Avto

Tomos 60 let po nastanku znova išče pot do kupcev

Te dni je minilo 60 let od ustanovitve Tomosa, proizvodnjo pa so znova zagnali pred letom dni. Zdaj izdelajo 600 dvokoles mesečno, največji trgi ostajajo Nizozemska, Švica in trgi bivše Jugoslavije

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.12.2014 07:30
Čas branja: 3 min

Pred 60. leti je bil ustanovljen Tomos, ki je zaslovel (v vseh pogledih) s svojimi številnimi dvokolesniki. Sprva naj bi svojo pot začel v Sežani (TOvarna MOtorjev Sežana), vendar so tovarno nato postavili v Kopru. Pred letom dni so tam ponovno zagnali proizvodnjo dvokoles in čeprav je bilo treba začeti z ničle, je bil odziv zelo dober. Zdaj izdelajo okoli 600 dvokoles mesečno, naročila pa imajo že vse do marca. Načrtujejo repozicioniranje blagovne znamke s poudarkom na kakovosti.

tomos-classic1.1417382924.png.o.600px.png

Kot je za STA povedal direktor družbe Tomos dvokolesa Matjaž Kanduč, je bilo težko začeti z ničle, a kljub temu se je v minulem letu pokazalo izredno povpraševanje po njihovih izdelkih. Največji trgi ostajajo Nizozemska, Švica in trgi bivše Jugoslavije, v porastu pa so tudi angleški, nemški in avstrijski trg. Poleg tega je oživelo povpraševanje po institucionalnih vozilih, na primer za potrebe poštnih podjetij.

tomos-alpino.1417382600.png.o.600px.png

Proizvodnja se je stabilizirala na okoli 600 vozil mesečno, z naročili pa so "polni" do marca. "Lahko bi proizvedli celo enkrat več, kot nam je uspelo v letu 2014," ugotavlja direktor Tomosa, ki pa ga takšen odziv niti ne preseneča. V času krize ljudje namreč iščejo kakovostne izdelke in Tomos je s svojimi mopedi po kakovostni plati večinoma boljši od konkurence.

Tomos-flexer.1417382009.png.o.600px.png

Tomosova strategija gre prav v smeri repozicioniranja blagovne znamke "made in Europe" ter butičnih, a kakovostnejših proizvodov, ki jih lahko prodajo po višji ceni. Tako njihov cilj ni, "da ponujamo nek izdelek za 500 evrov in da smo boljši kot neki kitajski skuter". Kanduč je dodal, da gredo v smer, da bi imeli izdelek, ki pomeni nekaj več. Izdelek, ki ga kupiš enkrat na 30 let, ampak je znan po tem, da je vzdržljiv, dober, kakovosten, varčen.

Takšen pristop si lahko seveda dovolijo v obstoječi organizacijski strukturi, ki je manjša in bolj fleksibilna. V programu dvokoles je tako zaposlenih okoli 30 ljudi. Čeprav bi glede na trenutno povpraševanje lahko šli v bistveno večjo proizvodnjo, pa Kanduč zagovarja postopnejšo, bolj vzdržno rast. Med načrti je tudi postopna elektrifikacija vozil. V sodelovanju s hrvaškim partnerjem že pripravljajo prototip takšnega dvokolesa. O kakšni selitvi proizvodnje na drugo lokacijo ne razmišljajo. Kot poudarja Kanduč, je v Kopru oz. v ljudeh, ki so zrasli iz dediščine Tomosa, nakopičenega ogromno znanja, kar zanje predstavlja veliko prednost.

Ob Tomosovi 60-letnici so v Pomorskem muzeju Sergej Mašera Piran sredi tedna predstavili tudi projekt Tomos: od Jadrana do oceana - Zgodba o izvenkrmnih motorjih, ki so osvojili svet. Piranski muzej, ki prav tako praznuje 60 let, bo v sodelovanju z zbirateljem in poznavalcem Tomosove zgodovine Stevom Vujičem prihodnje leto v razstavišču Monfort na ogled postavil razstavo izvenkrmnih motorjev in drugih eksponatov, izdali pa bodo tudi tematsko monografijo.

Tomos je bil namreč v preteklosti znan ne le po motornih kolesih, pač pa tudi po izvenkrmnih motorjih. V 80. letih prejšnjega stoletja je bila koprska tovarna po obsegu proizvodnje največji evropski proizvajalec tovrstnih motorjev, Tomosova "štirica" pa je bila najbolje prodajan lahek izvenkrmni motor na svetu.

Tomos ima zdaj v ponudbi mopede, skuterje, električna in dostavna vozila. Pri mopedih boste pod modeli flexer, standard, luxe in classic prepoznali kultnega avtomatika, alpino je moderna reinkarnacija modela APN, racing pa novodobni colibri. Cene se gibljejo od 980 do 1.376 evrov, vsi so omejeni na 25 km/h (alpino 45 km/h), električni skuter stane 2.249 evrov ter ponuja doseg od 40 do 110 km, napolni pa se v dve urah.

tomos-elite.1417382671.png.o.600px.png

Zgodovina v nekaj stavkih

Prvi izdelek, ki so ga sestavili v Tomosu je bil motor Tomos Puch SG 250. Leta 1955 so jih izdelali 137, prav tako so že prvo leto sestavili 124 skuterjev RL 125 in sto mopedov. Začetki lastnega razvoja mopedov segajo v pozna 50. leta, ko so nastale številne izpeljanke mopeda Puch MS 50 s skupnim imenom Colibri. Na prelomu v 70. leta so se v Tomosu začele prve priprave na izdelavo avtomatikov lastne konstrukcije, zaradi višjega standarda so Tomose v 70. letih vozili tudi otroci cvetja.

1987-Tomos-A3-Bullet.1417382196.jpg.o.600px.jpg

V 80. letih je Tomos posodobil celoten program dvokolestnih vozil, posebno pozornost pa so namenili zmanjšanju hrupnosti in škodljivih snovi v izpuhu, položaju voznika med vožnjo ter sodobnemu videzu. Prvi od izdelkov novega programa je bil APN 6, ki so ga predstavili leta 1981. Predstavnik nove generacije Tomosovih motornih koles tega obdobja pa je BT 50 iz leta 1985, ki je bil opremljen z litimi platišči in smernimi kazalci. Na osnovi tega modela so kasneje izdelali tudi Tomos ATX 50 C v terenski izvedbi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

26.11.2015
FINANCE
Avto
Bavarska (pol)velika limuzina, ki z osnovnim dizlom zadosti vsem realnim potrebam
Avto
AvtoJure Šujica Bavarska (pol)velika limuzina, ki z osnovnim dizlom zadosti vsem realnim potrebam

Test BMW 520d xDrive: osnovna dizelska motorizacija srednje velike limuzine BMW je že dolgo omejena na štiri valje. A v kombinaciji z blagim hibridom in zadostno količino moči pomeni z vidika moči zadovoljivo, hkrati pa ekonomično izbiro.

FINANCE
Zdaj trgi stavijo, da bo Fed z obrestnimi rezi letos zadržan, kaj pa ECB?
Finance
Albina Kenda Zdaj trgi stavijo, da bo Fed z obrestnimi rezi letos zadržan, kaj pa ECB?

Ameriška centralna banka Fed bo zasedala ta teden, ECB pa šele junija - v obeh primerih pa si vsi, ki bi svojo porabo ali naložbe radi financirali s posojili, zastavljajo le eno vprašanje: kak bo naslednji korak centralnih bančnikov, bodo nižali obrestno mero?

FINANCE
Subvencije
Napovedani so novi podjetniški vavčerji
Subvencije
SPODBUDE ZA PODJETNIKE
SubvencijeTeja Grapulin Napovedani so novi podjetniški vavčerji
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: na poti v 70-ta leta in 44% upad indeksa
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 4

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 4

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.