Pred desetletji so se naši očetje in dedki vozili brez varnostnih pasov, vzglavnikov, o zračnih blazinah ni bilo ne duha ne sluha, kaj šele o sistemih ABS in ESP. Res je, večina je preživela, a pogosto zaradi sreče, spleta okoliščin in redkejšega prometa. Sredi osemdesetih let pa je avtomobilska industrija začela veliko vlagati v pasivno varnost, zadnjih deset let jo je nadgradila še s številnimi elektronskimi sistemi, ki ob nevarnosti aktivno posežejo v vodenje avtomobila in preprečijo nesrečo. ABS, ki preprečuje zdrs koles pri zaviranju, in ESP, ki stabilizira vozilo ob zanašanju, sta danes serijska. A razvoj gre naprej, pogledali smo, kaj še ponujajo proizvajalci za dokaj razumen denar.
Volvo je bil prvi, ki je v model XC60 vgradil sistem city safety, ta pa s kamero pri mestnem tempu zazna nevarnost trka in samodejno zavira vozilo. Podoben sistem je sčasoma prišel tudi v cenejše avtomobile, Volkswagen je v model up!, Mercedes-Benz pa v razrede A, B in druge te serije serijsko vgradil podoben sistem. Toyota je s serijskim paketom TSS (Toyota safety system), v modelu avensis za 22 tisočakov, pri aurisu za dobrih 14 tisočakov pa stane 440 evrov, naredila še korak dlje. Aktivnemu opozorilniku pred trkom, ta pod 30 kilometri na uro sam avto ustavi, do 90 na uro pa voznika opozori na trk in pomaga pri močnejšem zaviranju, je dodala še opozorilnik pred zamenjavo voznega pasu, sistem za prepoznavo prometnih znakov in samodejno senčenje prednjih nezasenčenih luči.
Kako sistem deluje, smo pred kratkim preizkušali v AMZS Centru varne vožnje Vransko. S hitrostjo 90 kilometrov na uro smo se z aurisom in avensisom zapodili proti oviri - kartonastemu zadku volkswagna tourana z napisom Toyota (Volkswagen je sicer po naključju ali pa tudi ne največji tekmec Toyote v svetu) in se na varni razdalji odzvali zvočnemu opozorilu, ob samodejno vklopljenem pomočniku pri zaviranju silovito zavirali in se izognili kartonastemu tekmecu. V drugi vaji smo se s stalno hitrostjo 30 kilometrov na uro približali oviri, kamera jo je zaznala in silovito reagirala, avto se je ustavil še na varni razdalji okoli 60 centimetrov pred touranom.