Pred dnevi smo objavili prispevek o psihologiji avtomobilskih znamk, saj sodeč po raziskavah, ki so jih
izdelali čisto resni strokovnjaki na nekaterih univerzah
in v bankah, najpozneje pri nakupu avtomobila
udarijo na dan karakterne lastnosti
kupca. Kaj torej vozijo nekateri slovenski poslovneži?
Janez Vodopija: Star mercedes ima več
duše kot nov
Janeza Vodopijo, solastnika družbe Autodelta, privlačijo predvsem
starodobniki - pri njih ceni pristnost tehnike in oblike. Takšen avto
ima predvsem zaradi sebe, ne pa zato, da bi pri drugih vzbujal
zavist. Pri novih jeklenih konjičkih ga moti obilica elektronike in
pomanjkanje občutka med vožnjo. Vodopija pravi, da je pri novih
avtih tako, kot bi se po cesti vozil s televizorjem. Njegov zadnji avto
je bil ferrari 330 GT 2+2 iz leta 1964, ki ga je pred kratkim prodal.
Sedaj se vozi z mercedes-benzom 220 CA, ki ga je leta 1952
kupila slovenska vlada. Za restavriranje tega avtomobila je porabil
tri leta, danes pa je vreden med 30 in 70 tisoč evri.
Jurij Giacomelli: Saab mu
dovoli
izražati
svoje
osebnosti
Jurij Giacomelli, nekdanji direktor časnika Finance, se je navezal na švedske avtomobile;
zadnji je saab 9-5, ki mu vliva
zaupanje, varnost in udobje. Zanj
pravi, da je narejen po meri in mu
ponuja vse, kar potrebuje, tudi
športnost, ki jo spretno skriva. Giacommeli
verjame, da avto izraža
človekovo osebnost in obratno, pri
saabu pa mu je najbolj všeč prav
to, da mu ne vsiljuje osebnosti in
da mu z njim ni treba komunicirati
z okolico, kar je denimo v BMW
neizbežno.
Rajko Hrvatič: Bentley se ujema
z dinamičnim značajem
Ko smo koprskega podjetnika Rajka Hrvatiča povprašali, zakaj si je kupil avto tako redke
znamke, je odgovoril, da je šlo za ljubezen na prvi pogled. Bentleyja continental GT, vrednega
40 milijonov tolarjev, je zagledal na salonu v Frankfurtu in ga nemudoma naročil. Športnik s
560 konjskimi močmi je zanj športni avto, limuzina in še terenec hkrati, saj ima pogon na vsa
štiri kolesa. Povedal je še, da mu bleščeč avto ne pomeni vrsto izražanja, temveč se sklada z
njegovim dinamičnim značajem, ob tem pa dodal, da si mercedesa, ki ga je vozil v preteklosti,
ne bo več privoščil, ker se je kvaril kot fiat.
Janez Ajlec: Bolj umirjen od
svojega mercedesa
Mariborski podjetnik Janez Ajlec, lastnik družbe AJM, ki
se ukvarja s proizvodnjo senčil, si je z nakupom mercedesbenza
SLR, ki stane več kot 100 milijonov tolarjev, izpolnil
sanje. Mercedesov športnik zanj ni sredstvo za postavljanje
pred okolico, saj se izogiba očem javnosti. Kar se tiče visoke
cene, pa pravi, da je nakup dokaz njegove uspešnosti,
saj vsak mesec daje kruh 300 družinam svojih delavcev.
Mercedes SLR odraža tudi njegovo željo po hitrosti, katero,
kakor priznava, ima v krvi - Ajlec je bil petkrat državni
prvak z motornimi čolni - , nikakor pa ne izraža njegove
osebnosti, ki ni tako kričeča kot sam avtomobil.
Igor Pirnat: S cadillaci je
uresničil svoje sanje
Ljubljanski podjetnik Igor Pirnat ima v svoji
zbirki kar šest lepotcev ameriške znamke Cadillac.
Z njimi si je uresničil otroške sanje. Povedal
nam je, da si cadillaca privošči vsako desetletje; v
njegovi zbirki se je doslej nabralo šest avtomobilov
te znamke, čeprav gospod še zdaleč ni star 60 let.
Med njimi pa seveda najbolj izstopa legendarni
»pink cadillac« letnik 1959, katerega uradna
oznaka je sedan deville. Velikana s šestimi metri
karoserijske dolžine poganja 6,6-litrski osemvaljnik
s tristopenjskim samodejnim menjalnikom
ter z 235 kilovati oziroma 320 konjskimi močmi.
Matjaž Tomlje: V avto se zaljubi
Eden največjih ljubiteljev in poznavalcev športnih avtomobilov
Matjaž Tomlje je zamenjal že nešteto vozil. Trenutno vozi dva: prvi je
mercedes SL 55 AMG, ki ga ima že eno leto, drugi pa je najnovejši
porsche carrera 4S. Matjaž Tomlje namreč z avtomobili tudi trguje.
Zaradi svojih zvez iz avtomobilskega športa in poznanstev lahko kupi
skoraj katerikoli avto na svetu - tudi bugattija, ki ga bo kupil za
milijon evrov, potem pa ravno tako prodal. Upa, da bo pri tem tudi
zaslužil, saj bi mnogi za tak avto plačali več, kot je cena novega,
samo da bi ga dobili. Matjaž, ki že res nestrpno čaka nanj - vozil
ga je že na Siciliji - , pravi: »V avto se moraš zaljubiti - kot v žensko.
Nekateri kupujejo hiše, drugi umetnine, tretji konje ..., jaz pa pač
avtomobile! Avto je statusni simbol in ne samo prevozno sredstvo.«
Avtor: Anamarija Urbanija; objavljeno v reviji Jaz, št. 8, marec 2006