Tehnologijo že preizkušajo pri vseh velikih avtomobilskih proizvajalcih. Po napovedih BI Intelligencea bo do leta 2020 med vsemi avtomobili na trgu tri odstotke samovozečih vozil, po letu 2020 pa bo ta delež hitro naraščal. Kar 65 odstotkov avtomobilov bo povezanih v omrežje, vendar ne bodo samovozeči. Za širitev avtonomnih vozil bosta odločilna zaupanje kupcev v zanesljivost tehnologije in cena samovozečih vozil.
Apple, Google, Tesla, Uber...
Ko smo letos pomladi povzemali časovni načrt prihoda samovozečih avtomobilov iz študije Boston Consulting Group - BCG ( Pozor: to je časovni načrt prihoda samovozečih avtov ), je marsikdo še dvomil, ali bosta tehnologija in infrastruktura do leta 2030 res tako razviti, da bomo množično kupovali samovozeče avtomobile. Vendar se stvari hitro spreminjajo. Glede na intenzivne naložbe ameriških podjetij v razvoj samovozečih vozil - od Applovega projekta Titan do Tesle, Googla in Uberja, pa tudi glede na pospešene projekte pri klasičnih proizvajalcih, kot je Mercedes-Benz, ki na ameriških avtocestah testira svoj samovozeči tovornjak, je zdaj videti, da bodo procesi verjetno hitrejši od prvotnih napovedi. Da bodo popolnoma avtonomni avtomobili na trgu že leta 2020, je lani napovedoval tudi Elon Musk, ustanovitelj Tesle. Pri Tesli so sicer tudi napovedali, da bodo letos junija dali na trg polavtonomni model S, ki bo lahko robotsko vozil na avtocestah, vendar se to ni zgodilo. Teslov avtopilot naj bi imel težave na tistih odsekih cest, kjer so oznake na cestišču zabrisane ali pa kjer se spreminjajo širine voznih pasov.
Kaj to pomeni za nas in za biznis?
Avtonomna vozila naj bi po letu 2030 povzročila množične izgube služb in popolno prestrukturiranje gospodarstva. Prihranili bomo milijone ur, storilnost bo zrasla, nastale bodo nove panoge, napovedujejo pri BCG. Po njihovih ocenah je zanimanje kupcev za avtonomna vozila precej intenzivnejše od zanimanja za električna vozila. Hkrati bodo morali dobavitelji tehnologij v prihodnjem desetletju vložiti vsak več kot milijardo evrov v nadaljnji razvoj senzorjev, tehnologij za obdelavo podatkov in softver. Leta 2025 naj bi bilo mogoče kupiti povsem avtonomno vozilo za približno 10 tisoč dolarjev več kot klasično vozilo, v 15 do 20 letih pa naj bi bilo na trgu približno 25 odstotkov vseh vozil avtonomnih, napovedujejo pri BCG.
Kaj vse je tik pred vrati
Že konec tega leta ali na začetku leta 2016 bodo proizvajalci poslali na trg več naprednih sistemov za avtonomno oziroma vsaj polavtonomno vožnjo:
-avtopilot, ki bo omogočal vožnjo po enem pasu avtoceste;
-avtopilot, ki bo omogočal zamenjavo pasov in povsem avtonomno vožnjo po avtocesti;
-avtopilot, ki bo prevzel nadzor nad vozilom v prometnih zamaških, ko se premikate počasi in veliko zavirate;
-parkirni sistemi, s katerimi bo avto poiskal prosto parkirno mesto, parkiral in se pripeljal do vas, ko ga pokličete;
-mestni avtopiloti, ki vas bodo pripeljali skozi katerokoli mesto do cilja.