Nemce, tudi Volkswagen, smo vselej poznali po neposrednem predstavljanju dejstev. Tehnično, suhoparno in brez pretiranih olepšav. Ko so imeli kaj pokazati, so to storili. Do sedaj! Okoli novega volkswagna passata pa so pričeli plesti zgodbo, ki se razkriva počasi, po delcih. V sredo smo odleteli v nemški Wolfsburg, Volkswagnovo mesto kjer skorajda ne vidiš drugega avta kot volkswagna, da bi nam pojasnili kaj novega prinaša passat, a so bili jasni le pri opisih tehničnih sistemov, pa še to ne vseh. V majhno konferenčno dvorano smo vstopili s polepljenimi telefoni, fotoaparati in računalniki, varnostniki so kot sokoli opazovali in tudi reagirali na vsak poskus fotografiranja. Passata? Ne, le njegovih prednjih in zadnjih žarometov, ki so utripale na zaslonih in seznama tehničnih novosti, ki so jih naštevali in pojasnjevali strokovnjaki.
19. maj - Razkritje tehničnih podrobnosti in oblike prednjih ter zadnjih žarometov
Začetek julija - razkritje oblike
Konec septembra - salonska premiera v Parizu
Sredi oktobra - prvi novinarski preizkusi
Zadnji teden novembra - prihod na naš trg
Obliko prednjih in zadnjih žarometov ter delčka maske s tremi kromiranimi prečkami smo si le vtisnili v spomin, jih primerjali s fotoilustracijami v nemški reviji Autobild in ugotovili, da Nemci nimajo pravega materiala, le precej dober približek passata, ki bo jeseni zapeljal med kupce.
Passat oblikovno ostaja passat
In kakšen bo novi passat? Če sodimo le po slikah prednjega in zadnjega dela, revolucije ne pričakujte. Zašljeni žarometi, prednja maska s tremi tankimi kromiranimi prečkami in zadek z novo grafiko halogenskih + LED dnevnih ali polnih LED žarometov (te bodo zamenjali ksenonske) na prvi hip še najbolj spominjajo na aktualno generacijo volkswagna CC, predvsem pa dajejo jasno vedeti, da bo novi passat preprosto spet passat.
Recept deluje, dokazujejo številke
Ne, Nemci se niso zmotili, nikakor jim ne moremo pripisati strahopetnosti, saj natančno vedo kaj delajo. O tem prepričujejo številke: 22 milijonov izdelanih vozil od leta 1973 pomeni, da je passat najbolje prodajana poslovna limuzina vseh časov. Od teh 22 milijonov se jih 30.548 še vedno vozi po slovenskih cestah. Kadarkoli se je passat pojavil v našem izboru poslovni avto leta, je tudi zmagal. Še dodaten dokaz za uspešnost številke v Sloveniji, passatov je bilo zadnji dan preteklega leta več kot mondeo, vecter, audijev 80 in A4, BMW serije 3 in drugih poslovnih limuzin in karavanov. Celo več jih je kot precej bolj dostopnih oplov cors, fiatov puntov, fordov focusov, peugeotov 206 in škod octavij. Takšna statistika jasno sporoča, da imajo Nemci jasno vizijo, ki ne potrebuje korenitih sprememb. Zato bo novi passat kot kaže oblikovno le evolucija predhodnika, pod kožo pa, o tem so bili Nemci bolj jasni, zgodilo precej več kot pri aktualnem passatu z letnico rojstva 2010, ki ga bolj natančno opisuje pridevnik prenova kot nova generacija.
Izgubljal in pridobival, kjer je to najbolj potrebno
Jakoba Neusserja. Foto: Matthias Leitzke
Novi bo res novi, čeprav bo oblikovno ostal precej običajen, pa dokazuje tehnika o kateri so inženirji v sredo spregovorili bolj podrobno. "Novi passat je do 85 kilogramov lažji od predhodnika, od tega le novi motorji prinašajo do 40 kilogramo skromnejšo maso," je bil eden od poudarkov člana uprave Volkswagna Heinza-Jakoba Neusserja. Novi passat je zgrajen na modularni platformi MQB, hrbtenici volkswagna golfa, seata leona, audija A3, škode octavie in audija TT. Ker je platforma modularna, jo je v vseh delih razen med prednjo premo in kabino moč poljubno prilagajati, zato ustreza tudi meram poslovnega passata. Karoserija je prvič delno izdelana tudi iz aluminija, zato je lažja kot pri predhodniku, kljub temu pa so inženirji izboljšali njeno čvrstost za dva tisoč Nm na 25 tisoč pri variantu.
Kraljevske mere - 586 do 650 litrov v prtljažniku
Kabina pa je kljub skromnejšim zunanjim meram novega passata, karavan je krajši za pet, limuzina pa za dva milimetra, v kabini bolje izkoriščena. Kolikšen je prirastek prostora za potnike, v tem trenutku še ni jasno, mere prtljažnika pa passata uvrščajo na vrh svojega razreda. Limuzina bo v zadek spravila 586, karavanski variant pa 650 litrov - več celo od kraljevske škode superb.
Dizla osvobojena dosedanjih okvirov, priključni hibrid,...
Pravi passat ima dizelski motor, menijo njegovi dosedanji kupci, ki so ga pri limuzinah v Evropi izbrali v 68,5, pri variantih pa v 83 odstotkih. Novi passat pa bo na tem področju ponudil kar veliko sprememb, med njimi tudi nov ''super'' dizel 2.0 TDI biturbo. Z dna ponudbe se bo 1,6 litrski TDI končno rešil podhranjenosti 77 kilovatov, z močjo 88 kilovatov (120 konjskih moči) se bo približal tekmecem iz Francije, Japonske, Italije,... V različici bluemotion bo v ozračje izpustil le 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, kar je enako tovarniški porabi 3,6 litra na sto kilometrov. Naslednji stopnji v podnubi bosta predstavljala dvolitrska TDI s 110 in 140 kilovati, povsem na vrhu pa bo 2.0 TDI biturbo z dvema turbo polnilnikoma, 500 nevtonmetri največjega navora, močjo 176 kilovatov (240 konjskih moči in porabo dobrih pet litrov na sto kilometrov. Bencinske vrste bodo zastopali 1.4 TSI s 92, 1.8 TSI s 132 in 2.0 TSI s 206 kilovati. Prihodnje leto pa bo na voljo še bencinski plug-in hybrid z 1,4 litrski motorjem TSI s 115 kilovati in eletričnim s 109 kilovati (moč sistema bo 155 kilovatov) ter dosegom 50 kilometrov zgolj s pomočjo električne energije.
Prilagodljiva digitalna armaturna plošča iz audija TT
Passata sestavlja nove in že znana tehnika, k zadnji sodi 12,3 palčni interaktivna armaturna plošča oziroma digitalni zaslon ločljivosti 1.440 x 540 znan iz audija TT, ki je v celoti prilagodljiv. Merilniki bodo v passatu sicer drugačni kot v audiju TT, vse ostalo pa je na predstavitvi delovalo zelo podobno. Zaslon boste lahko prilagajalo po svojih željah. Osrednji del bosta v osnovni nastavitvi napolnila digitalna merilnika hitrosti in vrtljajev, ko boste vklopili karto navigacijskega sistema, potovalnega računalnika in drugih funkcij, pa se bosta umaknila v kot zaslona.
V živo aktualni prikaz prostih parkirnih mest, cen goriva
Passat bo poleg omenjenih novosti ponujal tudi prikazovalnik informacij na prednje steklo - head-up display, ki bo v vidnem kotu voznika prikazal števiolne informacije - tudi podatke navigacijskega sistema in različna opozorila. Iz pola znan informacijski vmesnik mirror link bo prek 6,5 palčnega zaslona na vrhu sredinske konzole omogočal popolno povezljivost in preslikavo zaslona vašega, zgolj androidnega, pametnega telefon. Prvič pa bodo na voljo nove aplikacije, med njimi tudi discover media in discover pro, ki bosta v realnem času prikazovali število prostih parkirnih mest v garažnih hišah in na drugih javnih parkiriščih, seznam, oddaljenost črpalk in aktualne cene naftnih derivatov. Aplikacije si bo moč namestiti tudi na tablice, jih povezati s sistemom mirror link in iz zadnjih sedežev poslušati glasbo ali gledati film.
Kamere in radar za popoln pogled, parkiranje, zaviranje v sili,...
Štiri kamere bodo na zaslonu ustvarile 360 stopinjsko sliko okoli vozila, prepoznavale ovire pred in za vozilom in nanje opozarjale voznika, pomagale pri polsamodejnem parkiranju. Radarski tempomat ACC s funkcijo stop&go bo deloval do mirovanja, sistem lane assist pa bo v povezavi z ACC posegel vmes ob voznikovi odsotnosti in bo vozilo samodejno zadržal znotraj voznega pasu. Radar in prednja kamera bosta poskrbeli za prepoznavo pešca in samodejno zaviranje v sili. Sistem za zaviranje v sili city emergency braking bo deloval do hitrosti 65 kilometrov na uro, voznika pa bo na nevarnost naleta opozarjal v več stopnjah, v zadnji bo avto zaviral sam.