Avtonomna vožnja, internet v avtomobilu, raznorazni elektronski pomočniki za parkiranje in drugo..., vse to so sodobne IT tehnologije v vozilih, kamor se prek razvoja, vgradnje ter aktivnega oglaševanja pospešeno zliva denar avtomobilskih proizvajalcev. Na drugi strani se večinska populacija kupcev avtomobilov vse bolj stara - v EU se je denimo meja s 45 let v letu 1995 letos premaknila na približno 50 let, v ZDA pa iz območja 35-44 let 2008 na letošnjih 55-64 let -, posledično pa postaja tudi čedalje bolj nezainteresirana za večino IT novotarij.
Starejši nimajo dosti zaupanja v sodobno tehnologijo
Avtonomna vožnja je eden izmed večjih hitov med avtomobilskimi proizvajalci in še bolj med zaposlenimi v avtomobilskem marketingu. Slednji so utrpeli manjši šok, ko je raziskava po analizi vprašanj razkrila, da bi se za nakup avtonomno delujočega avtomobila v tem trenutku odločilo samo 18 odstotkov vseh vprašanih, ki so sodelovali v severnoameriški raziskavi. Malo več kot petina izmed vseh vprašanih, ki imajo dovolj zaupanja v sodobno IT tehnologijo, bi takšen avtonomno delujoč avtomobil namenilo svojim bližnjim, za dve tretjini vprašanih pa nakup takšnega novega avtomobila sploh ne pride v poštev.
Aktivni tempomat - dobrodošel pripomoček
Veliko bolj so kupci navdušeni nad drugimi, enostavnejšimi elektronskimi rešitvami. Za opozorilo ob neželeni menjavi voznega pasu bi se tako odločilo 88 odstotkov vseh vprašanih, funkcija in tehnologija samodejnega zaviranja v sili pa privlači 77 odstotkov vprašanih. Zelo popularen med kupci v ZDA je aktivni tempomat, avtomobil s takšno napravo bi namreč kupilo 70 odstotkov vseh sodelujočih. Zgolj dobra tretjina vseh vprašanih razmišlja o nakupu avtomobila, ki zna sam parkirati. Boleč za vse v avto industriji je bil predvsem odgovor ob vprašanju, če kupci zaupajo elektronskim sistemom v tej meri, da bi si med vožnjo avtomobila privoščili krajši dremež. Trenutno ima toliko zaupanja v brezhibno delovanje sodobne in zelo kompleksne avtomobilske elektronike zgolj 13 odstotkov vprašanih.
Starejši Nemci si želijo enostavnih rešitev
Do podobnih izsledkov so prišli tudi Nemci pri puls Marktforschung, zato so proizvajalce opozorili, da naj pričnejo razmišljati o bolj enostavnih IT rešitvah. S trenutno politiko vgradnje serijske in dodatne opreme namreč odganjajo večino kupcev starejših od 50 let, ki trenutno predstavljajo glavnino nemških kupcev novih avtomobilov. Tako je dve tretjini vseh vprašanih ter starejših od 50 let odklonilo nakup novega avtomobila z vgrajeno internetno povezavo, dostop do spleta pa dejansko zanima zgolj 31 odstotkov kupcev. Še nižji je delež tistih iz te starostne skupine, ki so takšen avtomobil tudi v resnici kupili - manj kot pet odstotkov.
Internet v avtu zanima le polovico mladih
Internet v avtomobilu na različna bregova spravlja tudi mlajšo generacijo kupcev (od 31 do 50 let). Za nakup tako opremljenega avtomobila bi se odločila dobra polovica vseh vprašanih, malo manj kot 40 odstotkov mlajših kupcev pa internet v avtomobilu sploh ne zanima. Povezavo s spletom ima trenutno zgolj dobrih pet odstotkov mlajših Nemcev.
Tudi najmlajša generacija kupcev, torej tistih med 18 in 31 letom, je podobno "naklonjena" internetu v avtu, čeprav jim je svetovni splet zelo domač. Avto z vgrajeno internetno povezavo bi kupila dobra polovica vprašane mladine, o takšnem vozilu pa ne razmišlja kar 40 odstotkov potencialnih mladih kupcev.
Na vrhu potovalne informacije v realnem času
In kaj cenijo nemški kupci? Na vrhu so prometne informacije v realnem času, saj se z njihovo pomočjo lahko ogneš gneči, sledita potovalni računalnik ter navigacijski sistem, sploh del, ki prikazuje čas potovanja in oddaljenost od cilja. Zanimanje v Nemčiji so poželi tudi različni radarsko podprti varnostni elektronski sistemi in samodejni klic reševalcev v slučaju nesreče. Med bodočimi kupci je zaželeno tudi to, da zna navigacijski sistem poiskati bencinsko črpalko z najcenejšim gorivom ali prosto parkirišče. Za takšne stvari se močno zanimajo predvsem mladostniki, starejši pa precej manj.