Prometni inšpektorat je zoper odgovorno osebo Slovenskih železnic, generalnega direktorja Tomaža Scharo, zaradi neplačevanja kazni, ki so jih inšpektorji izrekli železnicam zaradi zamud pri opremljanju vozil za posebne namene z budniki, vložil predlog za uklonilni zapor, piše današnji Večer. Sodišče o njem še ni odločalo.
Budniki od julija 2007
Budnike predvideva od julija 2007 veljavni zakon o varnosti v železniškem prometu, ki določa, da morajo biti z njimi opremljena vsa vlečna vozila na železnicah, lokomotive, motorni vlaki in vozila za posebne namene. Gre za varnostne naprave za spremljanje odzivov voznika, ki ustavijo vlak, če se motorovodja ne odzove v času, ki je določen z napravo.
Vozila brez ustrezne opreme
Zakon ni predvideval nobenega prehodnega obdobja za uveljavitev določbe, ki predvideva namestitev budnikov, zato so prometni inšpektorji začeli nadzirati njeno izpolnjevanje takoj po sprejetju predpisa. V več primerih so ugotovili, da vozila Slovenskih železnic za posebne namene nimajo ustrezne opreme, zato so 12. oktobra 2007 izdali upravno odločbo, s katero so jim prepovedali vožnjo, navaja Večer.
Železnice so se na upravno odločbo pritožile, ministrstvo za promet kot drugostopenjski organ pa jim je ugodilo in razveljavilo odločbo inšpektorjev. Obenem je ministrstvo železnicam naložilo, da morajo do 31. decembra 2008 vgraditi budnike v vsa vozila za posebne namene.
Budnike naročili pri svoji družbi
Po opozorilu države so Slovenske železnice začele nabavljati budnike, da bi izpolnile zastavljeni rok. Kot so za Večer pojasnili na železnicah, so posel izpeljali brez javnega razpisa, so pa s svojo družbo Centralne delavnice po zakonu o javnem naročanju na področju transporta sklenili pogodbo o vgradnji budnikov v 46 vozil. Šlo je namreč za t.i. "in house" naročilo znotraj istega podjetja, za katerega zakonodaja ne predpisuje javnega naročila.