Avto

Unikat v modernejši podobi

Nissan juke je tudi s prenovo ohranil svojo tipično in za nič drugega na svetu zamenljivo obliko urbanega posebneža, z LED-lučmi in unikatnim okrasjem po osebnem okusu kupca pa še bolje sledi sodobnim trendom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.09.2014 00:40
Čas branja: 5 min

IMG-7113.1410730963.jpg.c.600px.jpg

Na vprašanje, kaj je na zgornji sliki, najbrž ne bi dobili zgolj suhoparnih odgovorov kot so "luč", "avtomobilski žaromet", "avto" ali "del avta" pač pa kar najboljšega možnega: "Nissan juke". Tako samosvoj in poseben je mali Nissanov križanec, ki ga je tudi po več letih od njegove predstavitve nemogoče zamenjati za karkoli drugega.

IMG-7330.1410297650.jpg.s.600px.jpg

Njegovo ime s podobo pravilno povežejo tudi takšni, ki jim je za avtomobile prav malo mar. »Tole je pa Nissanov džuk a ne, tako poseben in neobičajen je, da sem si ga celo zapomnila« nas je tako med fotografiranjem blizu Barja presenetilo izza hrbta. Priletna ženica s kmečkim orodjem v obeh rokah je v pogovoru dodala, da nima izpita in jo z avtom le redko kam zapeljejo, nanje se nič ne spozna, po imenu pa prepozna zgolj peščico.

IMG-6457.1410728931.jpg.c.600px.jpg

Da, juke izstopa v pločevinasti množici in tudi to je ljudem všeč. Seveda ne vsem, za nekatere je čisto preveč drugačen, sila čuden in grd, vendar prodajne številke govorijo zase - od začetka pa do danes so jih prodali kar pol milijona. Nissan je tako z avtom, kjer so proporce športnega terenca združili s prvinami kupejevske avtomobilske postave, osupnil avtomobilski svet in hkrati zadel v polno.

IMG-6502.1410298494.jpg.s.600px.jpg

Čeprav uspeh juka tudi po štirih letih ostaja velik, so se pri Nissanu odločili za prenovo svojega urbanega posebneža, ki naj bi letno po svetu našel dobrih sto tisoč kupcev. Lepotna operacija je na zunaj skorajda filigranska, le takšna, da je juke zdaj ukrojen po zadnjih modnih smernicah in zapovedih, ki poudarek dajejo na značilnih LED dnevnih lučeh v obliki bumeranga in novih barvah.

IMG-6982.1410298091.jpg.s.600px.jpg
Juke je tudi po prenovi (desno) ohranil značilne poteze.

Spremenjeni so tudi odbijači, prednja maska in zadnje luči, ogledala se ponašajo z LED smerniki, kupci si lahko omislijo še ksenonske žaromete in skoraj kvadratni meter veliko stekleno panoramsko streho, ki se v celoti odpre in tako še poveča občutek prostornosti in zračnosti. Cena se glede na predhodnika ni bistveno spremenila, na račun bogatejše opreme in izboljšav pa je celo privlačnejša.

IMG-7202.1410297186.jpg.n.600px.jpg

Kljub le rahlim zunanjim korekturam in enakim meram (413,5 cm dolžine, 176,5 cm višine in 156,5 cm višine) se na cesti kaj hitro opazi, da je na juku nekaj svežega, še bolj očitno pa to postane ob srečanju s prvim modelom. Prenovi se seveda poda bogatejša oprema, v tovarni so tudi uslišali pripombe o skromnem prtljažniku in ga vidno povečali, uvedli so napredne tehnologije za zagotavljanje večje varnosti in udobja (sistem Safety Shield oz. elektronski ščit) in zabavno-informacijski sistem (Nissan Connect), pod motorni pokrov dodali nov motor (zdaj jih je pet) in menjalnik (samodejni brezstopenjski Xtronic), izboljšali vozne lastnosti ter za povrh dodali možnosti personalizacije, ki pomeni izbiro unikatnega okrasja po osebnem okusu kupca.

Z najmočnejšim bencinskim motorjem na voljo ostaja tudi odlični štirikolesni pogon. Juke je tako s prenovo še dodatno utrdil sloves robustnega posebneža, ki ob tem ne skriva niti športnih ambicij in se hkrati razume na sodobne trende v avtomobilski industriji.

IMG-6622.1410729825.jpg.c.600px.jpg

Trenutno drugi najbolje prodajani Nissanov model v Evropi je v osveženi podobi pripeljal tudi v Slovenijo, kjer bo kupce nagovarjal z začetno ceno 15.040 evrov za osnovni model z 1,6-litrskim atmosferskim bencinarjem in osnovno opremo Visia.

IMG-7123.1410730164.jpg.o.600px.jpg

Sami smo preizkusili priljubljeni 1,5-litrski turbodizel z 81 kilovati (110 konji), prednjim pogonom, srednjo stopnjo opreme Acenta (avtomatska klima, usnjen volan, Bluetooth in USB, prednje meglenke, zatemnjena stekla,...) ter za doplačilo sončno streho (900 evrov) in navigacijo (800 evrov), za kar bi kupec z upoštevanim popustom v višini 800 evrov za vozilo iz zaloge odštel 21.100 evrov.

IMG-7165.1410300537.jpg.n.600px.jpg

Prenovljeni juke je med vožnjami nase privlekel kar nekaj pogledov, še posebej pozorno so ga po mestnih ulicah motrili tisti, ki že vozijo starega. Izstopajoči sijoči bumerangi spredaj naredijo svoje, zagotovo bi bil učinek še večji z drugačno barvo, denimo živo rumeno, v kakršno je bil obarvan prenovljeni juke med prvim spoznavanjem v okolici Lizbone.

nissan-juke-facelift.1410733184.jpg.s.600px.jpg

Tisti radovedneži in znanci, ki se z jukom do zdaj še niso pobliže spoznali, so ugotavljali, da je prav po terensko oddaljen od tal. Drži, juke je ohranil 18-centimetrsko oddaljenost od tal, kar je dovolj za premagovanjem robnikov in potešitev nekaj pustolovskih apetitov zunaj urejenih cest. Sedi se visoko, zato je juke všeč tudi starejšim, ženskam pa vliva občutek varnosti. Preglednost okoli vozila v vse smeri je dobra, pri manevriranju (premer obračalnega kroga 10,7 metra) so nam spredaj lahko v pomoč izbočeni žarometi, zadaj pa po želji tudi vzvratna kamera.

IMG-6785.1410299454.jpg.c.600px.jpg

IMG-7246.1410297030.jpg.s.600px.jpg

Juke še vedno koga preseneti z dejstvom, da ima pet vrat, saj je kljuka zadnjih skrita v plastične obrobe. Dostop do zadnje klopi je tako precej olajšan, vseeno pa tam ne pričakujte razkošja za tri - dokaj udobno se bosta peljala zgolj dva odrasla potnika.

IMG-6798.1410299324.jpg.o.600px.jpg

IMG-6795.1410299069.jpg.o.600px.jpg

Medosna razdalja sicer znaša 253 cm, družinsko rabo pa v osveženi podobi najbolj povečuje za kar 40 odstotkov večji prtljažnik - zdaj je denimo dovolj globok in širok, da vanj brez težav spravimo otroški voziček z voznim ogrodjem. Prtljažnik je ob tem priročno deljen, vase spravi zadovoljivih 354 litrov, s podrto zadnjo klopjo pa 1.189 litrov. Nissan je tako dodobra uslišal glas ljudstva, v notranjosti (unikatna strehica nad števci, armaturna plošča, sedeži) večjih sprememb ni, še največ pa jih lahko prinese personalizacija notranjosti (320 evrov) in zunanjosti (550 evrov).

IMG-7302.1410730857.jpg.s.600px.jpg

Pri Nissanu so se s prenovo juka zgledovali po premiumskih konkurentih, tudi terensko navdahnjenem Miniju. Kupcem so namreč ponudili možnost individualne izbire grafičnega okrasja v design studiu, kjer lahko voznik ob platiščih in karoseriji svoj osebni pečat pusti tudi na sedežih, sredinski konzoli, prestavni ročici, stranskih oblogah... s tem pa juke dobi nekaj osebne note kupca. V testnem primerku je bilo notranje okrasje v beli barvi, na voljo pa je še cel kup drugih kombinacij.

IMG-6772.1410298892.jpg.s.600px.jpg

Juke je ohranil tipično azijsko postavitev stikala potovalnega računalnika za volanom, vendar pa je gumb z enako funkcijo pridobil tudi na volanskem obroču. Pohvalno, manj pohvalno pa je, da je volan še kar nastavljiv zgolj po višini, po globini pa ne. Nissanovci sicer vztrajno ponavljajo, da to povsem zadostuje in voznik s pomočjo nastavitev sedeža vedno lahko najde pravšnji položaj.

IMG-6838.1410730565.jpg.c.600px.jpg

IMG-6828.1410299135.jpg.s.600px.jpg

Manj zgovorni so, ko beseda nanese na zaslon na sredinski konzoli, ki lahko izmenično prikazuje nastavitve klimatske naprave ali pa sprotno dogajanje vozila (normal, eco in sport, razpoložljivi navor, varčno vožnjo, tudi G stranske pospeške). Podatki so sicer številčni in zanimivi, a kaj ko nanje med vožnjo ne vidiš, ne da bi pogleda povsem odvrnil s ceste - zabava, namenjena sopotnikom.

IMG-6745.1410299608.jpg.c.600px.jpg

IMG-6754.1410299676.jpg.n.600px.jpg

Avtomobil je sicer mestno udoben, občasno ga zaradi kratke medosne razdalje presenetijo neravnine in zna poskočiti, kljub višini pa se v ovinkih dobro drži ceste, dovolj suveren je tudi pri višjih hitrostih. Nissanovci so podvozje 1.300 kilogramov težkega vozila dobro ukrojili, motorna tehnika pa je sposojena pri Renaultu. Pričakovano dobro se tako odreže 1,5-litrski turbodizel, ki je morda malce manj uglajen, vendar za vsak dan dovolj zmogljiv, udobno prožen in dokaj varčen za potrebe povprečnega uporabnika. Na testu je v povprečju spil 6,2 litra na sto prevoženih kilometrov, z bolj nežno nogo pa se ga da peljati s pol litra manj.

IMG-6891.1410730267.jpg.n.600px.jpg

Motor sicer zmore 81 kilovatov (110 KM) in 260 Nm navora med 1.750-2.500 vrtljajev v minuti, kar zadošča za doseganje najvišje hitrosti 175 km/h, z mesta do 100 km/h pa juke pospeši v 11,2 sekunde. V prostem teku se agregat izkaže z mirnim delovanjem, z vrtljaji pa se vidno povečuje raven hrupa - v novem qashqaiju je zvočna izolacija boljša. Motor je do 1.500 vrtljajev zelo neprožen in lenoben, nato se razživi, najbolje pa se počuti v območju med 2.000-4.000 vrtljaji. Šeststopenjski ročni menjalnik je solidno natančen, šesta prestava pa pripomore k varčevanju z gorivom na avtocesti.

IMG-6909.1410730336.jpg.o.600px.jpg

Prenovljeni Nissan juke ni najbolj praktičen ali najbolj prostoren v razredu, je pa toliko bolj drugačen od ostalih. Njegova oblika prepriča mlade in tudi starejše, ob tem ga je v poplavi takšne in drugačne avtomobilske pločevine nemogoče zamenjati za karkoli drugega. S svojo pojavo izstopa iz množice in prav to je všeč številnim kupcem - sveža podoba je zgolj adut več.

IMG-7241.1410300142.jpg.s.600px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

26.05.2014
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.

FINANCE
Evrska industrija se še naprej ohlaja
Finance
Krčenje se nadaljuje
Špela Mikuš Evrska industrija se še naprej ohlaja 1

Indeks PMI za predelovalne dejavnosti še kar drsi navzdol

FINANCE
Topjob
Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let
Topjob
TRG DELA
TopjobLana Dakić Po subvencijah za zaposlovanje mladih še subvencije za starejše od 30 let

Za vsaj enoletno zaposlitev brezposelnega, starejšega od 30 let, lahko pridobite do 8.640 evrov subvencije.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Ne čakaj pomladi … bolje je počakati v maju

Staremu pregovoru o maju na trgih ni dobro slediti

FINANCE
Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka
Finance
Brez presenečenj
Špela Mikuš Fed ohranil obrestno mero med 5,25 in 5,5 odstotka 3

Dokler ne bodo prepričani, da se inflacija res bliža dvema odstotkoma, znižanj obrestne mere ni pričakovati, so zapisali pri Fedu.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Koledar skupščin slovenskih borznih družb in objav četrtletnih rezultatov 2024

Pomembni datumi za vlagatelje na ljubljanski borzi