Avto

Kakršen avto, takšen značaj

Psihologija avtomobilskih znamk

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
06.06.2006 12:02
Čas branja: 3 min

Ste samotni bojevnik ali timski človek?

Agresivni ali potrpežljivi? Varčni ali

zapravljivi? Najpozneje pri nakupu avtomobila

udarijo na dan karakterne lastnosti

kupca - če verjamemo raziskavam, ki so jih

izdelali čisto resni strokovnjaki na nekaterih univerzah

in v bankah.

Saab 9-3
Pri nakupu saaba je mogoče sklepati na visoko izobraženost kupca.

Kdor kupi peugeota, rad kupuje na kredit, pri nakupu saaba je

mogoče sklepati na visoko izobraženost kupca. Izbira avtomobilske

znamke naj bi omogočala presenetljive ugotovitve o osebnosti

lastnika vozila. Za te povezave se raziskovalci čedalje bolj zanimajo.

Britanska Bank Lloyds TSB Savings je objavila študijo z naslovom

Does your motor affect your money? Strokovnjaki nemške univerze

v Bochumu pa so raziskali povezavo med značajskimi lastnostmi

lastnika in znamko avta, ki ga vozi.

Znamka avtomobila je drugi obraz jaza, trdijo gospodarski psihologi

z omenjene univerze. Človek kupi znamko, katere "imidž"

najbolje ustreza tistim lastnostim, ki jih ugotovi pri sebi. S tem

sporoča, kakšnega vidi samega sebe in kakšnega naj ga vidijo

drugi ljudje.

Volkswagen za konformiste

Vestni in po harmoniji hrepeneči ljudje na primer nimajo

radi nič ekstravagantnega, nič takega, kar bode v oči. Pa

tudi nič poceni z Daljnega vzhoda, kar bi pri kolegih morda

povzročilo vihanje nosu in zafrkljive komentarje. Torej si

kupijo vozilo, ki je sprejemljivo za večino, na primer volkswagen. Z njim ne zbujajo pozornosti in se lahko varno gibljejo v

množici enako mislečih.

Ste kolegialni? Avto vas izdaja

Tudi kolegialnost je mogoče razbrati iz znamke avtomobila. Ljudje,

ki so sposobni timskega dela, vozijo ford, toyoto ali citroën.

Timski duh je manj izražen pri voznikih fiata, opla, renaulta ali

VW. Kupci prestižnih znamk, kot so audi, BMW in mercedes,

pa so samotni bojevniki. Na avtocestah spravljajo ob živce druge

voznike, sami pa ne prenašajo agresivnosti in so je tudi manj

deležni. Na primer: če mercedes pri zeleni luči na semaforju takoj

ne spelje, traja dlje kot pri manjšem avtomobilu, na primer nissanu

micri, da mu voznik, ki stoji za njim, zatrobi.

Porsche na stara leta

Porsche_911_turbo270.1149587255.jpg
Kupci Porschejev imajo najvišjo povprečno starost.

Lastnosti agresivnih voznikov pa strokovnjaki vrednotijo tudi pozitivno.

So nadpovprečno prožni, zmorejo prenašati velike pritiske, so

rojeni voditelji in težijo k uspehom. Značilna šefovska drža! Nekega

dne postanejo dovolj stari in imajo na računu dovolj drobiža, da si

kupijo porsche 911. Avtorji raziskave so ugotovili, da imajo kupci

teh vozil najvišjo povprečno starost. Misliti pa da dejstvo, da je zelo

malo šefov ljubiteljev švedske tehnike, hkrati pa za volanom saabov

sedi največ voznikov z najvišjo ravnijo izobrazbe.

Razmerje voznika do denarja vpliva na izbiro znamke na

subtilnejši način, kot je mogoče domnevati na prvi pogled. Če

verjamemo raziskavi banke Lloyds TSB Savings, imajo lastniki

različnih vozil tudi zelo različen odnos do denarja.

Volkswagen za varčne, renault za zapravljive

Volkswagen passat
Lastniki volkswagnov so najbolj varčni med vsemi.

Skrbni lastniki volkswagnov so najbolj varčni med vsemi. Zelo

verjetno je, da imajo na bančnem računu za slabe čase kar zajetno

vsoto denarja. Skoraj 44 odstotkov jih je v zadnjega pol leta povečalo svoje prihranke, medtem ko se je to posrečilo le

povprečno 34 odstotkom lastnikov drugih znamk.

Lastniki peugeotov so razumni in preudarni. Tudi oni imajo v

prašičku kar precejšnjo vsoto za rezervo. Od lastnikov VW pa se

razlikujejo po tem, da ne vedo, da ima njihov denar lahko tudi

mlade, saj jih kar 74 odstotkov med njimi ne ve, kakšne obresti

jim plačuje banka za njihove prihranke.

Previdni lastniki citroënov skrbijo predvsem za to, da ne porabijo

več, kot imajo. Najmanj je verjetno, da za nakup avta najamejo

posojilo. Vsaj 33 odstotkom to tudi zares uspe, ker jih je v anketi

toliko izjavilo, da imajo prihranke.

Zadržani lastniki roverjev popolnoma ustrezajo svojemu konzervativnemu

»imidžu«, ko gre za metode, s katerimi poskušajo zavreti

svoje želje po zapravljanju. Skoraj polovica jih na nakupovanje vzame

s sabo točno določeno vsoto gotovine, ki je ne prekoračijo, približno

tretjina pa jih včasih namerno pusti doma kreditno kartico.

safrane2b.1149588244.jpg
Razposajeni in živahni lastniki renaulta najbolj množično najemajo kredite za nakup avta.

Razposajeni in živahni lastniki renaulta najbolj množično najemajo

kredite za nakup avta. Taktični lastniki toyot so naravnost

srečni, če lahko najamejo kredit za nakup vozila, a ga tudi najpogosteje

predčasno odplačajo. Skoraj četrtina med njimi pa zaradi

nepredvidenih izdatkov nima nobenih prihrankov.

Natančni lastniki fordov potrjujejo svoj sloves varnih voznikov

tudi s svojimi razumnimi finančnimi navadami. Čeprav jih ima

skoraj polovica posojilo ali kreditno kartico, pa je v primerjavi

z lastniki drugih avtomobilov veliko manj verjetno, da so

zadolženi. Zelo budno opazujejo, kako njihov denar dela zanje.

Če jim privarčevani denar ne prinaša zadostnega donosa, zamenjajo

banko.

Ste med omenjenimi vozniki tudi vi?

Prihodnjič boste lahko prebrali, kaj vozijo slovenski poslovneži

Avtor: Anamarija Urbanija; objavljeno v reviji Jaz, št. 8, marec 2006

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

08.06.2006
FINANCE
Avto
Slovenci planili po avtomobilih: Padel nov rekord, jeseni se obetajo podražitve
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci planili po avtomobilih: Padel nov rekord, jeseni se obetajo podražitve 1

Prodaja novih avtomobilov od leta 2014 močno in stabilno raste, množijo se športni terenci, med znamkami pa se najbolj krepi Skupina Volkswagen

FINANCE
Avto
Kaj je povzročilo izjemen avgust in septembrski polom avtomobilskega trga
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj je povzročilo izjemen avgust in septembrski polom avtomobilskega trga

Sanjski avgust in črn september za prodajo avtomobilov v Evropi sta posledica uvedbe merilnega protokola WLTP in okoljskih predpisov Euro 6d

FINANCE
Avto
Zakaj bi vozilo vzdrževali “pod kozolcem”?
Avto
AvtoMatej Kačič Zakaj bi vozilo vzdrževali “pod kozolcem”? 66

Vozila na pooblaščeni servis vozi zgolj 50 odstotkov kupcev, pri Renaultu pa si želijo delež dvigniti z zaupanjem, transparentno ponudbo, modernim pristopom, prilagojenimi rešitvami za vzdrževanje vozila in znamko Motrio.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše avtomobile na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše avtomobile na svetu 2

Do konca tedna bomo glasovali za svetovni avto leta v petih kategorijah, letos izbiramo med 62 avtomobili, vse več je evropskih znamk, denimo Renault, Peugeot in Citroën

FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro