Z 41 glasovi za in 12 proti so poslanci sprejeli zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 tone. Po njem bo moral biti z letom 2010 za tovorna vozila in avtobuse vzpostavljen sistem satelitskega sistema cestninjenja oziroma sistem cestninjenja na podlagi določanja položaja vozila preko GPRS mobilnega omrežja.
Kot je pojasnil minister za promet Radovan Žerjav, Slovenijo k temu usmerja direktiva EU iz leta 200. Posebej je izpostavil tudi, da bo po promet tovornih vozil po avtocestah tako potekal nemoteno, brez ustavljanja, hkrati pa bodo tovornjakarji plačali cestnino glede na prevoženo pot.
Opozicija: Prehiteli so nas samo Nemci
Medtem ko so koalicijske stranke novosti naklonjene, so opozicijski poslanci izražali zadržanost do predlagane ureditvi. Po eni strani so opozarjale, da je podoben sistem deloma uveljavljen le v Nemčiji, po drugi pa, da je nerazumno, zakaj bi Dars oziroma država za izvajanje storitve ustanovila posebno podjetje.
Gantar: Zakaj poleg Darsa še eno državno podjetje?
»Razen če ne želimo transparentnega sistema cestninjenja in dodatnih provizij, ki jih bo ta družba, ki je stoodstotni državni lasti, pobirala od države, ki je v stoodstotni državni lasti, in Darsa, ki je v stoodstotni državni lasti,« je menil poslanec Zares Pavel Gantar, ki se je v isti sapi zbal, da bi prišlo do zlorabljanja podatkov o položaju tovornjakov in avtobusov.