Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Za volanom legende vredne milijon evrov

V času, ko poteka tekmovanje za najlepši avto leta 2014, smo se ozrli v preteklost k klasičnemu lepotcu mercedes-benz 300 SL letnika 1957, ki smo ga osebno spoznali.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.04.2014 10:35
Čas branja: 3 min

Priložnost spoznavanja avtomobilske legende, še danes enega najlepših avtomobilov vseh časov - mercedes-benza SL300 smo dobili pred dvema letoma na predstavitvi njegovega daljnega naslednika mercedes-benza SL v španski Malagi. Mercedesa smo okušali spoštljivo in prizanesljivo. Presenetil pa nas je s hvalevrednimi zmogljivostmi za to starost, srebrni mercedes-benz je namreč še danes hitrejši od večine nemških športnikov, saj po zagotovilih mojstrov, ki skrbijo zanj, ša danes zmore drveti s kar 260 kilometri na uro. Njegova vrednost, če je v tako brezhibnem stanju kot je bil naš preizkusni, pa je skoraj milijon evrov.

mercedes-sl300-1-mm.1396773755.jpg.s.600px.jpg
Ritko 300 SL proizvajalci avtomobilov občudujejo in posnemajo še danes.

Zakaj je skoraj 60 let star avtomobil z ostarelo tehnologijo tako zaželen in dosega tako visoke vrednosti, ne more razumeti vsak zemljan, niti ne vsak voznik. Da v starodobniku, kot je 300 SL, prepoznaš umetnino, je nujno, da se ti po žilah pretaka bencin in da ceniš zgodovino, dediščino in vrednost prvovrstnega primerka avtomobilskega sveta. Podobno je pri slikah, kosih pohištva, kipih in drugih dragocenostih.

mercedes-sl300-mm.1396773849.jpg.s.600px.jpg
Pred 50 leti je 300 SL stal sedem tisoč mark, danes pa je vreden tudi blizu milijona evrov, zato zanj nobeno okolje ni preveč prestižno.

Ljubitelji starodobnikov so hkrati predani, večinoma tudi zelo bogati zbiratelji, ljubitelji estetike in tradicije. S temi dejstvi in mislimi smo si pred poldrugim letom ogledovali dragoceno Mercedes-Benzovo zbirko roadsterjev in kupejev SL, ki si je v zadnjih 60 letih ustvarila mitološko prepoznavnost. Pomagala je zgraditi znamko in v tej ustvarila slovito ime SL, ki pri Mercedes-Benzu pomeni nekaj takega kot golf pri znamki

Volkswagen.

mercedes-sl500-oldtimer.1396774218.jpg.s.600px.jpg
Mercedes-Benz se dobro zaveda vrednosti dediščine, zato ima tudi najnovejši roadster SL nekatere oblikovalske poteze slovitega prednika. Denimo obliko prednjega dela, vstopnike zraka s kromirano letvijo na bokih in še kaj.

Legenda, ki jo poznajo tudi najmlajši

Ko se presedeš iz super sodobnega, hitrega in poželjivega novega Mercedes-Benzovega roadsterja SL 500, ob daljnem sorodniku obstaneš brez besed, s spoštovanjem in nekako zmedenimi pričakovanji. Kaj je iz lično ukrojene srebrne pločevine, ki je nastala daljnega leta 1954, naredilo tako slovit in prepoznaven avto, o katerem sanja vsak avtomobilski navdušenec, zbiralec in tudi otroci, ki po domačem parketu potiskajo številne makete slovitega SL 300.

mercedes-sl300-gull1-mm.1396774028.jpg.o.600px.jpg
Dvižna vrata 300 SL gullwing (galebje krilo) temu modelu dajejo še višjo vrednost od roadsterja 300 SL, kar je redkost v svetu starodobnikov.

Še danes sodobna zasnova, športne zmogljivosti

Poznavalci povedo, da je odgovor v zmesi poželjivih in bujnih ter večno lepih karoserijskih potez, dirkaških uspehov, slovite srebrne barve (ta ima posebno ceno v zbirki SL) in vrhunske tehnologije v tistih časih. Roadster 300 SL in še slovitejši 300 SL gullwing (ta je imel dvižna stranska vrata) sta v 50. letih prejšnjega stoletja veljala za tehnična vrhunca v vseh pogledih, njune lastnosti pa še danes niso zanemarljive. Poganjal ju je trilitrski šestvaljnik z 215 konjskimi močmi (158 kilovati), za prenos je skrbel za tiste čase redek štiristopenjski ročni menjalnik. Karoserija je bila izdelana iz lahkega jekla, ob tem so inženirji pokrov motorja in prtljažnika ter še nekaj delov oblikovali iz lahkega in čvrstega aluminija (to je redko še danes), teža avtomobila je bila skupaj s tekočinami manjša od 1.300 kilogramov. Super napreden lepotec je zmogel drveti s hitrostjo do 260 kilometrov na uro, do stotice je pospešil v 8,5 sekunde.

mercedes-sl300-gull-mm.1396773937.jpg.o.600px.jpg
Armaturna plošča 300 SL je ravna, polna aluminija in svetlečih stikal, še danes je precej bolj imenitna kot plastične armaturne plošče sodobnih avtomobilov, tudi Mercedes-Benzovih.

Seksi oblika in tehnika iz drugih časov

In kaj zvezda iz preteklosti ponuja danes? Predvsem čudovite poteze, ki bi jih kar gledal in gledal. Tokrat pa smo ga lahko izkusili še drugače. Vzamemo tanek ključ in se spravimo za velik in tanek volan. Sedež je širok in foteljasto mehak, stranske opore ni, prav tako ni naslona za glavo, hrbtišče pa se pri velikem možaku konča nekje v višini lopatic. Varnostni pas? SL ima povsem ohlapnega, sicer pa tiste čase ni bil obvezen. Armaturna plošča je ravna, polna aluminija in svetlečih stikal, še danes je precej bolj imenitna kot plastične armaturne plošče sodobnih avtomobilov, tudi Mercedes-Benzovih. Ob odprti strehi se počutiš kot v kopalkah na kolesu, z ohlapnim varnostnim pasom, brez strehe nad glavo, brez vzglavnikov, brez opore na sedežih.

Prvinski občutki proti sterilnosti

Prepiha je na pretek, šestvaljni motor grmi tako zdravo, da ga je veselje poslušati. Z obrobja španske Marbelle se napotimo proti središču mesta, motor grmi že v prostem teku, nekajkrat ga zavrtimo močneje, preveč ne, saj si čudovito ohranjeni starodobnik zasluži spoštljivo ravnanje. Z volanom je kar križ, pri majhnih hitrostih je težak, seveda ni servoojačan, pri večjih gre lažje. Tudi menjalnik zahteva previdnost in natančnost, predvsem pa potrpežljivost. Iz središča zavijemo v hribovit del obale, poženemo šestvaljnik proti rdečemu polju, motor še glasneje zagrmi, prepiha okoli glav je še več. Še pri zmerni hitrosti avto potopimo v zavoj, dobro drži smer, tudi pošteno pospešuje iz zavoja. Pri nekaj večji hitrosti pa že malo zaniha, zadek zdrsne, s precej težaškim gibom volana spet ujamemo smer. Vse skupaj se dogaja pri manjših hitrostih kot pri sodobnih mercedesih SL. Kljub temu pa se zdi, da starodobni SL na vsak voznikov gib odgovori z več dobrovoljnosti, še bolj iskreno, tudi bolj vihravo, v kabino spušča več prepiha, iz menjalnika več škrtanja in iz podvozja več ječanja in nestabilnosti kot tehnično precej boljši, a tudi

bolj sterilni sodobneži.

Lepote starodobnika ne prepozna vsak

Med potjo nazaj do parkirišča umirimo ritem, poslušamo glasbo šestih valjev v nizkih vrtljajih in v spomladanskih sončnih žarkih ter pristnem stiku z vetrnjaškim starodobnikom uživamo precej bolj kot v veliko bolj sodobnem, udobnem in hitrem SL zadnje generacije. Nesmisel?! Za marsikoga že, za ljudi, ki jih opisujemo v prvem odstavku, pa prav gotovo ne.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

18.06.2015
FINANCE
Pred SMK: v B2B-marketingu je najpomembnejše zaupanje
Finance
MARKETING
Špela Mikuš Pred SMK: v B2B-marketingu je najpomembnejše zaupanje

Katharina Rothbucher iz podjetja SKIDATA je specializirana za B2B-marketing in bo na SMK 30. in 31. maja govorila o tem, kako so spremenili svojo blagovno znamko.

FINANCE
Finančni in karierni nasveti za mlade (in njihove starše)
Finance
Redakcija Mojih financ Finančni in karierni nasveti za mlade (in njihove starše)

Brezplačen prenos e-knjige

FINANCE
Transport in logistika
V Kopru je pristala druga ladja na utekočinjen zemeljski plin, iz Azije je pripeljala avtomobile
Transport in logistika
Transport in logistikaUredništvo portala Transport & logistika V Kopru je pristala druga ladja na utekočinjen zemeljski plin, iz Azije je pripeljala avtomobile

Prejšnji mesec je v Kopru pristala prva kontejnerska ladja na plin doslej, tokrat pa je pristala prva RO-RO ladja na plin

FINANCE
Omejitve pri Airbnbju: župani ploskajo, dobili bodo absolutno oblast, sobodajalci pa nove ovire
Finance
AIRBNB
Tanja Smrekar Omejitve pri Airbnbju: župani ploskajo, dobili bodo absolutno oblast, sobodajalci pa nove ovire 5

Župani bodo prek odlokov lahko določili celo, koliko dovoljenj za sobodajalce bodo v nekem delu mesta razdelili; kje so nove pasti, omejitve, kje smo še bolj strogi od drugih mest v Evropi

FINANCE
Živilci
Perutnina Ptuj: Želimo postati najuspešnejše živilsko podjetje v širši regiji
Naj živilci
ODLIČNO ŽIVILSKO PODJETJE
Naj živilciJana Petkovšek Štakul Perutnina Ptuj: Želimo postati najuspešnejše živilsko podjetje v širši regiji 1

S postavljanjem visokih vzrejnih standardov ter strateško načrtovanimi naložbami in inovacijami želi Perutnina Ptuj zadržati vodilne tržne deleže na vseh tradicionalnih trgih jugovzhodne Evrope in povečati izvoz na najzahtevnejše trge zahodne Evrope.

FINANCE
Omrežnine, Ramones in Motörhead
Finance
Vasilij Krivec
Vasilij Krivec Omrežnine, Ramones in Motörhead 4

Kako bo Dolores skuhala večerjo za dva po 1. juliju 2026, ko bodo začeli obračunavati omrežnino po novem tarifnem sistemu.

FINANCE
Poenostavili so pravila kmetijske politike EU – kdaj začnejo veljati
Finance
Redakcija Agrobiznisa Poenostavili so pravila kmetijske politike EU – kdaj začnejo veljati 1

Članice EU so danes dokončno potrdile poenostavitev evropske kmetijske politike, ki je namenjena zmanjšanju administrativnega bremena, s katerim se pri izpolnjevanju pogojev za finančno podporo soočajo kmetje.

FINANCE
SEEnergy 2024 - največji B2B dogodek na temo energetike v JV Evropi
OGLAS
Finance
Finance PR SEEnergy 2024 - največji B2B dogodek na temo energetike v JV Evropi (OGLAS)

Energetski prehod EU v nizkoogljično družbo – eden največjih projektov samostojne Slovenije – močno spreminja tržne razmere na skoraj vseh področjih.