Avto

Polna življenja odgovarja izzivom sodobnega časa

Suzuki za 14.500 evrov ponuja novo vitaro, kompaktnega športnega terenca četrte generacije. Zaradi svojih mer se ta dobro znajde na mestnih ulicah, po zaslugi štirikolesnega pogona pa tudi na terenu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

07.04.2015 02:30
Čas branja: 5 min

Suzuki-vitara-SLO-010-1.1428353690.JPG.n.960px.jpg

Močni sunki vetra in naliv mogočnega renesančnega gradu Bogenšperk jasno niso načeli, malce preglavic je muhasto aprilsko vreme povzročalo le grajskima gospodičnama, ki sta na dvorišču že nestrpno pričakovali svoja princa. Tokrat nista prijahala na belem konju pač pa sta se času primerno pripeljala vsak v svojem vozilu.

Suzuki-vitara-SLO-014-1.1428355353.JPG.n.960px.jpg

Skozi vrata grajskega dvorišča sta tako že s soncem obsijani in ob zvokih fanfar pripeljali sveži in mladostni Suzukijevi vitari ter mimogrede ukradli vso pozornost obeh punc.

Suzuki-vitara-SLO-020-1.1428353518.JPG.s.960px.jpg

O princih ni bilo več govora, v središču pozornosti je bil zgolj in samo novi Suzukijev kompaktni petvratni športni terenec, ki je s prednjim pogonom pri nas na voljo od 14.500 evrov - štirikolesni ga podraži za 2.300 evrov.

Suzuki-vitara-SLO-021-1.1428353038.JPG.s.960px.jpg

Globalna uspešnica in pionir med kompaktnimi SUV se na slovenske ceste ne bi mogel vrniti na boljši način in ob bolj primernem času. V vitarine prednosti smo se namreč prepričali tudi na testnih vožnjah in motokros poligonu, kjer so nas spremljali vsi štirje letni časi. Kot bi tudi vreme želelo poudariti, da je nova vitara avto za vse priložnosti, letne čase in razmere na cesti.

Suzuki-vitara-SLO-029-1.1428353137.JPG.e.960px.jpg

Suzukijeva slovenska podružnica je krst novinca tako zadela v polno, zdaj pa ima pred seboj še celoletno nalogo - prepričati nekaj sto kupcev. Kot pravi direktor Peter Verčič bo pri nas največ zanimanja požela različica z bencinskim motorjem in štirikolesnim pogonom (s ceno od 16.800 evrov), z mladostnim videzom in personalizacijskimi paketi pa naj bi nagovarjala nekoliko mlajše kupce kot večji SX4 S-Cross (ta je v osnovi 1.300 evrov dražji). V vitari vidijo okoli 30 ali 40 let stare aktivne posameznike in pare, zadovolji pa lahko tudi družine.

various-16.1428353295.jpg.w.960px.jpg

Suzuki je lani v Sloveniji prodal 402 vozili, kar je 71 odstotkov več kot leto prej. Odlično so začeli letošnje leto, saj je v prvih dveh mesecih novega kupca našlo že skoraj 100 vozil. Letos želijo skupaj prodati okoli 500 Suzukijev, nova vitara pa naj ne bi ogrozila večjega SX4 S-Crossa - bencinski s štirikolesnim pogonom je od nje dražji za 1.900 evrov.

Suzuki-vitara-SLO-031-1.1428354110.JPG.n.960px.jpg

Nova vitara skuša očarati že na pogled, pri čemer ji je ob štirih osnovnih paketih (Comfort, Premium, Elegance in Elegance Top) precej v pomoč tudi dvobarvna kombinacija s črno ali belo streho (doplačilo 800 evrov), posebna tematska paketa za mesto (Urban, 581 evrov) ali brezpotja (Rugged, 653 evrov)) ter še nekaj drugih dodatkov. Z njimi si kupec videz vozila lahko dodatno prilagodi svojemu okusu, v notranjosti so na voljo štirje barvni dodatki (tukrizna, oranžna, klavirsko črna in bela) ter dve vrsti analogne ure (karbon in kanji).

Suzuki-Vitara-2015-1600x1200-wallpaper-22.1428363005.jpg.w.960px.jpg

Nova vitara v živo deluje precej večja, kot pa je v resnici. Meter ji namreč pokaže 418 centimetrov (v širino 178, v višino 161 cm), kar je manj od modela SX4 S-cross (430 cm), ob tem pa v prtljažnik pospravi spoštljivih 375 litrov oziroma 1.120 s podrto zadnjo klopjo (SX4 S-Cross 430/1.260 litrov.

interior-08.1428351646.jpg.s.960px.jpg

Slovenskim kupcem sta za zdaj na voljo prednji ali štirikolesni pogon AllGrip ter dva motorja z enako prostornino in tudi močjo, saj je mehanika povzeta po večjem modelu SX4 S-Cross. Atmosferski bencinski (5-stopenjski ročni menjalnik) in turbodizelski (6-stopenjski ročni menjalnik) imata 1,6 litra prostornine ter največjo moč 88 kilovatov (120 KM), občutna pa je razlika v navoru.

Suzuki-vitara-SLO-023-1.1428355104.JPG.w.960px.jpg

Bencinski motor v vitari ponudi 165 Nm pri 4.400 vrtljajih, kar zadostuje za lagodno cestno vožnjo, (Fiatov) dizel pa razvaja s 320 Nm že pri 1.750 vrtljajih v minuti, kar precej olajša terenske podvige. Zanj je treba odšteti najmanj 20.600 evrov oziroma 22.900 evrov s štirikolesnim pogonom, vendar kupec z dizlom dobi tudi tretji paket opreme Elegance. Zanj naj bi se odločil le vsak deseti kupec.

Suzuki-vitara-SLO-030-1.1428355050.JPG.w.960px.jpg

Suzuki je prvo vitaro - njeno ime pomeni polna življenja - predstavil leta 1988, njena posebna in nekoliko samosvoja oblika, kompaktne mere, robustnost, štirikolesni pogon in reduktor pa sta v desetih letih zadovoljila 1,1 milijona kupcev ((video) 20 let vitare). Druga generacija je leta 2001 v večji različici grand vitara ponudila tudi sedem sedežev, v tretji 2005 pa so predstavili izpopolnjen 4WD pogon, ki je predhodnik sedanjega AllGrip sistema. Tako so prodali 1,7 milijona vitar druge in tretje generacije, skupaj pa okoli 2,9 milijona primerkov - skoraj polovico v Evropi. Pri nas se trenutno preganja skoraj 1.100 vitar (in še 1.500 grand vitar).

interior-11.1428351525.jpg.w.960px.jpg

Osnovni paket Comfort sicer ponuja sedem zračnih vreč, klimo, pomoč za speljevanje v klanec, ogrevana prednja sedeža ter po višini in globini nastavljiv volan. V drugem nivoju opreme Premium (1.900 evrov doplačila) je na voljo 7-palčni zaslon na dotik, usnjen volan, samodejna klima, LED dnevne luči, zatemnjena zadnja stekla, ogrevani sedeži, tempomat in omejevalnik hitrosti,... v Elegance (še 1.700 evrov doplačila) pa ponuja usnjene sedeže, vstop brez ključa, LED luči, navigacijo in parkirne senzorje. Dodajmo, da je v paketu Comfort s štirikolesnim pogonom na voljo še aktivni tempomat, radarsko podprto zaviranje in sistem za nadzorovan spust po klancu.

Suzuki-vitara-SLO-080-1.1428355181.JPG.n.960px.jpg

Ste vedeli, da je Suzuki deveti največji proizvajalec vozil na svetu? Lani je prodal skoraj tri milijone vozil, v Evropi pa 200 tisoč, kar je pomenilo 1,3-odstotni tržni delež. Srednjeročno želijo na Stari celini prodati 300 tisoč vozil.

Suzuki-vitara-SLO-090-1.1428354272.JPG.e.960px.jpg

Tudi vitari so pri Suzukiju namenili nastavljivi in učinkoviti štirikolesni pogon AllGrip s sredinsko Haldex sklopko, ki se izkaže tudi z varčnostjo. V osnovi namreč poganja le prednji kolesni par, ko elektronska tipala tam zaznajo zdrs pa navor hipno prenesejo tudi k zadnjim kolesom.

IMG-6301.1414976183.jpg.c.960px.jpg

Ob tem lahko voznik z obračanjem gumba na sredinski konzoli izbira med samodejnim (Auto), športnim (Sport, ki prinese tudi večjo odzivnost motorja in poznejši vklop ESP) ali zimskim (Snow) programom delovanja pogona, ki pride prav v snegu, ledu in blatu. V še posebej slabih razmerah pa lahko voznik v tem načinu vklopi tudi zaporo sredinskega diferenciala (Lock), ki deluje do 60 km/h. Motor takrat stalno poganja vsa štiri kolesa.

Suzuki-vitara-SLO-121-1.1428354572.JPG.n.960px.jpg

Vitara se je od nekdaj dobro znašla tudi na težje prevoznih brezpotjih, tudi nova s tem ne bo imela večjih težav. K temu ob štirikolesnem pogonu in sredinski zapori diferenciala pripomoreta razmeroma kratka medosna razdalja (250 cm) ter 18,5-centimetrska oddaljenost od tal, ob tem je vozilo opremljeno tudi z elektronskim sistemom pomoči speljevanja v klanec ter sistemom samodejnega zaviranja pri strmih spustih, ki deluje do hitrosti 10 km/h.

Suzuki-vitara-SLO-082-1.1428352102.JPG.c.960px.jpg

Njene terenske zmogljivosti smo brez težav preizkušali na in ob motokros poligonu v Šentvidu pri Stični. Z okoli 50-stopinjskim bočnim naklonom je opravila brez težav, njena dolžina in kratko medosje pa sta prišla do izraza pri manevriranju med drevesi. Peščeno progo smo nato igraje zvozili, pogon AllGrip je v ovinkih moč v hipu prenašal na kolesa z oprijemom ter ponudil dovolj opore za premagovanje vzponov.

Suzuki-vitara-SLO-055-1.1428352787.JPG.e.960px.jpg

Z inštruktorjem smo se podali tudi na bolj vratolomen del proge, kjer so do izraza prišli pomočnik pri speljevanju v klanec, program Lock ter sistem za nadzorovano spuščanje, kjer je avto s strmino opravil povsem sam. Za še večje terenske podvige bi avto potreboval nekoliko večji vstopni kot, v ekstremnih situacijah pa se mu bolje podata dizelski motor (navor) ter avtomatski menjalnik - z njim strme klance in težji teren zvozimo za 30 odstotkov bolje.

Suzuki-vitara-SLO-119-1.1428354507.JPG.n.960px.jpg

Pri Suzukiju so se na prihod nove vitare tako dobro pripravili, v boju z njeno naravno konkurenco (Nissan juke, Peugeot 2008, Renault captur) pa precej stavijo prav na štirikolesni pogon. Med trojico ga ponuja le juke, Škodin yeti je precej dražji, cenejša pa je Dacia duster.

Suzuki-vitara-SLO-060-1.1428354419.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Suzuki

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Manager
Manager Zakaj upravljati trajnostno mobilnost v podjetjih?

Trije največji zaposlovalci v škofjeloški industrijski coni Trata (Knauf Insulation d. o. o., LTH Castings d. o. o. in SIBO G. d. o. o)...

Preberite tudi:

27.08.2014
23.04.2015
FINANCE
Avto
Vitara novim uspehom naproti tudi brez dizlov
Avto
AvtoMatej Kačič Vitara novim uspehom naproti tudi brez dizlov

Suzuki je v lepotilni salon zapeljal športnega terenca vitaro, ob pričakovanem glajenju gubic na nekaj mestih pa je ohranila ugodno ceno, pridobila nekaj varnostno-asistenčnih sistemov in izgubila dizelski motor.

FINANCE
Avto
Športni terenec, ki ostaja zvest zadržanosti in pustolovstvu
Avto
AvtoUroš Božin Športni terenec, ki ostaja zvest zadržanosti in pustolovstvu

Vitara letos praznuje 30 let, Suzuki pa je pripravil rahlo osveženo četrto generacijo tega priljubljenega športnega terenca. Preverili smo, kakšna je pomlajena vitara.

FINANCE
Avto
Suzukijeva formula za uspeh
Avto
AvtoMatej Kačič Suzukijeva formula za uspeh 3

Suzuki vitara je sodoben, prostoren in robusten športni terenec, vse svoje odlike in po potrebi mišice pa pokaže v različici s štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in 1,4-litrskim turbobencincem.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Lestvica TOP 10 najcenejših avtomobilov s 4x4 pogonom v Sloveniji
Avto
AvtoMiloš Milač Lestvica TOP 10 najcenejših avtomobilov s 4x4 pogonom v Sloveniji

Najcenejši avtomobili s štirikolesnim pogonom so se v letu dni krepko podražili, lani je deseti na lestvici stal 20 tisočakov, danes tri tisočake več

FINANCE
Avto
Japonec iz ozadja z odličnim paketom varnosti in tehnike
Avto
AvtoMatej Kačič Japonec iz ozadja z odličnim paketom varnosti in tehnike

Suzuki swift: Navihani suzuki swift nagovarja mlajše občinstvo, ponuja mladostno podobo, veliko asistenčnih sistemov in celo štirikolesni pogon.

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.