Avto

Robustnejši kangoo za lažji spopad z brezpotji

Renault kangoo ima osveženo zunanjo podobo, polepšali so ga tudi znotraj in mu dodali nove motorje. S paketom opreme eXtrem pa je tudi bolj robusten in pustolovski, a odličen 1.5 dCi110 motor je na terenu krotilo - stikalo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.10.2013 11:01
Čas branja: 5 min

IMG_0605
Robusten renault kangoo eXtrem z 1.5 dCI 110 motorjem.

"Ali ima štirikolesni pogon?" je bilo najbolj pogosto vprašanje ob ogledovanju osveženega potniškega Renault kangooja, ki je poleg robustnejših sprednjih in zadnjih odbijačev, rahlo višje oddaljenosti od tal, bočnih letev in strešnih prtljažnih sani na bokih in zadku prinašal nalepke eXtrem. Razumljivo, beseda sama po sebi v glavo prikliče nekaj ekstremnega, pustolovskega.

IMG_1101
Kangoo eXtrem ponuja stikalo za elektronsko razporejanje navora in zavorne sile na spolzkih podlagah.

A nikalni odgovor je sprva povzročil razočaranje, sploh ob dejstvu, da se je kangoo nekoč že ponašal s štirikolesnim pogonom, brez zapor diferenciala ali reduktorja pa je bil večinoma namenjen slabim cestam, makadamu in kolovozu ali oteženim voznim razmeram v dežju ter snegu. "Ima pa "ekstremno" stikalo," smo se zatem pošalili in pokazali na majhno stikalo ob volanu, kjer nagnjen avto in drevo prikazujeta neraven teren. S stikalom kangoo eXtrem namreč pridobi (še) nekaj terenskega pridiha, s katerim skuša nekoliko v zelje hoditi priljubljenim mestnim terencem - slednji imajo povečini prednji pogon oziroma je ta najbolj pogosta izbira kupcev.

IMG_1144
Extended grip prilagaja oziroma izboljša oprijem prednjih pogonskih koles.

Za kaj gre? Stikalo, ki sicer deluje le do hitrosti 50 km/h, poskrbi za elektronsko razporejanje navora in zavorne sile na spolzkih podlagah ter tako prilagaja oziroma izboljša oprijem prednjih pogonskih koles. To še posebej pride prav na spolzki ali slabi podlagi, v travi, blatu, snegu ali na neravnem terenu. Preizkušanje moči stikala po raznoraznih brezpotjih je pokazalo, da sistem solidno opravlja svojo nalogo, vendar pa čudežev ne gre pričakovati. Kangoo eXtrem bo prišel dlje in varneje kot običajni kangoo, kak drug velikoprostorec ali običajen avto, slej ko prej pa bo trčil ob omejitve, ki jih prinaša prednji pogon.

IMG_1150
Sistem je soliden, vendar čudežev ne pričakujte.

To smo ugotovili tudi ob preizkusu na terenskem poligonu, kjer kangoo eXtrem ni zmogel tja in tako, kot je lahko štirikolesno gnani osebni avto. A nič zato, v takšne okoliščine boste s kangoojem le redko zašli, saj kupcem takšnih vozil za lažji spopad z brezpotji zadostuje stikalo "extended grip", njegova zunanja robustnost, ob tem pa cenijo tudi razkošje prostora, funkcionalnost, dobre vozne lastnosti in zmogljivosti ter denimo drsna vrata.

IMG_0606
Z njim se lahko zapodite tudi po brezpotjih.

Ko smo tako pri najmočnejšem dizelskem kangooju eXtrem za 17.154 evrov s trenutnim popustom odmislili plezalne ambicije - ima pa pomočnika za lažje speljevanje na klancu -, smo si podrobneje začeli ogledovati druge stvari. Prenova mu je spredaj nadela bolj odločen in samozavesten videz (maska in pokrov motorja, oblika žarometov), osebna različica zdaj deluje manj kombijevsko in bolj prefinjeno, k čemur pripomorejo tudi manjši in bolj aerodinamični zunanji ogledali. Testnega je krasil tudi robustnejši dvobarvni odbijač z manj lakiranimi površinami, ki se tako neboleče kosa s travo, vejami in kamenjem. Strešni prtljažnik je dvojno uporaben: zložen ima funkcijo strešnih sani, v dveh potezah pa se del lahko raztegne v prečne nosilce, kamor nato položimo tovor ali pritrdimo prtljažnik za kolesa. Tudi zadnji odbijač je v različici eXtrem nelakiran, prenova pa vsem kangoojem prinaša drugačno razporeditev zadnjih luči.

IMG_0623
Zadaj ima prenovljeni kangoo drugačno razporeditev luči.

V notranjosti nas je pričakala rahlo osvežena armaturna plošča, ki prinaša volan iz scenica, na sredini pa je pod "kapuco" zevala praznina. Tam je za doplačilo 690 evrov namreč na voljo zaslon na dotik s sistemom R-link, pod stikali za uravnavanje klimatske naprave pa smo opazili nekoliko staromoden avdiosistem, ki vseeno podpira bluetooth. Glede pomika volanskega obroča so se pri Renaultu nalezli navad iz Nissana, saj je ta nastavljiv le po višini - marsikdo bo tako zaman iskal idealen položaj za volanom. Plastika je na otip boljša, njena površina pa je zajetna.

IMG_0611
Prenovljena je tudi armaturna plošča, po želji ima tudi sistem R-link.

Voznik sicer sedi visoko, kar je v prid boljšemu pregledu nad dogajanjem v prometu, počutje pa je manj dostavniško, kot je bilo včasih. Sedeži so sicer dobri, voznik in sovoznik pa imata na voljo dovolj odlagalnih površin za pijačo in malenkosti, tudi nad glavo. Ves čas smo pogrešali uro, ki je vidna zgolj na zaslonu potovalnega računalnika, kjer pa nas med vožnjo večinoma zanimajo podatki o trenutni ali povprečni porabi, ali koliko kilometrov še lahko naredimo s preostankom goriva.

IMG_1134
Renault kangoo zadaj ponuja par drsnih vrat, kar močno olajša vstop v potniški prostor.



Tehnični podatki



Moč motorja: 80 kW (110 KM) @ 4,000 vrt/min



Pospešek (0-100 km/h): 12.3 s



Največja hitrost: 170 km/h



Poraba goriva (kombinirana): 4.6 l/100 km



Emisije CO2: 119 g/km



Največji navor: 240 Nm @ 1.750 vrt/min



Testna poraba: 5,5 l/100 km



Cena osnovnega modela 1.6 16V base: 14.900 evrov



Cena testnega modela s trenutnim popustom: 17.154 evrov

Zadaj smo v notranjost vstopili skozi ena izmed drsnih vrat, bolj praktično za potnike na zadnji klopi ne gre - sploh na ozkih parkiriščih. Zadaj je dovolj prostora za pet oseb (medosna razdalja znaša skoraj 270 cm), ki jih med popotovanji razvajata zložljivi mizici na hrbtiščih prednjih sedežev, kup stvari pa lahko shranijo v tri letalske omarice na stropu. Za zadnjo klopjo se nam ponuja kar 660 litrov prtljažnega prostora, s preprostim zlaganjem po tretjini deljive klopi v dno pa ga pridobimo vse do 2.600 litrov. Prtljažno dno je ravno, če pa ravno na novo opremljate stanovanje ali kaj selite, boste cenili tudi zložljiv sovoznikov sedež. Kangoo takrat pogoltne do 2,5 metra dolg tovor, nam pa je na ta račun uspelo pripraviti tudi improvizirano napihljivo ležišče za enega, morda celo dva. Ob tem se prtljažna vrata dvignejo dovolj visoko, da so glave varne, hkrati pa nudijo tudi dobro zaščito v primeru dežja.

IMG_1197
S podrto zadnjo klopjo pridobimo 2.600 litrov prtljažnega prostora, ob zloženem sovoznikovem sedežem pa lahko prevažamo do 2,5 metra dolge predmete.

Pod motornim pokrovom 1.320 kg težkega vozila se je znašel že znan in dodobra preizkušen 1,5-litrski dCi motor z 80 kW (115 KM), ki je sicer najmočnejši v prenovljenih kangoojih. Odlikujejo ga v celoti zelo dobre zmogljivosti - sploh za takšen tip avtomobila -, izpostavimo lahko prožnost, ki dovoljuje več lenarjenja s šeststopenjsko prestavno ročico ter ugodna poraba goriva. Na testu se je gibala okoli 5,5 litra na sto prevoženih kilometrov, k temu je pripomogla tudi s stikalom vklopljiva funkcija Eco, ki naj bi omogočala 10-odstotni prihranek goriva - predvsem na račun manj odzivne stopalke za plin in funkcije Stop&Start. Kangoo s tem motorjem sicer 100 km/h doseže v 12,3 sekunde, števec pokaže največ 170 km/h.

IMG_0619
Kangoo z 1.5 dCi motorjem se izkaže z dobrimi zmogljivostmi in nizko porabo.

kangoo meter
Zanj je prava vinjeta za 110 evrov.

Za družinsko-popotniško rabo je bil več kot dovolj, čeprav vas motor s svojim značajem lahko kaj hitro sili k bolj dinamični vožnji, se kmalu premislite zaradi višjega položaja sedenja in nagibanja karoserije. Tukaj se pozna, da je kangoo bliže dostavnikom (a brez skrbi, zanj velja cenejša vinjeta), kot klasičnim enoprostorcem, to se sliši tudi v kabini. Robatost hladnega motorja je nemogoče preslišati, tudi ko je ogret, se ga v potniško kabino sliši bolj, kot denimo v cliu ali meganu. V ponudbi sta sicer še manj zmogljiva dCi75 in dCi90 ter 1,6-litrski bencinar, ki ga zamenjuje 1.2 TCE 115 motor iz capturja.

Ob ceni testnega kangooja s paketom eXtrem so se kresala mnenja, ali je res toliko vreden. Avto kot celota sicer ponuja veliko prostora za družine, hkrati ponuja udobje, okretnost (dolg je 4,3 metra) in počutje osebnega vozila. V ceniku so tudi cenejše različice, začnejo se pri 14.900 evrov. Za tiste, ki jim je tudi to preveč, saj želijo zgolj prevozno sredstvo, pa je na voljo nizkocenovna različica Dacia dokker. Kdor potrebuje štirikolesni pogon si lahko omisli Dacio dusterja z enakim motorjem za 17.500 evrov. Slednja seveda ponuja manj prostora v notranjosti in nima drsnih vrat.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

09.07.2013
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: na poti v 70-ta leta in 44% upad indeksa
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.