Avto

Po deželi dacij, kralja Matjaža, vampirjev in prelepih mest 1. del

Ko vstopiš v srednjeveška mesta, začutiš življenje v Bukarešti, se zapelješ po cesti Transfagarasan in zaideš v gozdove Transilvanije, spoznaš pravo Romunijo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2014 22:30
Čas branja: 4 min

Slovence po izročilu pripovedke gleda spod Pece, njegov pravi dom pa je v romunskem mestu Hunedoara, ki je od Pece oddaljen več kot tisoč kilometrov. Gre za Matijo Korvina, v originalu Matiasa Hunyadija - kralja madžarskega kraljestva in Češke v 15. stoletju, ki je naš le po ljudskem izročilu.

P5080469.1400188714.JPG.o.600px.jpg
Grad Hunyadi v mestu Hunedoara je bil rojstni kraj Matije Korvine - Kralja Matjaža.

Pravi dom kralja Matjaža, neslavni romunski kombiji, po drugi strani pa številne lepe zgodbe o tej vzhodnoevropski deželi so bili dober razlog za njen obisk. Na skoraj tritisočkilometrsko preizkušnjo smo se odpravili s ponosom romunske avtomobilske industrije, ki ga zadnje desetletje lošči in trži francoski Renault - z dacio. Vzporedno z nami pa je vozila ekipa BMW Bloga.

podezelidacijweekend-1400179426-jpg-o-600px.1400179643.jpg

Romunija, kot si jo predstavljamo

Najhitrejša, pa še vedno dolgotrajna pot do severnega dela Romunije je vodila proti Prekmurju, avtocesta je v loku zaobšla Budimpešto, po dobrih desetih urah pa nas je pričakala romunska meja - preprosta, neurejena, s tablami iz socialističnih časov. Do prvega večjega mesta Arad je Romunija prav takšna, kot si jo večina predstavlja. Slabo vzdrževane, delno zakrpane ali pa kar luknjaste ceste tlačijo stare dacie, traktorji in konjske vprege. Tu postane jasno, zakaj ima dacia duster tako mehke noge (vzmetenje) in visoko nasajen trebuh, na cestah se počuti kot doma, čez luknje se kotali brez stresanja in ječanja iz podvozja. Obcestni jaški, ki ločujejo magistralno cesto in v vrsto postavljene ter slabo vzdrževane hiše, izgubljene v časih vladavine Nicolaeja Ceausescuja, pa bi bili prevelik zalogaj tudi za klenega Romuna.

P5080437.1400190890.JPG.s.600px.jpg
Obraz Romunije na poti od meje pri Szegetu proti Transilvaniji.

Skromna in revna bivališča na podeželju dobijo nove razsežnosti. Starka na stolu pred hišo brez ometa, razpadajoča streha in pašniki ovac dajejo romunskemu podeželju videz Bosne in Srbije, ločijo jih le napisi in vozni park - namesto yugov cestne luknje poglabljajo številne dacie iz sedemdesetih in osemdesetih let prejšnjega stoletja, novodobno dacio logan, sandero ali duster srečaš tako pogosto kot pri nas.

Sodoben in knjižni obraz Romunije

Mesto Hunedoara, od meje oddaljeno dobrih 200 kilometrov, daje videz sodobnejše Romunije s stanovanjskimi naselji, ki prekrivajo stare hiše iz socializma, zahodnjaškimi verigami trgovin in nekaj zaprtimi predeli, kjer v kot novoletnih jelkah okrašenih palačah živijo bogati Romi. Srce mesta na robu Transilvanije je srednjeveški grad Matiasa Hunyadija, po naše Matije Korvina oziroma kralja Matjaža, ki smo si ga Slovenci prisvojili na podlagi basni in ga postavili pod Peco. Grad vladarja madžarskega kraljestva in Češke iz 15. stoletja se sonči na vrhu mesta, do njega prek globoke kotanje vodi kamnit most, v sobanah pa turistom slikovito razkriva mučilne naprave, s katerimi je Matias Hunyadi po svojih vojnih pohodih pozdravil ujetnike. Hunyadi je celo desetletje gostil tudi okrutnega osvajalca, vojvodo vlaške Vlada Tepeša, ki ga svet pozna predvsem po liku grofa Drakule, ki mu ga je leta 1897 v knjigi nadel pisatelj Bram Stoker.

Romunija
Foto: Miloš Milač

Divja Transilvanija je omrežila tudi princa Charlesa

Pot proti osrčju dežele, mestu Sibiu, poleg boljših cest razkrije tudi bogastvo Transilvanije, deloma gorate romunske pokrajine, ki jo po sredini sekajo Karpati, obdajajo pa bujni gozdovi, še danes polni volkov in medvedov, pašniki in polja, ki jih domačini še vedno obdelujejo s plugi, ki režejo brazde z živo silo konjev in živine. V naravne lepote Transilvanije se je zaljubil tudi angleški princ Charles, že desetletje se redno vrača v to deželo ter pomaga ohranjati tradicionalne hiše in gradove.

20140508-185624
Sibiu - srednjeveško mesto na zgornjem robu Transilvanije.

20140508-151321
Romska palača v Hunedoari. V mestih podobno okrašene hiše rastejo v zaprtih predelih.

Zahodna ponudba, vzhodne cene

Sibiu z nekaj več kot 200 tisoč prebivalci nas v večernih urah sprejme z živahnim dogajanjem na mestnem trgu. Stari del mesta gosti butike svetovnih blagovnih znamk, ulice polnijo domačini in turisti, restavracije ob osmih zvečer oddajajo zadnje mize. Za večerjo odštejemo polovico manj kot v Ljubljani, pivo stane med evrom in 1,5 evra, tudi prenočišče - stanovanje velikosti 80 kvadratnih metrov, le streljaj od mestnega trga, za le 60 evrov na noč ponuja razkošje, za katero bi pri nas plačali vsaj dvakrat toliko. Le plinsko olje, ki ga po 1.200 kilometrih že drugič točimo v rezervoar dusterja, stane toliko kot pri nas.

Transfagarasan1-mm.1400187275.JPG.s.600px.jpg
Transfagarasan - najlepša cesta na svetu po oceni britanskega BBC se vzpenja prek Karpate na več kot dva tisoč metrov nadmorske višine.

Transfagarasan-balea1-mm.1400187379.jpg.s.600px.jpg
Zamrznjeno jezero Balea na najvišji točki ceste Transfagarasan. Pretekli teden je bilo dostopno le z gondolo.

Sneg in zaledenelo jezero na vrhu Karpatov

Iz mesta Sibiu se naslednji dan odpravimo proti mestu Cartisoara, skozenj vodi cesta C7 oziroma svetovno znana asfaltna kača Transfagarasan - najlepša cesta na svetu po oceni BBC, ki prečka Karpate na dva tisoč metrih. Že na 1.200 metrih nadmorske višine pa nas ustavijo betonski bloki, ki sporočajo, da je cesta v zgornjem delu še zasnežena in zato zaprta za ves promet. Na vrh Karpatov nas skozi meglico in ob pobočju, po katerem se med slapovi vije znana cesta, spravi gondola. Razkrije pa zasneženo sedlo, povsem zamrznjeno jezero Balea in ledeni hotel, ki se po zimski sezoni počasi seseda.

Sigisoara2.1400189264.jpg.o.600px.jpg
Sigisoara - Najstarejše poseljeno srednjeveško mesto na svetu in rojstni kraj grofa Drakule.

Iz zimske idile se po vijugasti in močno luknjasti cesti odpravimo proti severu v mesto Sigisoara, rojstno mesto Vlada Tepeša in hkrati najstarejše poseljeno srednjeveško mesto v Evropi. Majhno mestno središče je pod zaščito Unesca zaživelo v stari podobi, s skrbno vzdrževanimi zidovi srednjeveških stavb, velikim mestnim trgom in rojstno hišo Vlada Tepeša - grofa Drakule. Grad, kjer je nastajal film o Drakuli, Brasov in Bukarešto, pa smo opisali v drugem delu potovanja.

Foto: Miloš Milač

Razkritje: Stroške potovanja je financiralo podjetje Renault Nissan Slovenija.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 7

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 2

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.