Avto

Zver, ki žre mustange

Veliko pompa za malo denarja - to je chevrolet camaro, ki zna očarati ali pa tudi razočarati. Odvisno od tega, kaj od športnega avtomobila pričakujete.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.02.2013 22:30
Čas branja: 4 min

Sprva je slišati glasno rjovenje, ob katerem se naključni mimoidoči hitro zdrznejo in začnejo pogledovati naokrog, kaj je zdaj to. Mine nekaj časa in nato ga uzrejo skozi oblak uličnega prahu. Širok in nizek da hitro vtis, da prekipeva od moči, brez dvoma je pravi mišičnjak, agresivna podoba je njegov zaščitni znak. Potem pride bližje, prah se poleže, ustavi se, pred semaforjem se sliši le mirno in krotko grgotanje.

2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-143.1362074435.jpg.o.470px.jpg
„2013 Chevrolet Camaro ZL1

Močan pedigre in ameriški potni list

Zunanjost je camarov najmočnejši adut, pred tremi leti se je med drugim vpisal na elitni seznam najlepših avtomobilov na svetu, notranjost pa sledi reku daleč od oči, daleč od srca.

Chevrolet camaro je tipičen predstavnik ameriških mišic, »muscle car«, kot tak posebnež brez primere in na cesti precej občudovan. Druga športna vozila pri nas pač niso prava posebnost, vsaj v tem cenovnem razredu okoli 60 tisočakov. Prvi camaro se je pojavil konec leta 1966, zasnovan kot neposredni tekmec kralju ameriške kategorije muscle cars, Fordovemu mustangu. Takrat so povedali, da ime nima neposrednega pomena, toda začenja se na črko C, kot drugi Chevroletovi modeli, in navaja na tovarištvo med lastnikom in avtomobilom ter naj bi lastnika priganjal k temu, da naj se vendar že gresta peljat. Bolj provokativen je bil odgovor, da je camaro tista mala zver, ki žre mustange.

Vselej veliki in skromni

Osnovni šestvaljni 3,8-litrski motor je pred skoraj pol stoletja v camaru postregel s 148 konjskimi močmi in tremi prestavami. Bogata je bila paleta osemvaljnikov, vrh ponudbe je takrat pomenil še večji 6,5-litrski motor z razmeroma skromnimi 350 konjskimi močmi glede na velikost in število valjev. Leta 1970 ga je nadomestil camaro druge generacije, na trgu se je obdržal celih 11 let. Tretja generacija camara med letoma 1982 in 1992 se je takrat v miniaturni obliki znašla tudi na polici marsikaterega slovenskega otroka - tudi zaradi pojavljanja v hollywoodskih uspešnicah, kar ga je povzdignilo v simbol ameriške avtomobilske kulture.

Camaro se je sicer pojavil v skoraj 800 filmih, spletna stran [www.imcdb.org] pa postreže s skoraj 1.700 slikami iz filmov, serij in spotov. V tretjo generacijo so vgradili tudi »kavni mlinček«, ubogi štirivaljnik. Zanimanje za takšna vozila je s četrto generacijo začelo upadati, od 1992 sta camara deset let nad gladino držala izjemno ugodna cena in kričeč videz. A z elegantnimi potezami prve generacije ni imel več kaj dosti skupnega, pomagali niso niti vse močnejši motorji in nad camarom je po petih milijonih prodanih primerkov leta 2002 padel zastor.

2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-065.1362074436.jpg.o.470px.jpg

Po cestah hrumi peta generacija

Ena od ameriških avtomobilskih ikon je ob svoji 45-letnici pripeljala tudi na evropske ceste. V zdajšnjem camaru, katerega športno-mišičast dizajn poudarjajo ojačani kolesni in ramenski loki, se boste lahko hitro navadili radovednih pogledov mimoidočih, v njihovih rokah pa bo ob tem le redko manjkal fotoaparat, ali v telefonu ali tablici. Pri evropskih izdelkih nima prave konkurence, tako da ga lahko postavimo ob bok le ameriškemu fordu mustangu, ki pa jih je tudi pri nas le za ščepec. Lahko je kupe ali kabriolet, a le z najmočnejšim bencinskim osemvaljnikom.

Ameriški kult v slepi evropski ulici

V camaru se tako lahko hitro vživite v tipično ameriško kulturo, kjer je pot proti cilju užitek, pri nas pa hitro lahko naletite na kake težave. Camaro je namreč dolg 4,83 metra, širok pa 1,91 metra, v ozkih mestnih ulicah, garažah in še kje pri nas bodo vaše vozniške spretnosti in sposobnosti močno na preizkušnji. Zunanjost je resda privlačna, a ko je treba vozilo parkirati, so robniki, količki in druge ovire kmalu preblizu. Pri manevriranju nam pomagajo parkirni senzorji, vzvratno vožnjo pa nam še olajša kamera na zadku - sliko nam prenese v vzvratno ogledalo.

2013-Chevrolet-Camaro-ZL1-146.1362074435.jpg.o.470px.jpg

Mišice na zunaj...

Zunanjo podobo mišičnjaka je nemogoče zgrešiti. Ksenonski žarometi z LED-diodami, ki služijo kot dnevne luči, močno zaznamujejo sprednji del, tam je tudi agresivna maska v obliki črke V, zadnji del pa je nadpovprečno širok. Spodaj štrlijo izpušne cevi s kromiranimi zaključki, zadaj so tudi dvojne luči s svetlečimi diodami. Zvok motorja, poezija za ušesa.

... in pod pokrovom

Že zagon motorja je dovolj, da se vozniku naježi koža, radio pa kaj hitro ugasne. Zvok osemvaljnika ima namreč svoj čar, ob katerem je poslušanje avdionaprave v avtomobilu povsem odveč. »Zver« pod motornim pokrovom skriva 6,2-litrski motor V8 s 312 kilovati oziroma 432 konjskimi močmi. Brez elektronskih pomagal brez težav parira neukročenemu žrebcu ali z verige strganemu pobesnelemu psu, v dobrih petih sekundah pospeši do sto kilometrov na uro, največja hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro. Motor je izjemno prožen, njegov največji navor pa je 569 newtonmetrov pri 4.600 obratih na minuto. V šesti prestavi lahko z okoli 750 vrtljaji brez težav vozimo mestnih 60 kilometrov na uro, po potrebi pa tudi takrat brez večjih težav pospeši.

O porabi se pri takem avtu ne govori, zagovorniki čistega in zelenega okolja pa vsekakor dobijo glavobol. Kombinirana poraba je uradno namreč okoli 14 litrov, a rohnenje motorja ima seveda svojo ceno - enko brez večjih težav spredaj zamenja dvojka, čeprav se po potrebi samodejno k počitku spravi polovica konjenice. Menjalnik je trd, zato ga je treba upravljati odločno, zavore pa skoraj 1.800 kilogramov težko pošast hitro ustavijo.

Trda in cenena plastika

Zunanjost je camarov najmočnejši adut, pred tremi leti se je med drugim vpisal na elitni seznam najlepših avtomobilov na svetu, notranjost pa sledi reku daleč od oči, daleč od srca - žal gre za oči mimoidočih. Voznik in sopotnik se namreč morata sprijazniti z ostarelo, a nikakor ne nostalgično armaturno ploščo. Ta je sicer še sprejemljiva, morda celo posebna in privlačna s kvadratastim ohišjem merilnikov. Trda in cenena plastika pa camaru, s tem pa tudi lastniku, nikakor ni v čast.

Zahteva razkošno parkirišče

Vse drugo pač sodi pod poglavje športnih avtomobilov. Vstop v avto omogočajo dolga in težka vrata, ob znani »radodarno odmerjeni« širini slovenskih parkirnih prostorov pa tako od voznika in sopotnika lahko zahtevajo nekaj akrobatskih spretnosti. Streha je precej nizka, kar lahko še oteži vstop v vozilo, sedeži so usnjeni in električno pomični, oprijem pa je na ravni sobnega ležalnika. Zadnja klop je bolj ali manj namenjena odlaganju stvari, skoraj 500 centimetrov pločevine je šlo za obliko, ne za zadnjo klop, to je jasno.

Camaro je pravi nastopač. Avto za uživanje in razkazovanje po mestnih ulicah, udobnost pa pride do izraza pri križarjenju na daljših poteh. Kri po žilah vam bo pognal za 60 tisoč evrov ali več, odvisno od tega, ali ima trdo ali mehko streho in ali motorju streže ročni ali samodejni menjalnik.

fotografije: Camaro

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

19.05.2015
FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1