Odpadnik (renegade) ima praviloma negativen prizvok, saj ga spremljajo težave in nasilje, naj gre za junaka iz Divjega zahoda ali filmskega antijunaka. Odpadniki tako pri ljudeh vzbujajo strah in prezir, hkrati pa skrivoma hrepenijo po njihovi svobodi, saj si le redki dejansko upajo tako živeti. Svobodo in vonj po pustolovščinah pa v sebi uteleša tudi novi Jeep renegade, ki ga pri slovenskem uvozniku te dni predpremierno kažejo v živo (danes in jutri je na ogled v Mariboru). Prodaja bo stekla jeseni, cena trenutno še ni znana.
Jeep renegade je precej zanimanja požel že na letošnjem ženevskem avtosalonu, konec junija pa se je prvič javno "zakotalil" s slovitimi Rolling Stonesi. Te dni se nahaja v Sloveniji in vsi zainteresirani ter konkurenca imajo kaj videti.
V matični družbi Fiat Chrysler imajo namreč z znamko Jeep v Evropi velike načrte, v poplavi manjših in srednje velikih suvov ter križancev (Dacia duster, Nissan juke, Opel mokka, Peugeot 2008, Renault captur,...) pa igrajo na svojo najmočnejši karto - na terenskih zmogljivostih. Prav plezanje po brezpotjih je namreč tisto, na kar Jeepova konkurenca rada pozablja oziroma se na to slabše spozna.
Renegade je po videzu klasični robustni Jeep, v dolžino meri 4,23 metra. Poleg zunanjosti, ki prinaša duh po legendarnem modelu willys iz leta 1941, ima tudi plezalne ambicije. Inženirji so zanj namreč na novo zasnovali stalni štirikolesni pogon, ki lahko po potrebi ves navor prenese zgolj na eno kolo, hkrati lahko reduktor prestavno razmerje zmanjša na 20:1. Kot smo pri Jeepih vajeni je tukaj pet različnih programov za terensko vožnjo, s katerimi naj bi premagal še tako zahteven teren. Manj zahtevnim kupcem bo na voljo tudi zgolj s prednjim pogonom, po želji pa bo vozilu ukazovala devetstopenjska avtomatika.
Jeep renegade bo nagovarjal pustolovske družine, saj v prtljažniku ponuja 350 litrov prostora, zadnja klop se deli na tri dele, vozniku in potnikom pa bo na voljo sedempalčni zaslon na dotik. K večji varnosti bodo pomagali tudi sistem za opozarjanje pred trkom, opozorilnik na vozila v mrtvem kotu ter serijsko šest zračnih vreč, sprva bodo na voljo trije motorji: bencinski 1,4-litrski ter 1,6- in 2,0-litrski dizel.
Kupcem bo na voljo 11 barv in štirje paketi opreme (sport, longitude, limiter, trailhawk), za najbolj zahtevne bo primeren trailhawk, ki je še posebej prilagojen terenski vožnji in brodenju po vodi (do pol metra). V prid temu je od tal oddalhjen 22 centimetrov oziroma 1,5 cm več kot običajna različica, za doplačilo bo na voljo tudi streha s odstranljivimi paneli.
Jeep renegade je sicer bratranec Fiatovega modela 500X, ki bo na isti osnovi predstavljen v prihodnjih tednih, pri njem pa bodo terenske lastnosti bolj v ozadju.