Na prvi pogled je oplova poslovna limuzina le bežno osvežena, pod kožo pa se skrivajo precej boljši in varčnejši motorji in bolj imenitni materiali. Seksi obline imajo sedaj tudi seksi vsebino.
Pomanjkljiva, a uspešna
Opla insignio smo leta 2008 na Financah razglasili za poslovni avto leta. Za tiste čase je pomenila preskok v oblikovanju, ponudila je dober paket opreme in moči za razumen denar. A brez zamer ni šlo. Že od začetka so nas motile številne tehnične lastnosti, denimo grob in požrešen dvolitrski dizel s 96 ali 118 kilovati, zelo slabo izkoriščena zadnja klop glede na orjaške zunanje mere, cenena in kakovostna slabša plastika na armaturni plošči ter precejšnja teža, ki je sicer močnim strojem na cesti odvzela precej sape. Kupci so bili vseeno navdušeni nad njo, v zadnjih petih letih se jih je zvrstilo kar 600 tisoč. Le volkswagnova ikona passat je bila uspešnejša. Podoben položaj je insignia ohranjala tudi na našem trgu.
Skromen poseg v obliko
Opel vseeno ni čakal na zaton v vse močnejši konkurenci, ki v tem razredu ni več omejena le na limuzine, na nakupni seznam se vse pogosteje uvrščajo še enoprostorci, športni terenci in kupejevske limuzine. Insignio je dodelal predvsem navznoter, navzven bolj malo. Zadnje niti ne čudi, saj je bila oblika doslej najmočnejše orožje poslovnega opla. Spredaj je dobila novo masko in luči, zadnje luči povezuje kromirana letev.
Ostala je velika, a le navzven
Mere so ostale podobne, dolžinskega prirastka je od polovice do dobrega centimetra na račun odbijačev. Insignia v dolžino meri od 4,84 do 4,91 metra (karavanski sportstourer). A ti centimetri so tudi pri novincu opazni le navzven, v kabini je insignia bolj utesnjena od večine tekmecev, saj na zadnji klopi že običajno rasel potnik s koleni tišči v prednje sedeže. Tudi prtljažnik s 500 do 540 litri (sportstourer) ni hvalevreden, več prostora ponujajo že za razred manjši karavani. Ko odpreš prtljažna vrata in se zagledaš v 20-centimetrski rob vrat, ki se zajedajo v odbijač, hitro postane jasno, kam so šli centimetri. Nič novega torej!
Prečiščena,...
Novo življenje osvežene insignie oziroma njenega lastnika pa se prične, ko ta vstopi v kabino in prižge motor. Sedeži, še posebej doplačilni komfortni, so bili že prej odlični. Armaturna plošča na prvi pogled deluje podobno, a kmalu pokaže da je močno dodelana. Kopica gumbov na sredinski konzoli je izginila, ukazi pa so svoje mesto dobili v osempalčnem informacijskem zaslonu na vrhu konzole. Temu ni težko ukazovati, to je moč početi prek drsne plošče ob menjalniku (po njej drsiš kot po miški prenosnega računalnika), z dotiki na zaslonu, stikali ob volanu ali govornimi ukazi. Ponuja še povezavo s spletom in ujemanje s pametnimi telefoni.
...bolj imenitna armatura
Armaturno ploščo sedaj krasi velik elektronski merilnik hitrosti, podatki v sredini (potovalni računalnik, navigacija) so večji in lažje berljivi. Predvsem pa je plastika mehkejša in prijetnejša na otip, dobrodošla sprememba torej. Insignia je po prenovi postala še bolje založena z varnostno in drugo opremo, sicer ne v osnovnih paketih opreme. Kupec si lahko zaželi sistem opel eye - kamero ki s pomočjo radarskega tempomata opazuje okolico (pri vzvratni vožnji do 20 metrov okoli vozila), vzdržuje hitrost pred spredaj vozečim, pomaga parkirati, brati prometne znake,...
Dizelski ropot se je precej umiril
Cel kup novosti je tudi pod motornim pokrovom, dizelski stroji so kar štirje - vsi dvolitrski z močjo 88, 103, 120 in 143 kilovatov. Bencinski pa štirje, od 1,4 litrskega turba s 103 kilovati, do 2,8 litrskega V6 biturba s 239 kilovati. Najprej smo se vsedli v insignio 2.0 CDTI s 103 kilovati, ki obljublja porabo le 3,7 litra. Velika obljuba za avto s 1,6 tone suhe teže. Največje presenečenje je že znani stroj, ta še ne sodi v novo generacijo dizelskih strojev kot denimo 1,6 CDTI, pripravil z mirnejšim tekom. Neslišnosti mu sicer ne moremo pripisati, a ropot ki ga zganja je precej manj moteč kot pri predhodniku. Ob tem je dovolj zmogljiv, predvsem ponuja zelo odločnih 350 nevtonmetrov navora in povsem solidne zmogljivosti. Celo nekoliko boljše kot daje slutiti pospešek do stotice v 10,5 sekunde. Poraba goriva na 150 kilometrskem krogu je dosegla 5,4 litra, kar je dober rezultat. Dobra je tudi ostala tehnika, od dovolj natančnega volana in podvozja z nekaj prečvrsto nastavitvijo. Le menjalnik z dolgimi in nenatančnimi hodi pušča več prostora za izboljšave.
Bencinar je šel še korak dlje
Nova različica - terensko obarvana insignia country tourer, za dva centimetra dvignjen karavanski sportstourer, želi s pojavo in štirikolesnim pogonom slediti audiju A4 in A6 allroad, subaruju outbacku in še nekaterim. Ali je na terenu res klena, na kratki avtocestni preizkušnji nismo imeli priložnost spoznati. Terenska insignia pa je v primerjavi z običajno navdušila z mehkejšim podvozjem, prinesla je tudi več nagibanja karoserije. Predvsem pa je opozorila na odličen dvolitrski štirivaljni turbo bencinar 2.0 SIDI, ki razvaja s svileno tihimi in prožnimi 184 kilovati. S pospeškom 8,6 sekunde do stotice ni dirkač, za kar je kriva precej visoka teža insignie. A je z mirnim, zveznim in odločnim delovanjem zelo prijeten stroj, ki pristoja poslovni limuzini. V teoriji je tudi varčen, porabi med 7,6 in 8,3 litri. Na kratki preizkušnji je porabil slabih 11 litrov.
Cene se ne bodo bistveno spreminjale
Cene insignie bodo ostale na ravni predhodnice, pravijo v Oplu. Izdajajo le osnovno 1.4 turbo ki bo po ceniku stala dobrih 23 tisočakov. Glede na akcije iz preteklosti pa lahko pričakujemo, da bo za ta denar moč dobiti že dizelski motor in bogatejšo opremo cosmo. Več bo znanega prihodnji teden, ko zapelje na naš trg.