Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto
Komentar

Sledite Nemcem, bojte se Francozov

Slovenska avtoindustrija je pomembna za slovensko gospodarstvo, saj ta podjetja ustvarjajo šestino slovenskega izvoza.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

27.12.2012 22:30
Čas branja: 2 min

Tudi v časih slabotne Evrope jim uspeva večinoma vsaj ohranjati, nekaterim pa tudi dosegati rast naročil. Nekateri tudi padajo.

Kljub večinoma pozitivnim številkam pa viharnih časov zanje še zdaleč ni konec. Marže se še kar nižajo. Prvi človek idrijskega Kolektorja Stojan Petrič opozarja, da bo leto 2013 v znamenju še večjih pritiskov na cene, zato je pomembno, da bodo dobavitelji znali dobro upravljati kapital in si tako zagotoviti stabilen razvoj za prihodnja leta. »Treba bo dobro premisliti, kam vlagati, da bomo imeli delo v letih 2014 in 2015,« je prepričan Petrič.

Dobavitelji si bodo morali zagotoviti denar za vlaganja, kar se zdaj zdi teže kot leta 2009, ko jim je na pomoč priskočila SID banka z ugodnimi posojili. Zdaj posebne posojilne linije za avtomobiliste na SID banki nimajo, ker je nima niti EIB. Naši se lahko zanašajo le na svoje velike kupce, če bo tem uspelo vlade spet prepričati, da avtoindustriji priskoči na pomoč. Druga, za zdaj bolj otipljiva možnost je, da se naša avtomobilska podjetja skupaj s podjetji iz drugih panog na SID banki potegujejo za financiranje razvojnih projektov. Iskri Mehanizmi je pri tem že uspelo.

Pomanjkanje denarja, še zlasti kapitala, je glavna težava veliko domačih avtomobilistov, tudi največjega med dobavitelji sestavnih delov Cimosa. Z bankami, največji upnici sta državni NLB in SID banka, je že podpisal reprogram posojil, a ta ne bo veljal, če ne dobi še svežih sredstev. Cimos računa na državo. Velike težave ima tudi Mariborska livarna Maribor, ki ji je pred nedavnim vsaj za nekaj mesecev uspelo z vratu sneti likvidnostni kamen. Banke upnice so ji po zamenjavi predsednika uprave Branka Žerdonerja dale novo posojilo.

Druga nevarnost prihaja od kupcev, še zlasti francoskega Renaulta, Peugeota in Citroëna, ki so z vsakim mesecem šibkejšega zdravja, ter Forda in Opla - prvi je že zaprl eno tovarno, drugi jo bo leta 2016. Hidrii je sicer s PSA (Peugeot Citroën) uspelo podpisati pogodbo o dolgoročni nabavi sistemov za vžig, preostali dobavitelji pa s Francozi delajo vse manj, saj tem prodaja strmo upada. Tudi Revoz je letos izdelal kar 20 odstotkov manj twingov, windov in cliov storia kot lani oziroma 35 odstotkov manj kot leta 2009. Njegovi zaposleni so zdaj na kar tritedenskem dopustu. Revoz in številni njegovi slovenski dobavitelji zdaj nestrpno čakajo na zagon proizvodnje novega twinga in štirisedežnega smarta, ki naj bi prinesla nove kupce. Upajo lahko, da se bo proizvodnja novih modelov začela čim prej.

Upad nekaterih pa tudi v teh časih pomeni rast drugih avtomobilskih znamk in s tem njihovih dobaviteljev. To znajo naši dobro izkoristiti. Zreški GKN Driveline je sklenil posel z romunsko Dacio, nizkocenovno in uspešno znamko slabotnega Renaulta. V Zrečah so zagrabili še Fiatov balkanski projekt - fiat 500L v Kragujevcu - in si z obema posloma zagotovili rast v prihodnjem letu. Številnim drugim slovenskim dobaviteljem pa je z inovativnimi izdelki uspelo ohraniti oziroma še povišati vrednost naročil s prestižno nemško trojico Audi, BMW in Mercedes-Benz, ki raste na krilih rastoče Kitajske, Severne Amerike, Indije in Rusije.

[A] d237Untitled-1.1356633981.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
IKT
IKT Ali moramo slediti tehnološkim trendom in kako izbrati tistega, ki je pravi za nas?

Najprej se je treba osredotočiti na vrednost, šele nato na tehnologijo in način izvedbe poslovnih potreb.

Preberite tudi:

27.12.2012
FINANCE
Avto
Slovenci vse pogosteje kupujejo luksuz - letos bo na naših cestah 150 novih mercedesov-AMG
Avto
AvtoMiloš Milač Slovenci vse pogosteje kupujejo luksuz - letos bo na naših cestah 150 novih mercedesov-AMG 1

Lani je Star Import prodal 135 mercedesov-AMG, letošnji cilj je prodaja 150 avtov s povprečno ceno 90 tisoč evrov.

FINANCE
Avto
Dokaz, da Citroën še ni pozabil na čase stare slave
Avto
AvtoJure Šujica Dokaz, da Citroën še ni pozabil na čase stare slave

Test avtomobila: citroën C5 X 1.6 puretech max: v poplavi križancev tako na cestah kot v lastni ponudbi Citroën še vedno ponuja tudi skoraj klasično limuzino s kančkom prestiža, ki si zasluži pozornost ljubiteljev omenjene znamke.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.