnem scenariju pa bodo stvari "boleče" in bodo šle v smeri zniževanja plač, skrajševanja delovnega časa, tudi odpuščanja.
Glede odpuščanj so razmere, kot pravi Schara, zelo kompleksne. "Mi praviloma težko odpustimo zaposlene, ki bi si jih želeli, najlažje pa odpustimo mlade, perspektivne kadre. Tu trčimo na dilemo, zato si želimo, da bi namesto z odpuščanji delovna mesta zagotovili z dodatnimi storitvami, ki jih načrtujemo," je dejal.
Železnice trenutno kapitalsko ustrezne
Slovenske železnice so sicer po Scharovih besedah trenutno kapitalsko ustrezne, saj jim je uspelo kapital povečati za približno 30 milijonov evrov. Železnice so tudi likvidne, saj so konec leta 2008 končali s 76 milijoni evrov na poslovnih računih, je dodal in opozoril, da pa železnice trenutno ogroža kriza in ne poslovni rezultati preteklega leta.