"Ali ima štirikolesni pogon?" je bilo najbolj pogosto vprašanje ob ogledovanju osveženega potniškega Renault kangooja, ki je poleg robustnejših sprednjih in zadnjih odbijačev, rahlo višje oddaljenosti od tal, bočnih letev in strešnih prtljažnih sani na bokih in zadku prinašal nalepke eXtrem. Razumljivo, beseda sama po sebi v glavo prikliče nekaj ekstremnega, pustolovskega.
A nikalni odgovor je sprva povzročil razočaranje, sploh ob dejstvu, da se je kangoo nekoč že ponašal s štirikolesnim pogonom, brez zapor diferenciala ali reduktorja pa je bil večinoma namenjen slabim cestam, makadamu in kolovozu ali oteženim voznim razmeram v dežju ter snegu. "Ima pa "ekstremno" stikalo," smo se zatem pošalili in pokazali na majhno stikalo ob volanu, kjer nagnjen avto in drevo prikazujeta neraven teren. S stikalom kangoo eXtrem namreč pridobi (še) nekaj terenskega pridiha, s katerim skuša nekoliko v zelje hoditi priljubljenim mestnim terencem - slednji imajo povečini prednji pogon oziroma je ta najbolj pogosta izbira kupcev.
Za kaj gre? Stikalo, ki sicer deluje le do hitrosti 50 km/h, poskrbi za elektronsko razporejanje navora in zavorne sile na spolzkih podlagah ter tako prilagaja oziroma izboljša oprijem prednjih pogonskih koles. To še posebej pride prav na spolzki ali slabi podlagi, v travi, blatu, snegu ali na neravnem terenu. Preizkušanje moči stikala po raznoraznih brezpotjih je pokazalo, da sistem solidno opravlja svojo nalogo, vendar pa čudežev ne gre pričakovati. Kangoo eXtrem bo prišel dlje in varneje kot običajni kangoo, kak drug velikoprostorec ali običajen avto, slej ko prej pa bo trčil ob omejitve, ki jih prinaša prednji pogon.
To smo ugotovili tudi ob preizkusu na terenskem poligonu, kjer kangoo eXtrem ni zmogel tja in tako, kot je lahko štirikolesno gnani osebni avto. A nič zato, v takšne okoliščine boste s kangoojem le redko zašli, saj kupcem takšnih vozil za lažji spopad z brezpotji zadostuje stikalo "extended grip", njegova zunanja robustnost, ob tem pa cenijo tudi razkošje prostora, funkcionalnost, dobre vozne lastnosti in zmogljivosti ter denimo drsna vrata.
Ko smo tako pri najmočnejšem dizelskem kangooju eXtrem za 17.154 evrov s trenutnim popustom odmislili plezalne ambicije - ima pa pomočnika za lažje speljevanje na klancu -, smo si podrobneje začeli ogledovati druge stvari. Prenova mu je spredaj nadela bolj odločen in samozavesten videz (maska in pokrov motorja, oblika žarometov), osebna različica zdaj deluje manj kombijevsko in bolj prefinjeno, k čemur pripomorejo tudi manjši in bolj aerodinamični zunanji ogledali. Testnega je krasil tudi robustnejši dvobarvni odbijač z manj lakiranimi površinami, ki se tako neboleče kosa s travo, vejami in kamenjem. Strešni prtljažnik je dvojno uporaben: zložen ima funkcijo strešnih sani, v dveh potezah pa se del lahko raztegne v prečne nosilce, kamor nato položimo tovor ali pritrdimo prtljažnik za kolesa. Tudi zadnji odbijač je v različici eXtrem nelakiran, prenova pa vsem kangoojem prinaša drugačno razporeditev zadnjih luči.
V notranjosti nas je pričakala rahlo osvežena armaturna plošča, ki prinaša volan iz scenica, na sredini pa je pod "kapuco" zevala praznina. Tam je za doplačilo 690 evrov namreč na voljo zaslon na dotik s sistemom R-link, pod stikali za uravnavanje klimatske naprave pa smo opazili nekoliko staromoden avdiosistem, ki vseeno podpira bluetooth. Glede pomika volanskega obroča so se pri Renaultu nalezli navad iz Nissana, saj je ta nastavljiv le po višini - marsikdo bo tako zaman iskal idealen položaj za volanom. Plastika je na otip boljša, njena površina pa je zajetna.
Voznik sicer sedi visoko, kar je v prid boljšemu pregledu nad dogajanjem v prometu, počutje pa je manj dostavniško, kot je bilo včasih. Sedeži so sicer dobri, voznik in sovoznik pa imata na voljo dovolj odlagalnih površin za pijačo in malenkosti, tudi nad glavo. Ves čas smo pogrešali uro, ki je vidna zgolj na zaslonu potovalnega računalnika, kjer pa nas med vožnjo večinoma zanimajo podatki o trenutni ali povprečni porabi, ali koliko kilometrov še lahko naredimo s preostankom goriva.
Tehnični podatki
Moč motorja: 80 kW (110 KM) @ 4,000 vrt/min
Pospešek (0-100 km/h): 12.3 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba goriva (kombinirana): 4.6 l/100 km
Emisije CO2: 119 g/km
Največji navor: 240 Nm @ 1.750 vrt/min
Testna poraba: 5,5 l/100 km
Cena osnovnega modela 1.6 16V base: 14.900 evrov
Cena testnega modela s trenutnim popustom: 17.154 evrov
Zadaj smo v notranjost vstopili skozi ena izmed drsnih vrat, bolj praktično za potnike na zadnji klopi ne gre - sploh na ozkih parkiriščih. Zadaj je dovolj prostora za pet oseb (medosna razdalja znaša skoraj 270 cm), ki jih med popotovanji razvajata zložljivi mizici na hrbtiščih prednjih sedežev, kup stvari pa lahko shranijo v tri letalske omarice na stropu. Za zadnjo klopjo se nam ponuja kar 660 litrov prtljažnega prostora, s preprostim zlaganjem po tretjini deljive klopi v dno pa ga pridobimo vse do 2.600 litrov. Prtljažno dno je ravno, če pa ravno na novo opremljate stanovanje ali kaj selite, boste cenili tudi zložljiv sovoznikov sedež. Kangoo takrat pogoltne do 2,5 metra dolg tovor, nam pa je na ta račun uspelo pripraviti tudi improvizirano napihljivo ležišče za enega, morda celo dva. Ob tem se prtljažna vrata dvignejo dovolj visoko, da so glave varne, hkrati pa nudijo tudi dobro zaščito v primeru dežja.
Pod motornim pokrovom 1.320 kg težkega vozila se je znašel že znan in dodobra preizkušen 1,5-litrski dCi motor z 80 kW (115 KM), ki je sicer najmočnejši v prenovljenih kangoojih. Odlikujejo ga v celoti zelo dobre zmogljivosti - sploh za takšen tip avtomobila -, izpostavimo lahko prožnost, ki dovoljuje več lenarjenja s šeststopenjsko prestavno ročico ter ugodna poraba goriva. Na testu se je gibala okoli 5,5 litra na sto prevoženih kilometrov, k temu je pripomogla tudi s stikalom vklopljiva funkcija Eco, ki naj bi omogočala 10-odstotni prihranek goriva - predvsem na račun manj odzivne stopalke za plin in funkcije Stop&Start. Kangoo s tem motorjem sicer 100 km/h doseže v 12,3 sekunde, števec pokaže največ 170 km/h.
Za družinsko-popotniško rabo je bil več kot dovolj, čeprav vas motor s svojim značajem lahko kaj hitro sili k bolj dinamični vožnji, se kmalu premislite zaradi višjega položaja sedenja in nagibanja karoserije. Tukaj se pozna, da je kangoo bliže dostavnikom (a brez skrbi, zanj velja cenejša vinjeta), kot klasičnim enoprostorcem, to se sliši tudi v kabini. Robatost hladnega motorja je nemogoče preslišati, tudi ko je ogret, se ga v potniško kabino sliši bolj, kot denimo v cliu ali meganu. V ponudbi sta sicer še manj zmogljiva dCi75 in dCi90 ter 1,6-litrski bencinar, ki ga zamenjuje 1.2 TCE 115 motor iz capturja.
Ob ceni testnega kangooja s paketom eXtrem so se kresala mnenja, ali je res toliko vreden. Avto kot celota sicer ponuja veliko prostora za družine, hkrati ponuja udobje, okretnost (dolg je 4,3 metra) in počutje osebnega vozila. V ceniku so tudi cenejše različice, začnejo se pri 14.900 evrov. Za tiste, ki jim je tudi to preveč, saj želijo zgolj prevozno sredstvo, pa je na voljo nizkocenovna različica Dacia dokker. Kdor potrebuje štirikolesni pogon si lahko omisli Dacio dusterja z enakim motorjem za 17.500 evrov. Slednja seveda ponuja manj prostora v notranjosti in nima drsnih vrat.