Avto

Železnice pridelale izgubo pri potnikih in tovoru

V prvih enajstih mesecih lani so Slovenske železnice, ki jih vodi Tomaž Schara, v potniškem prometu ustvarile osem milijonov evrov izgube, v tovornem pa 10 milijonov evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
22.01.2009 16:25
Čas branja: 1 min

Slovenske železnice so v prvih enajstih mesecih lani v potniškem prometu ustvarile približno osem milijonov evrov izgube, v tovornem pa nekaj čez 10 milijonov evrov. Do konca leta se je izguba zaradi vpliva recesije na prevozne storitve po ocenah še povečala, pravi predsednica nadzornega sveta železnic Jelka Šinkovec Funduk.

"Številke v potniškem in tovornem prometu so skladne s tem, kar smo prejeli v poročilu za tretje lansko četrtletje," je po današnji seji nadzornikov novinarjem povedala Šinkovec Fundukova. V potniškem prometu sicer ne bi bilo izgube, če bi bila zanj v celoti zagotovljena sredstva iz državnega proračuna.

Shara priznava, da je izguba v tovornem prometu večja od načrtovane

Generalni direktor Slovenskih železnic Tomaž Schara je dodal, da izgube v potniškem prometu ne bo, če bo sklenjen aneks za proračunska sredstva. Izguba v tovornem prometu pa je po njegovih besedah res večja od načrtovane, "a v okvirih poslovnega načrta". Izguba v tovornem prometu je presežena zaradi nekaterih v lanskem letu neljubih dogodkov, med katerimi je Schara izpostavil inflacijo in izredno povečanje obrestnih mer.

Stvari bodo lahko 'boleče'

Poslovodstvo železnic je nadzornemu svetu predstavilo analizo stanja, ukrepi za naprej pa bodo, tako Schara, razvidni iz poslovnega načrta. Schara je pojasnil, da ukrepi po optimističnem scenariju glede vplivov gospodarske krize predvidevajo določene kadrovske premike znotraj sistema Slovenskih železnic. Po pesimističnem scenariju pa bodo stvari "boleče" in bodo šle v smeri zniževanja plač, skrajševanja delovnega časa, tudi odpuščanja.

Glede odpuščanj so razmere, kot pravi Schara, zelo kompleksne. "Mi praviloma težko odpustimo zaposlene, ki bi si jih želeli, najlažje pa odpustimo mlade, perspektivne kadre. Tu trčimo na dilemo, zato si želimo, da bi namesto z odpuščanji delovna mesta zagotovili z dodatnimi storitvami, ki jih načrtujemo," je dejal.

Železnice trenutno kapitalsko ustrezne

Slovenske železnice so sicer po Scharovih besedah trenutno kapitalsko ustrezne, saj jim je uspelo kapital povečati za približno 30 milijonov evrov. Železnice so tudi likvidne, saj so konec leta 2008 končali s 76 milijoni evrov na poslovnih računih, je dodal in opozoril, da pa železnice trenutno ogroža kriza in ne poslovni rezultati preteklega leta.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

21.01.2009
21.01.2009
20.01.2009
05.01.2009
05.01.2009
16.12.2008
22.01.2009
FINANCE
Manager
(intervju) Matej Ogrin, geograf: Pri naložbah v železnice gre za ugrabitev države
Manager
ManagerNataša Koražija (intervju) Matej Ogrin, geograf: Pri naložbah v železnice gre za ugrabitev države 17

Večina železniških naložb je usmerjena v izboljšave tovornega prometa, v potniški promet pa skoraj nič. In še nekaj o prioritetah prometne politike: gradili bomo tretji pas ljubljanske obvoznice za 800 milijonov evrov, ob tem pa so resnične prometne težave Slovenije povezanost Posočja, Bele Krajine in Koroške.

FINANCE
Transport in logistika
Kako poslujejo železničarji, ki imajo zadnje čase veliko dela sami s sabo
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Kako poslujejo železničarji, ki imajo zadnje čase veliko dela sami s sabo 2

Prihodki Slovenskih železnic so lani rahlo zrasli na 516 milijonov evrov in 29 milijonov evrov dobička. Prihodki so precej nižji kot leta 2015, ko so dosegli 580 milijonov evrov

FINANCE
Transport in logistika
Marca prihaja Sava Express, nov tovorni vlak med Slovenijo in Srbijo. Kako konkurenčne bodo železnice?
Transport in logistika
Transport in logistikaSTA Marca prihaja Sava Express, nov tovorni vlak med Slovenijo in Srbijo. Kako konkurenčne bodo železnice? 5

Prejšnji teden so predstavniki regionalnih železniških operaterjev sprejeli pobudo o novem direktnem tovornem vlaku po nekdanjem desetem koridorju; prvi vlak bo šel na pot s postaje Ljubljana - Zalog 1. marca letos

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Transport in logistika
Na Slovenskih železnicah dahnili »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Na Slovenskih železnicah dahnili »da« Stadlerjevi ponudbi, kupili bodo potniške vlake za 170 milijonov evrov 3

Minilo je pet mesecev, odkar je potekel rok za oddajo ponudb za nakup potniških vlakov, na katero se je odzval zgolj Stadler. Zakaj na železnicah tako mečkajo?

FINANCE
Transport in logistika
Liberalizacija železnic: trg je odprt, lahko pričakujemo boljše storitve in vstop železniških ryanairov?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Liberalizacija železnic: trg je odprt, lahko pričakujemo boljše storitve in vstop železniških ryanairov? 10

Junija letos je začela veljati novela zakona o železniškem prometu, ki omogoča prost dostop do železniške infrastrukture tudi v potniškem prometu - kaj to pomeni v praksi

FINANCE
Transport in logistika
Nadzorniki Slovenskih železnic potrdili nakup novih tovornih vagonov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Nadzorniki Slovenskih železnic potrdili nakup novih tovornih vagonov

Poleg novih potniških vlakov bodo na železnicah kupili tudi nove tovorne vagone, vendar bodo morali tempo obnove prenove pospešiti, da ne postanejo muzej na prostem

FINANCE
Transport in logistika
Del Deutsche Bahna se utaplja v izgubah, na obzorju rezanje
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Del Deutsche Bahna se utaplja v izgubah, na obzorju rezanje 2

Pri DB Cargo so v zadnjih petih letih nabrali za več kot milijardo evrov izgube, trg se jim je skrčil za polovico. V sanacijo bi lahko posegla država. Kako kaže Slovenskim železnicam?