Avto

Samo še pet let do vožnje z avtopilotom?

Analitska hiša Gartner je ta teden izdala novo poročilo Hype Cycle for Emerging Technologies, v katerem napovedujejo, da bodo samovozeči avti v široki uporabi čez pet do deset let.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.08.2015 22:30
Čas branja: 2 min

tesla-model-s-bh.1440525051.jpg.o.600px.jpg
Že letos junija naj bi dal Tesla na trg vozila za avtonomno vožnjo na avtocestah, vendar za zdaj še rešujejo težave s slabimi oznakami na cestišču.

Tehnologijo že preizkušajo pri vseh velikih avtomobilskih proizvajalcih. Po napovedih BI Intelligencea bo do leta 2020 med vsemi avtomobili na trgu tri odstotke samovozečih vozil, po letu 2020 pa bo ta delež hitro naraščal. Kar 65 odstotkov avtomobilov bo povezanih v omrežje, vendar ne bodo samovozeči. Za širitev avtonomnih vozil bosta odločilna zaupanje kupcev v zanesljivost tehnologije in cena samovozečih vozil.

Apple, Google, Tesla, Uber...

Ko smo letos pomladi povzemali časovni načrt prihoda samovozečih avtomobilov iz študije Boston Consulting Group - BCG ( Pozor: to je časovni načrt prihoda samovozečih avtov ), je marsikdo še dvomil, ali bosta tehnologija in infrastruktura do leta 2030 res tako razviti, da bomo množično kupovali samovozeče avtomobile. Vendar se stvari hitro spreminjajo. Glede na intenzivne naložbe ameriških podjetij v razvoj samovozečih vozil - od Applovega projekta Titan do Tesle, Googla in Uberja, pa tudi glede na pospešene projekte pri klasičnih proizvajalcih, kot je Mercedes-Benz, ki na ameriških avtocestah testira svoj samovozeči tovornjak, je zdaj videti, da bodo procesi verjetno hitrejši od prvotnih napovedi. Da bodo popolnoma avtonomni avtomobili na trgu že leta 2020, je lani napovedoval tudi Elon Musk, ustanovitelj Tesle. Pri Tesli so sicer tudi napovedali, da bodo letos junija dali na trg polavtonomni model S, ki bo lahko robotsko vozil na avtocestah, vendar se to ni zgodilo. Teslov avtopilot naj bi imel težave na tistih odsekih cest, kjer so oznake na cestišču zabrisane ali pa kjer se spreminjajo širine voznih pasov.

Kaj to pomeni za nas in za biznis?

Avtonomna vozila naj bi po letu 2030 povzročila množične izgube služb in popolno prestrukturiranje gospodarstva. Prihranili bomo milijone ur, storilnost bo zrasla, nastale bodo nove panoge, napovedujejo pri BCG. Po njihovih ocenah je zanimanje kupcev za avtonomna vozila precej intenzivnejše od zanimanja za električna vozila. Hkrati bodo morali dobavitelji tehnologij v prihodnjem desetletju vložiti vsak več kot milijardo evrov v nadaljnji razvoj senzorjev, tehnologij za obdelavo podatkov in softver. Leta 2025 naj bi bilo mogoče kupiti povsem avtonomno vozilo za približno 10 tisoč dolarjev več kot klasično vozilo, v 15 do 20 letih pa naj bi bilo na trgu približno 25 odstotkov vseh vozil avtonomnih, napovedujejo pri BCG.

Kaj vse je tik pred vrati

Že konec tega leta ali na začetku leta 2016 bodo proizvajalci poslali na trg več naprednih sistemov za avtonomno oziroma vsaj polavtonomno vožnjo:

-avtopilot, ki bo omogočal vožnjo po enem pasu avtoceste;

-avtopilot, ki bo omogočal zamenjavo pasov in povsem avtonomno vožnjo po avtocesti;

-avtopilot, ki bo prevzel nadzor nad vozilom v prometnih zamaških, ko se premikate počasi in veliko zavirate;

-parkirni sistemi, s katerimi bo avto poiskal prosto parkirno mesto, parkiral in se pripeljal do vas, ko ga pokličete;

-mestni avtopiloti, ki vas bodo pripeljali skozi katerokoli mesto do cilja.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

15.10.2015
FINANCE
Avto
Avto brez voznika oziroma udobno na smučanje
Avto
AvtoJanez Tomažič Avto brez voznika oziroma udobno na smučanje 14

Niste dovolj bogati, da bi šli na smučanje z zasebnim letalom, se vam pa ne da peljati do Francije. Čez 15 let vas bo tja lahko zapeljal samovozeči avtomobil oziroma avtonomno vozilo.

FINANCE
Avto
Nissanov avtonomni avto vozi kot stara mama
FINANCE
Kakšne pomisleke imajo Nemci glede Teslinega avtopilota?
Finance
Albina Kenda Kakšne pomisleke imajo Nemci glede Teslinega avtopilota? 2

Nemčija poziva Teslo, naj opusti oglaševanje avtopilota, saj pri nemškem ministrstvu za transport ocenjujejo, da je takšno poimenovanje zavajajoče za potrošnike

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Članki
Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?
Finance
FinanceAlbina Kenda Je Snapchat povozila konkurenca, ker mu je v zelje skočil Instagram?

So delnice Snapa dober mesec dni po začetku borzne kotacije privlačna naložba ali pač ne? Vprašali smo analitike

FINANCE
Članki
Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine
Finance
FinanceAlbina Kenda Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane knjige in tiskani časopisi; ministrstvo za finance spremembo podpira