Avto

Renaultove električne sanje uradno dosegle tudi nas

Renault s svojo mično električno zoe in Centrom odličnosti nizkoogljične tehnologije previdno tipa teren električne mobilnosti v Sloveniji

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.08.2014 22:30
Čas branja: 1 min

Twizy, kangoo Z. E., fluence Z. E. in zoe so Renaultova električna vozila, ki so se nas do zdaj vztrajno ogibala, a odslej je drugače. Po Sloveniji se bo namreč vsaj tri mesece vozila elegantna mestna električna igračka z imenom zoe.

renault-zoe-xx.1407349654.jpg.o.600px.jpg
Renault ZOE

Renaultova električna vozila pri nas uradno niso bila naprodaj, s slovensko tablico se tako morebiti ponašajo le takšna, ki so jih navdušenci na lastno pest pripeljali iz tujine - tak primer je limuzinski fluence Z. E. Z zoe se utegne spremeniti tudi to, saj odslej za najmanj tri mesece nosi glavno vlogo pri predstavitvenem projektu trajnostne mobilnosti, s katerim Francozi s pomočjo Centra odličnosti nizkoogljične tehnologije (CONOT) iščejo odgovor na vprašanje, ali se v Sloveniji že splača vložiti v električni avtomobil. Projekt bo z doseženimi rezultati namreč eden izmed pomembnih dejavnikov pri odločitvi Renaulta, da s svojimi elek­tričnimi avtomobili vstopi na slovenski trg v polnem obsegu s srednjeročnimi in dolgoročnimi poslovnimi cilji.

Ozaveščanje Slovencev o prednosti električne mobilnosti

S prenosom znanja, pridobljenega ob razvoju nizkoogljičnih in brezogljičnih tehnologij, bo CO NOT obveščal in ozaveščal slovensko javnost o prednostih električne mobilnosti - tako glede zagotavljanja energetske neodvisnosti države kot doseganja okoljskih in podnebnih ciljev. Ob tem bodo preverjali tudi tržni potencial električne mobilnosti ter svetovali in podjetjem z večjimi voznimi parki v Sloveniji o smiselnosti zamenjave posameznih vozil z motorjem na notranje izgorevanje z vozili na električni pogon.

Potencial za učinkovitejše črpanje evropskih sredstev

Električna mobilnost v Sloveniji pa ne omogoča le doseganja okoljskih in klimatskih ciljev ter večanja energetske neodvisnosti države, marveč zagotavlja tudi številna delovna mesta; posebno pomembno je, da gre pri tem zlasti za taka z višjo dodano vrednostjo. Poleg velike makroekonomske vrednosti ima tudi velike možnosti za pametno specia­lizacijo ter učinkovitejše črpanje evropskih sredstev.

Kaj je renault zoe

Renault je mestno zoe predstavil leta 2013 kot prvi širšemu krogu kupcev cenovno dostopen električni avto za vsakdanjo rabo. V Angliji se prodaja za okoli 13.650 funtov, v Franciji za manj kot 16 tisoč evrov z vključeno subvencijo. Samostojnost avta naj bi teoretično znašala 210 kilometrov, v realnih razmerah na primeru primestne uporabe pa je mogoče prevoziti okoli 100 kilometrov v hladnem vremenu oziroma približno 145 kilometrov v zmernih pogojih. Za pogon zoe skrbi sinhroni električni motor, ki proizvede 65 kilovatov oziroma 89 konjskih moči in ponuja 220 newtonmetrov navora. Energijo črpa iz litij-ionske baterije zmogljivosti 22 kilovatnih ur, ki jo s hitrim polnjenjem lahko napolnimo v pol ure.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

11.03.2015
16.04.2015
FINANCE
Vlagatelj Maks
Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Krka je imela v 70-ih letih tri predsednike 2

Ljubljanska borza je spremenila smer v rahlo pozitivno.

FINANCE
Topjob
Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje
Topjob
MOBILNOST NA TRGU DELA
TopjobLana Dakić Slovenci se ne bi selili v tujino, bi pa delali na daljavo za tuje podjetje 1

Zgolj šest odstotkov vprašanih Slovencev bi delalo v tujini, predvsem zaradi boljše plače, konkretne ponudbe za delo in boljših pogojev dela.

FINANCE
Avto
Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu
Avto
AvtoJure Šujica Ob širitvi Kitajcev v Evropi Volkswagen napovedal ofenzivo na kitajskem trgu

Med drugim naj bi stroške proizvodnje novih vozil znižali za 40 odstotkov, tržni delež pa kljub vse večji domači konkurenci obdržali pri 15 odstotkih. Uvajajo novo blagovno znamko, namenjeno mladim.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi
Finance
digitalna preobrazba
Albina Kenda Kako hiter internet ima Slovenija v primerjavi z drugimi 2

Potem ko je bil v EU, ki ima digitalno preobrazbo družbe in gospodarstva visoko na agendi, dolgo časa poudarek na zagotavljanju dostopa do interneta, se zdaj pozornost še bolj usmerja v hitrost povezav. Pogledali smo, kako se Slovenija primerja z drugimi.

FINANCE
Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine?
Finance
POKOJNINSKA REFORMA
Tanja Smrekar Ali bo vlada znižala najvišje pokojnine? 8

Kje so nevarnosti, da bi bile pokojnine za tiste, ki plačujejo največ, lahko še bolj omejene oziroma nižje kot po zdajšnjem sistemu?

FINANCE
Okolje & energija
TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube
Okolje & energija
ENERGETIKA
Okolje & energijaPetra Sovdat TEŠ bo čez praznike stal: ne zaradi nege, temveč zaradi izgube 3

Lastna proizvodna cena elektrike iz šoštanjske termoelektrarne je po neuradnih podatkih trenutno približno dvakratnik tržne.

FINANCE
Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala?
Finance
Špela Mikuš Prepoved vs. omejitev. Katera taktika bo zmagala? 2

Na koncu gre pri obeh taktikah omejevanja tehnoloških velikanov za svoj lastni interes, za interes "lokalnih" podjetij.