Ford fiesta sedme generacije je eden najnovejših, vsekakor pa najbolj mladostno zasnovanih kandidatov med letošnjimi finalisti v kategoriji mali službeni avto leta. Nova fiesta namreč v nasprotju s precej konservativnim predhodnikom prisega na dinamično urezane karoserijske linije ter sodobno in ergonomsko oblikovano notranjost.
Kljub temu je kabina povsem solidno prostorna (spredaj je dovolj prostora tudi za tiste višje rasti, zadaj seveda nekaj manj oziroma razredu primerno), prtljažnik pa je zaradi nekaj večje širine kljub litrski povprečnosti (meri med 295 in 979 litri) pravzaprav povsem dovolj uporaben. Enako velja za zasnovo armaturne plošče, ki je kljub futurističnim potezam funkcionalna, merilniki so pregledni, stikala, razporejena kot pri mobilnih telefonih, pa logično postavljena. Zaradi vseh teh solidnih lastnosti se je fiesta uvrstila v letošnji finale. To velja tudi za motor, 1,4-litrski bencinski štirivaljnik z 71 kilovati oziroma 97 konjskimi močmi, kar zadostuje za doseganje hitrosti do 175 kilometrov na uro in pospešek do stotice v 12,2 sekunde.
Agregat je vseskozi dobro zvočno zadušen, saj tudi v višjih vrtljajih ne pretirava z glasnostjo, v nižjih pa mu zaradi razmeroma majhne prostornine primanjkuje prožnosti, a pravzaprav nič bolj kot tekmecem. Omenjeni stroj je tako z vidika zmogljivosti kakor tudi porabe goriva (tovarniško povprečje je 5,7 litra bencina na sto kilometrov) vsekakor najbolj priporočljiva izbira, saj so dizli predragi, šibkejši bencinar pa manj zmogljiv, a za manj zahtevne kupce prav tako ustrezen.
Tudi glede voznih lastnosti si avto zasluži pozitivno oceno, saj svojo dinamično naravo poudarja z zanesljivo in športno lego na cesti, a tudi udobje, kar zadeva blaženje udarcev s ceste, je na dovolj visoki ravni. Manj prepričljiva je varnost, saj fiesta v opremi trend serijsko zajema le dve zračni blazini in je zato za varnost, primerljivo s tekmeci, treba doplačati. Čeprav je tržna cena v povprečju razreda, je mesečni najem precej višji kot pri tekmecih.
Članek je iz šel v prilogi Financ PAL 2009