Po rekordnem letu 2014 (več v članku na [avto.finance.si] .) šef BMW Norbert Reithofer za letošnje leto na ravni skupine načrtuje »stabilno rast, prodajo in dobiček«. Kot je povedal na letni poslovni konferenci v Münchnu, želijo ostati vodilni svetovni proizvajalec premium vozil ter ohraniti dobičkovno maržo med osmimi in desetimi odstotki.
Letos namerava BMW predstaviti 15 novih in prenovljenih modelov. Rast prodaje naj bi poganjali prav novi modeli, vključno s prenovljenimi modeli BMW serije 1 in novim prostornim sedemsedežnikom BMW serije 2 Gran Tourer, ki sta bila predstavljena na avtomobilskem salonu v Ženevi, ter tudi BMW serije 7, na katerega se pripravljajo v tovarni v Dingolfingu.
»V prvih dveh mesecih smo na ravni skupine prodali 7,3 odstotka več avtomobilov kot v enakem obdobju lani. To je nov rekord,« je o spodbudnih začetkih leta povedal Reithofer.
Izzivi seveda še vedno obstajajo. Kitajski trg počasi izgublja sapo, tudi države v razvoju se razvijajo zelo neenakomerno, tu je tudi politična nestabilnost po svetu. Na ruskem trgu je BMW lani prodaja denimo upadla za 17 odstotkov, a kot pravijo vodilni, proizvodnje iz Rusije ne bodo umikali. »Tam imamo produkcijskega partnerja, z njimi bomo še naprej sodelovali, a bomo zmogljivosti prilagodili razmeram,« pravijo.
- Lani oktobra je bil v brazilskem Araquariju proizveden prvi BMW avto.
- V Mehiki BMW gradi novo tovarno, ki naj bi postala operativna leta 2019.
- V prihodnosti naj bi BMW izdeloval šest modelov samo za kitajski trg.
- Ameriško tovarno Startanburg bodo razširili, tako, da bo lahko letno proizvedla 450 tisoč avtomobilov.
- V Nemčiji BMW vlaga v razvoj. Do leta 2018 naj bi razširili razvojni center FIZ v Münchnu.
Uspeh: električni avtomobili
Reithofer je kot enega izmed večjih lanskih dosežkov izpostavil linijo popolnoma električnih modelov BMW i. V obdobju med lanskim junijem in decembrom so denimo prodali 1.741 športnih i8, kar naj bi preseglo pričakovanja in dodobra zaposlilo proizvodne zmogljivosti.
Še več, v prvem letu na trgu je mestni i3 postal tretji najbolj prodajani električni avtomobil na svetu. Električne i-je BMW danes prodaja že v 32 državah, skupaj pa so jih lani prodali 17.800. A ne dovolj v Nemčiji, na domačem trgu so prodali 2.100 i3, kar je manj kot odstotek vseh prodanih beemvejev v Nemčiji.
E-mobilnost: Sedaj je na vrsti država
Prvi mož bavarskega avtomobilističnega velikana slabši »električni« rezultat v Nemčiji pripisuje dejstvu, da država ne dela ponuja dovolj spodbud na področju e-mobilnosti. Ob tem kot primera dobre prakse izpostavlja Kalifornijo (tam se je električnim avtomobilom dovoljeno voziti na tako imenovanih carpool pasovih) in Norveško z dobro razvitim sistemom polnilnic. »Proizvajalci smo svoj del izpolnili, sedaj morajo svoje opraviti tudi državni odločevalci,« je bil jasen Reithofer.
»Prihodnosti mobilnosti mora biti trajnostna. To dokazujejo vse bolj strogi regulatorni okvirji, predvsem na področju klimatskih sprememb. Naš odgovor na to so nove tehnologije: Efficient Dynamcis, hibridi in električna mobilnost,« je še dodal Reithofer.
Polovica zelene energije v proizvodnji
Ne samo z električnimi avtomobili, trajnostni zeleni razvoj se po besedah šefa upravnega odbora kaže tudi v tovarnah. BMW naj bi od leta 2006 do danes zmanjšal porabo surovin in zmanjšal izpust v povprečju za 45 odstotkov na proizvedeno enoto. »Kot prvi na svetu za produkcijo izkoriščamo več kot polovico zelene energije.«