Avto

Pogled na Slovence iz nemške Toyote

V rubriki Expatriot v Managerju predstavljamo Slovence z managersko kariero v tujini in tujce, ki vodijo podjetja v Sloveniji.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

17.04.2014 07:00
Čas branja: 3 min

1. Kako prideš na pomembno mesto v tujini?

Po dveh poteh, z delom v mednarodni korporaciji, kjer napreduješ po hierarhični lestvici z uspešnim delom, si pripravljen sprejeti nove izzive ter si hkrati mobilen v zvezi z lokacijo. Tako je uspelo meni. Druga pot, ki je manj verjetna, pa je, da se prijaviš na oglas za razpisano delovno mesto oziroma te najde headhunter. V tem primeru se za vsa pomembnejša mesta uporabljajo agencije za headhunting, ki pa po pravilu ne iščejo talentov v Sloveniji zaradi majhnosti trga.

2. Je bila odločitev za odhod v tujino težka?

S poslovnega stališča ne, z družinskega pa precej bolj, saj je močno vplivala na zasebno življenje. Najprej so se morali otroci navaditi na tuje okolje in se začeti šolati v angleškem jeziku. Hkrati se je moja žena odpovedala svoji poslovni karieri, da smo se lahko preselili. Odhod v tujino je z mojega stališča predvsem družinska odločitev.

3. Kakšno je delo v večkulturnih timih?

Izredno zanimivo, saj lahko izkoristiš razlike in podobnosti med različnimi kulturami za dosego boljših rezultatov. Tukaj ne gre samo za različnost kultur, ampak tudi za izkušnje in poznavanje različnosti trgov, kar je izjemno pomembno, če želi podjetje uspešno nastopati na evropskem ali globalnem trgu.

4. Kakšen je vaš urnik v primerjavi z urnikom, ko ste še vodili Toyoto v regiji Adria?

Urnik je precej podoben, čeprav se mi zdi, da se moj dnevni delovni čas podaljšuje iz leta v leto. Uskladiti moram predvsem tri glavne elemente. Za obiske trgovcev, ki so v dnevnem stiku z našimi kupci, namenim en dan na teden. Čas za sestanke z mojo ekipo in drugimi partnerji, to mi po pravilu vzame večino mojega časa. In še čas za razmislek in postavitev smernic vodenja podjetja. Tega časa imamo managerji ponavadi premalo, je pa izjemno pomemben, da se ne izgubimo v reševanju dnevnih problemov in skrenemo z začrtane poti za podjetje.

5. Kako strogo se ocenjuje vaša uspešnost?

V velikem podjetju, kot je Toyota, je ocenjevanje poslovne uspešnosti zelo resen proces. Ocenjuje se razvoj osebnostnih sposobnosti, ki so pomembne za določen položaj v podjetju. Ta ocena odloča o mojem napredovanju in prihodnjih nalogah. Drugi sklop ocen pa je doseganje postavljenih ciljev v obdobju enega do treh let.

6. Kaj ste se v tem času novega naučili in kaj bi bilo vredno prenesti v Slovenijo?

V več kot šestih letih v tujini sem seveda dobil širši pogled na evropski trg, ekonomsko dinamiko in avtomobilsko panogo. Hkrati sem bil vpleten v celotno delovanje podjetja, od razvoja produkta prek proizvodnje do prodaje. Predvsem pa sem spoznal, da ima Slovenija geografske in zgodovinske lastnosti, ki ji dajejo edinstvene konkurenčne prednosti. Te je treba izkoristiti, žal pa je sistem tog, nekonkurenčen in zaprt vase ter usmerjen v reševanje lastnih težav, in ne v izkoriščanje potenciala.

7. Kako z napredovanjem na delovnem mestu napreduje plača, kakšen je sistem nagrajevanja poleg rednega dohodka?

Z napredovanjem na delovnem mestu napreduje tudi nagrada za delo. Toyota kot japonsko podjetje nima sistemov nagrajevanja, kot jih imajo ameriška in nekatera evropska podjetja, glavna razlika je v višini bonusov, ki v Toyoti ne presegajo osnovne plače, v ameriških in evropskih korporacijah pa so lahko tudi večkratnik osnovne plače.

8. Plača v primerjavi s slovenskimi plačami managerjev?

Povprečna plača v tujini je vsekakor višja kot plače v Sloveniji in tako je tudi moja plača višja od povprečne managerske plače v Sloveniji.

9. Zdaj že nekdanji predsednik Toyote Adrie Masahiro Kuwahara je minuli teden dejal, da smo Slovenci premalo predani, neosredotočeni na cilj in ne znamo slediti načelom rednih izboljšav. Kako to komentirate?

S to izjavo se ne strinjam. Menim, da smo Slovenci izjemno marljivi in predani, manjka pa nam kreativnosti in smo precej nefleksibilni, kar je problem pri sledenju načela kaizen oziroma rednih izboljšav.

Kdo, kaj, kje, zakaj

fux-tom1-xx.1397741214.jpg.o.600px.jpg

Kdo: Tom Fux

Kaj: predsednik Toyote Nemčija

Kje: v Kölnu

Zakaj: Ljubljančan si je pri rosnih 40 letih že ustvaril kariero vrhunskega managerja. Pri Toyoti je začel delati s 27 leti, sprva kot vodja prodaje in trženja, tri leta pozneje je bil že generalni direktor te japonske znamke v državah nekdanje Jugoslavije. S 34 leti starosti se je z družino preselil v Toyotino evropsko centralo v Bruselj, od tam vodil načrtovanje in proizvodnjo Toyote v 52 državah v Evropi in zunaj njenih meja, predsednik Toyote Nemčija pa je postal decembra lani.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Vlagatelj Maks
Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Prvomajski prazniki ljubljansko borzo obarvali zeleno
FINANCE
Avto
Škodin land rover z Nove Zelandije
Avto
AvtoMiloš Milač Škodin land rover z Nove Zelandije

Zapeljali smo se s škodo trekko – terencem, ki je na osnovi prve octavie nastajal med letoma 1966 in 1972 na Novi Zelandiji.

FINANCE
Afrika izgublja čar za multinacionalke
Finance
Skromna vlaganja v proizvodnjo in manjša kupna moč prebivalstva
Bloomberg Afrika izgublja čar za multinacionalke
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?
Finance
EVROPSKI DENAR ZA ZDRAVSTVO
Andreja Rednak Pri Prevolnik Ruplovi odkljukali, da imamo neodvisni organ za kakovost v zdravstvu. Mar res?

Kako na horuk si na ministrstvu za zdravje predstavljajo izpolnjevanje mejnikov za evropski denar iz mehanizma za okrevanje in odpornost.

FINANCE
Avto
Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov
Avto
AvtoJure Šujica Ferrari ohranja 12-valjni atmosferski motor in obuja spomin na enega najbolj legendarnih modelov 3

12 cilindri je jasen poklon modelu 365 GTB4, podobna pa je tudi pogonska tehnika, ki se skriva med sprednjim kolesnim parom in voznikom.

FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge