Ženevski avtosalon je paša za oči, uresničitev sanj avtomobilskih navdušencev, ne pa vselej tudi prodajalcev in kupcev. Ferrari 488 GTB ob katerem smo stali prek 20 minut, koenigsegg regera z Akrapovičevim izpuhom ali pa rolls royce ghost serenity so sicer pustili močan vtis na obiskovalce, na slovenski trg pa dejansko ne bodo imeli nobenega vpliva.
Za spodnjo deseterico pa smo prepričani, da ne bo polnila le sten otroških sob, namizij računalniških zaslonov, telefonov in tablic ter polic v obliki pomanjšane makete, ampak bo dejansko v večjem številu napolnila tudi slovenske ceste. Ocenjujemo koliko Slovencev lahko prepričajo v polnem letu prodaje in to ne le kot testna ali tranzitna vozila, ki bodo slovenske tablice nosila le nekaj dni.
Renault kadjar - prek 500 avtomobilov
Renaultov športni terenec je iz pravega testa za uspešnico, smo ugotavljali že na
prvi predstavitvi v Parizu. Kompaktni Francoz bo na naše ceste zapeljal letošnjo poletje, v osnovnih različicah bo po naših ocenah stal med 17 in 18 tisoč evrov, v dizelskih pa okoli 20 tisoč evrov. Kadjar oblikovno sledi manjšemu in zelo uspešnemu bratu capturju, 4,45 metra dolg kompaktnež pa si veliko delov deli z bratrancem nissanom qashqaijem, ki bo tudi njegov neposredni tekmec.
Hyundai tucson - med 400 in 500 avtomobilov
Hyundai s tucsonom obuja staro ime, zamenjuje pa predhodnika iX35, ki je v Sloveniji požel velik uspeh; letno je prepričal tudi prek 500 kupcev. Ker je del teh avtov končne kupce našel v tujini, ocenjujemo, da bo dejanski doseg novega tucsona nekaj manjši - od 400 do 500 avtov v polnem letu. Pogoj za te številke pa bodo ugodne cene pod 20 tisočakov za osnovno bencinsko različico z 1,6 litrskim motorjem. Novi tucson je v primerjavi s predhodnikom za 6,5 centimetra daljši ter za 3,5 centimetra širši, prav toliko pa je pridobil tudi medosne razdalje. V Evropi bo prostornejši tucson na voljo z atmosfersko in turbo različico 1,6-litrskega bencinskega motorja, na voljo bo tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ponudbo pa bodo dopolnjevali trije različni dizelski motorji, kjer bo po želji na voljo tudi štirikolesni pogon.
Škoda superb - okoli 300 avtomobilov
Tretja generacija škode superb bo glede na njene lastnosti in tudi uspeh njene predhodnice, velik tržni uspeh. Orjaška poslovna novinka, ki smo jo podrobneje spoznali na
razkritju v Pragi sredi februarja v poslovni razred prinaša sodobno tehniko iz bratranca volkswagna passata, res izdatne mere zunanjosti (dolga je 4,87 metra), še bolj navdušujočo prostornost potniške kabine in, vsaj tako obljubljajo pri Škodi, zelo konkurenčne cene. Po naših ocenah bo superb, na trgu bo junija, stal okoli 22 tisoč evrov za osnovno bencinsko različico. Glede na dobro prodajo predhodnika verjamemo da bo v polnem letu v Sloveniji našel prek 300 kupcev.
Volkswagen touran - okoli 300 avtomobilov
Volkswagen touran v svojem razredu najbrž ne bo posegal po najvišjih prodajnih mestih, ta so rezervirana za cenejše enoprostorce, brez dvoma pa bo pustil močan pečat. Novinec ohranja klasično obliko, pod kožo pa ima veliko sodobne tehnike in povsem novo zasnovo MQB, ki je skupna številnim modelom Skupine Volkswagen. Od sedanjega tourana je daljši za 13 centimetrov, za 48 litrov bo prostornejši je prtljažnik, kljub številnim dodatkom pa je masa vozila nižja za dobrih 60 kilogramov. Novi model tourana bo za petino varčnejši, kot je sedaj, ob tem bo ponujal devet zračnih blazin. Sprva bo na voljo s tremi bencinarji in tremi dizli, motorna paleta se bo začela z 1,2- bencinskim TSI motorjem z 81 kilovati (110 KM), vmesni bo 1,4-litrski TSI s 110 kilovati (150 KM), na vrhu bo tak motor s 132 kilovati (170 KM). Pri dizlih bo vstopni 1,6-litrski z 81 kilovati (110 KM), močnejša bosta 2,0-litrska s 110 oziroma 140 kilovati (150 in 190 KM). Vsi motorji bodo na voljo s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali samodejnim, najmočnejši dizel bo imel dvosklopčni DSG. Poraba se bo sukala od 4,1 litra naprej (1.6 TDI).
Mazda CX-3 - okoli 250 avtomobilov
Nova mazda CX-3 bo na naš trg zapeljala konec poletja, osnovna cena malega športnega terenca pa bo okoli 16 tisoč evrov, zato menimo da ime velik tržni potencial. CX-3 bo po merah zelo podobna tekmecem fiat 500X in opel mokka, dolga bo okoli 4,25 metra, po prvih neuradnih napovedih pa bo nekaj cenejša od omenjenih. Pod motornim pokrovom CX-3 bodo 1,5 in dvolitrski bencinar sky activ G ter novi 1,5 litrski turbodizel. Pogon bo v osnovnih različicah speljan na prednji kolesni par, v dražji pa bo na voljo tudi štirikolesni pogon. Menjalnika bosta dva, ročni in samodejni, oba s šestimi stopnjami. Na avtosalonu v Ženevi ga je razkril predsednik uprave evropske Mazde
Jeffrey Guyton, intervju z njim si preberite prihodnji teden.
Opel karl - okoli 250 avtomobilov
Oplov najmanjši avto karl bo konec poletja zapeljal tudi na naš trg, po naši oceni bo stal okoli devet tisoč evrov, v boj za kupce pa se bo podal z renaultom twingom, toyoto aygo, volkswagnom up! in drugimi. Karl bo na evropskem trgu zamenjal sparka - malčka sestrske znamke
chevrolet in obenem dopolnil oplovo ponudbo navzdol. 3,68 metra dolgi malček bo imel pet vrat, enako števolo sedežev, sodoben trivaljnik in opremo, ki si jo kupci pri sparku niso mogli izbrati. Karl bo sicer najmanjši opel, od adama bo krajši za dva centimetra, a v družbi poudarjajo da bo karl uporabnejši in prostornejši od dražjega, a tudi bolj imenitnega brata. Kljub nizki vstopni ceni bo v nekaterih paketih opremljen z multimedijskim sistemom intellilink, ki povezuje applov iOS ali android z avtomobilom, sistemom za lažje speljevanje na klancu, opozorilnikom ob prečkanju voznega pasu, ogrevanimi prednjimi sedeži, volanom in podobno. Karl bo obenem prvi avto zasnovan na novi osnovi.
Toyota avensis - 200 avtomobilov
Toyota avensis z letnico 2015 je nova oziroma močneje osvežena poslovna Japonka, ki ima korenine v letu 2009, leta 2012 pa je doživela prvo prenovo. Avensis je zadržal zunanje mere, močnejše spremembe je bil deležen prednji in zadnji del avtomobila, ki sta dobila podobne poteze kot auris in FCV, popolnoma na novo urejena pa je potniška kabina. najpomembnejši sta tehnični novosti, nov 1,6 litrski turbodizel s 82 kilovati in dvolitrski turbodizel s 105 kilovati. Predprodaja poslovnega avensisa se prične junija letos, cene bodo po napovedih slovenske Toyote pod 20 tisoč evri za osnovi 1,6 litrski bencinar, njihov prodajni cilj pa je okoli 200 avtomobilov v polnem letu. Avensisov manjši brat auris je le osvežen, njegov potencial na trgu pa bo večji - okoli 500 avtomobilov v polnem letu. Cene aurisa, ki bo pri nas junija bodo od 14 tisočakov, z novim 1,6 litrskim turbodizlom pa pod 16 tisočaki.
Honda jazz - okoli 150 avtomobilov
Nova honda jazz bo letos zamenjala nekdaj zelo uspešen mali enoprostorec, ki je na našem trgu našel tudi prek 300 kupcev letno. Novi jazz je v primerjavi s predhodnikom zrasel v dolžino in medosje, sedaj je dolg štiri metre. V kabini ima še več prostora, ohranja pa nekatere dobre prijeme - denimo dvižni sedalni del zadnjih sedežev, ki omogoči natovarjanje večjih predmetov tudi za prednjima potnikoma. Pod motornim pokrovom se bo vrtel novi 1,3 litrski bencinar s 75 kilovati. Ob pametni cenovni politiki, šibak jen jo sedaj omogoča, menimo da jazz lahko letno najde vsaj 150 kupcev v Sloveniji.
Honda HR-V - okoli 150 avtomobilov
Honda se po dolgih letih vrača v razred malih športnih terencev z modelom HR-V, ki se bo z dolžino 4,29 metra in prostornostjo potniške kabine spogledoval tudi s kompaktnimi športnimi terenci. Hondinega robustneža bosta poganjala 1,6 litrski turbodizel s 88 kilovati in 1,5 litrski bencinar s 96 kilovati, zato bodo njegove cene najbrž višje od neposrednih tekmecev s šibkejšimi motorji. Nemci napovedujejo okoli 18 tisočakov za osnovni model, prvi HR-V pa bodo pri nas jeseni. Po naši oceni bi glede na priljubljenost športnih terencev HR-V pri nas lahko našel okoli 150 kupcev na leto.
Osveženi peugeot 208 - prek 1.000 avtomobilov
Ni popolnoma nov, saj je doživel le osvežitev sredi življenjskega obdobja. A verjamemo, da bo pustil močan pečat na trgu, v polnem letu prek tisoč slovenskih kupcev. Peugeot 208 na trg prihaja s številnimi majhnimi spremembami, med drugim ga bo poganjal tudi supervarčni turbodizel s porabo natanko tri litre.