Močni sunki vetra in naliv mogočnega renesančnega gradu Bogenšperk jasno niso načeli, malce preglavic je muhasto aprilsko vreme povzročalo le grajskima gospodičnama, ki sta na dvorišču že nestrpno pričakovali svoja princa. Tokrat nista prijahala na belem konju pač pa sta se času primerno pripeljala vsak v svojem vozilu.
Skozi vrata grajskega dvorišča sta tako že s soncem obsijani in ob zvokih fanfar pripeljali sveži in mladostni Suzukijevi vitari ter mimogrede ukradli vso pozornost obeh punc.
O princih ni bilo več govora, v središču pozornosti je bil zgolj in samo novi Suzukijev kompaktni petvratni športni terenec, ki je s prednjim pogonom pri nas na voljo od 14.500 evrov - štirikolesni ga podraži za 2.300 evrov.
Globalna uspešnica in pionir med kompaktnimi SUV se na slovenske ceste ne bi mogel vrniti na boljši način in ob bolj primernem času. V vitarine prednosti smo se namreč prepričali tudi na testnih vožnjah in motokros poligonu, kjer so nas spremljali vsi štirje letni časi. Kot bi tudi vreme želelo poudariti, da je nova vitara avto za vse priložnosti, letne čase in razmere na cesti.
Suzukijeva slovenska podružnica je krst novinca tako zadela v polno, zdaj pa ima pred seboj še celoletno nalogo - prepričati nekaj sto kupcev. Kot pravi direktor Peter Verčič bo pri nas največ zanimanja požela različica z bencinskim motorjem in štirikolesnim pogonom (s ceno od 16.800 evrov), z mladostnim videzom in personalizacijskimi paketi pa naj bi nagovarjala nekoliko mlajše kupce kot večji SX4 S-Cross (ta je v osnovi 1.300 evrov dražji). V vitari vidijo okoli 30 ali 40 let stare aktivne posameznike in pare, zadovolji pa lahko tudi družine.
- Suzuku vitara - cenik (0 KB)
Nova vitara skuša očarati že na pogled, pri čemer ji je ob štirih osnovnih paketih (Comfort, Premium, Elegance in Elegance Top) precej v pomoč tudi dvobarvna kombinacija s črno ali belo streho (doplačilo 800 evrov), posebna tematska paketa za mesto (Urban, 581 evrov) ali brezpotja (Rugged, 653 evrov)) ter še nekaj drugih dodatkov. Z njimi si kupec videz vozila lahko dodatno prilagodi svojemu okusu, v notranjosti so na voljo štirje barvni dodatki (tukrizna, oranžna, klavirsko črna in bela) ter dve vrsti analogne ure (karbon in kanji).
Slovenskim kupcem sta za zdaj na voljo prednji ali štirikolesni pogon AllGrip ter dva motorja z enako prostornino in tudi močjo, saj je mehanika povzeta po večjem modelu SX4 S-Cross. Atmosferski bencinski (5-stopenjski ročni menjalnik) in turbodizelski (6-stopenjski ročni menjalnik) imata 1,6 litra prostornine ter največjo moč 88 kilovatov (120 KM), občutna pa je razlika v navoru.
Bencinski motor v vitari ponudi 165 Nm pri 4.400 vrtljajih, kar zadostuje za lagodno cestno vožnjo, (Fiatov) dizel pa razvaja s 320 Nm že pri 1.750 vrtljajih v minuti, kar precej olajša terenske podvige. Zanj je treba odšteti najmanj 20.600 evrov oziroma 22.900 evrov s štirikolesnim pogonom, vendar kupec z dizlom dobi tudi tretji paket opreme Elegance. Zanj naj bi se odločil le vsak deseti kupec.
Osnovni paket Comfort sicer ponuja sedem zračnih vreč, klimo, pomoč za speljevanje v klanec, ogrevana prednja sedeža ter po višini in globini nastavljiv volan. V drugem nivoju opreme Premium (1.900 evrov doplačila) je na voljo 7-palčni zaslon na dotik, usnjen volan, samodejna klima, LED dnevne luči, zatemnjena zadnja stekla, ogrevani sedeži, tempomat in omejevalnik hitrosti,... v Elegance (še 1.700 evrov doplačila) pa ponuja usnjene sedeže, vstop brez ključa, LED luči, navigacijo in parkirne senzorje. Dodajmo, da je v paketu Comfort s štirikolesnim pogonom na voljo še aktivni tempomat, radarsko podprto zaviranje in sistem za nadzorovan spust po klancu.
Tudi vitari so pri Suzukiju namenili nastavljivi in učinkoviti štirikolesni pogon AllGrip s sredinsko Haldex sklopko, ki se izkaže tudi z varčnostjo. V osnovi namreč poganja le prednji kolesni par, ko elektronska tipala tam zaznajo zdrs pa navor hipno prenesejo tudi k zadnjim kolesom.
Ob tem lahko voznik z obračanjem gumba na sredinski konzoli izbira med samodejnim (Auto), športnim (Sport, ki prinese tudi večjo odzivnost motorja in poznejši vklop ESP) ali zimskim (Snow) programom delovanja pogona, ki pride prav v snegu, ledu in blatu. V še posebej slabih razmerah pa lahko voznik v tem načinu vklopi tudi zaporo sredinskega diferenciala (Lock), ki deluje do 60 km/h. Motor takrat stalno poganja vsa štiri kolesa.
Vitara se je od nekdaj dobro znašla tudi na težje prevoznih brezpotjih, tudi nova s tem ne bo imela večjih težav. K temu ob štirikolesnem pogonu in sredinski zapori diferenciala pripomoreta razmeroma kratka medosna razdalja (250 cm) ter 18,5-centimetrska oddaljenost od tal, ob tem je vozilo opremljeno tudi z elektronskim sistemom pomoči speljevanja v klanec ter sistemom samodejnega zaviranja pri strmih spustih, ki deluje do hitrosti 10 km/h.
Njene terenske zmogljivosti smo brez težav preizkušali na in ob motokros poligonu v Šentvidu pri Stični. Z okoli 50-stopinjskim bočnim naklonom je opravila brez težav, njena dolžina in kratko medosje pa sta prišla do izraza pri manevriranju med drevesi. Peščeno progo smo nato igraje zvozili, pogon AllGrip je v ovinkih moč v hipu prenašal na kolesa z oprijemom ter ponudil dovolj opore za premagovanje vzponov.
Z inštruktorjem smo se podali tudi na bolj vratolomen del proge, kjer so do izraza prišli pomočnik pri speljevanju v klanec, program Lock ter sistem za nadzorovano spuščanje, kjer je avto s strmino opravil povsem sam. Za še večje terenske podvige bi avto potreboval nekoliko večji vstopni kot, v ekstremnih situacijah pa se mu bolje podata dizelski motor (navor) ter avtomatski menjalnik - z njim strme klance in težji teren zvozimo za 30 odstotkov bolje.
Pri Suzukiju so se na prihod nove vitare tako dobro pripravili, v boju z njeno naravno konkurenco (Nissan juke, Peugeot 2008, Renault captur) pa precej stavijo prav na štirikolesni pogon. Med trojico ga ponuja le juke, Škodin yeti je precej dražji, cenejša pa je Dacia duster.
Foto: Matej Kačič, Suzuki