Letošnji izbor poslovni avto leta je znova določil zmagovalce v štirih kategorijah in ponudil tudi rekordne številke. Na dogodek smo privabili 250 managerjev iz avtomobilske in drugih panog, za finaliste pa je glasovalo prek 12.600 bralcev.
V torek zvečer smo dvorišče Dvora Jezeršek na Zgornjem Brniku obkrožili z letošnjimi finalisti, najboljšimi avtomobili izbora Poslovni avto leta 2009. Do devetih zvečer se je na prizorišču zbralo 250 managerjev iz avtomobilske in drugih panog, ki so prišli na razglasitev letošnjih zmagovalcev.
Goste je pozdravila skupina priznanih glasbenikov pod umetniškim vodstvom Vaska Atanasovskega, nato pa še voditeljica Bernarda Žarn. Po uvodnem nagovoru vodje izbora PAL Miloša Milača je goste pozdravil še Gregor Pilgram, predsednik uprave zavarovalnice Generali in poudaril vse bolj agresivno in uspešno prisotnost Generalija v razredu avtomobilskih zavarovanj.
Fiesta in ibiza z enakim številom točk
Začeli smo z razglasitvijo prve kategorije - mali službeni avto leta. Za naslov so se potegovali toyota yaris, honda jazz, hyundai i20, ford fiesta in seat ibiza. Novinarji Financ smo na prvo mesto postavili seata ibizo, na koncu pa je zmagal ford fiesta z enakim številom točk, ker je dobil več glasov bralcev.
Golf za las pred meganom
Podobno tesen izid je bil v razredu službeni avto, kjer sta na prvem mestu pristala volkswagen golf in renault megane, zmagovalec in službeni avto leta 2009 pa je postal volkswagen golf, saj je zbral 3.499 glasov bralcev oziroma skoraj 900 več kot megane.
Opel insignia je poslovni avto leta 2009
V poslovnem razredu je po točkah gladko zmagal opel insignia s prvim mestom novinarske žirije in bralcev. Podrobnejše štetje glasov bralcev pa razkrije, da je bila blizu zmage tudi honda accord, za naslov ji je zmanjkalo 181 glasov bralcev. Veliko podporo bralcev je imel tudi citroën C5, ki je zbral 3.028 glasov bralcev.
BMW prehitel tekmece
Najtežja pa je bila odločitev v najvišji kategoriji managerski avto leta, kjer so zmagovalca določile tri žirije. Novinarska je na prvi mesto postavila mercedes-benza razreda E, bralci (audija#audi) A6, sedemčlanska managerska žirija pa BMW serije 7, ki je na koncu s točko prednosti pred mercedes-benzom razreda E tudi osvojil naziv managerski avto leta.
Spremenjena pravila
V letošnjem izboru za PAL 2009 so v skladu s spremenjenimi pravili sodelovala le prenovljena in nova vozila, ki so na trg zapeljala po koncu PAL 2008 in ostajajo v ponudbi vsaj do konca leta 2009. V izboru je tako v štirih kategorijah sodelovalo 67 vozil, med katerimi je novinarska žirija, v kateri sta bila Miloš Milač, vodja izbora PAL, in Anže Jamnik, član novinarske žirije, izbrala po 21 finalistov oziroma po pet v vsaki izmed štirih kategorij, med službenimi vozili je bilo kandidatov šest, saj sta citroën berlingo in peugeot partner nastopala skupaj.
Podrobno ocenjevanje
Novinarska žirija je skrbno preizkusila kandidate in jih ovrednotila po okoli sto merljivih kriterijih. Veliko vlogo pri izboru PAL imajo tudi skupni stroški vozila, ki jih kot strošek mesečnega najema za obdobje treh let in 90 tisoč prevoženih kilometrov izračunava podjetje ALD Automotive.
Glasovanje
Finalisti so bili 24. marca objavljeni v posebni prilogi PAL in razvrščeni po abecednem vrstnem redu, nato pa so svoj glas do 20. maja lahko oddali bralci edicij Časnika Finance. Glasovanje je potekalo prek glasovnic, objavljenih v edicijah Časnika Finance, prek spletne strani ( www.finance.si/pal ) ter prek kratkih sporočil.
Rekordno število prejetih glasovnic
Skupaj smo upoštevali rekordnih 12.621 pravilno izpolnjenih in pravočasno oddanih glasovnic. Ponavljajoče se glasovnice, denimo, da je neka oseba z enim uporabniškim imenom, enako e-pošto in hišnim naslovom glasovala večkrat, pa smo izločili oziroma smo šteli le prvo oddano glasovnico; poznejših nismo upoštevali. Glasov je bilo v kategorijah poslovni avto leta in managerski avto leta še nekaj več, saj je bilo pri glasovanju s kratkimi sporočili mogoče glasovati le v eni kategoriji.