Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Pnevmatike - pravilno skladiščene niso kvarljivo blago

Nerabljena pnevmatika se šteje kot nova pet let od dneva proizvodnje, trdijo gumarji. Zakonske podlage za to trditev ni.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.11.2014 11:00
Dopolnjeno: 14.11.2014 11:24
Čas branja: 2 min

Mit, da je pnevmatika po štirih ali petih letih trda in neelastična, torej neuporabna, živi še danes. Strokovnjaki ga razbijajo s trditvami, da pravilno skladiščena pnevmatika ni kvarljivo blago, saj naj bi prvotne lastnosti obhranila do pet let od dneva izdelave.

Skladiscenje-pnevmatik.1383591634.jpg.o.600px.jpg
Pravilno skladiščenje pnevmatik pomeni zaščito pred visoko temperaturo oziroma prevelikimi temperaturnimi nihanji, vlažnostjo, ozonom, UV-žarki, olji in agresivnimi kemikalijami.

Vsakdo se je že srečal s pomislekom o roku uporabe pnevmatik. Letnica, izpisana na boku pnevmatik, naj bi skrajšala njihov rok uporabe. Če je bila torej izdelana leta 2010, bo uporabna le še dve leti? To ne drži, trdijo v podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires, v svetovnem združenju proizvajalcev avtoplaščev in platišč (ETRTO) ter pri trgovcu s pnevmatikami Špan.

Gumarska industrija zanika kvarljivost

»Dejstvo je, da ni znanih znanstvenih oziroma tehničnih podatkov, na podlagi katerih bi ugotavljali oziroma določali starostno mejo za nove nerabljene pnevmatike za potniška in lahka tovorna vozila,« trdijo v Goodyearu Dunlop Savi Tires in dodajajo, da so se na sporno vprašanje o življenjski dobi avtomobilskih pnevmatik odzvale tudi strokovne gumarske revije, nacionalna združenja distributerjev oziroma vulkanizerjev v največjih evropskih državah ter tudi proizvajalci avtomobilskih pnevmatik. Vsi trdijo, da avtomobilske pnevmatike niso pokvarljivo blago, pri ohranitvi lastnosti pa so pomembne razmere, v katerih se avtomobilske pnevmatike hranijo.

Zakonske podlage o roku uporabe pnevmatik ni

Kupci pa niso vselej zadovoljni s strokovnimi priporočili. Odgovor želijo najti v različnih nacionalnih zakonodajah, uzancah oziroma drugih uradnih dokumentih, kjer iščejo priporočila o skrajnem roku od datuma proizvodnje, v katerem mora biti avtomobilska pnevmatika prodana. Teh ne bodo našli. Oprejo se lahko le na priporočila proizvajalcev in združenj. Denimo angleško združenje distributerjev avtoplaščev NTDA trdi, da se pnevmatika ob primerni hrambi šteje kot nova do pet let od dneva izdelave.

Lastnosti naj bi obdržale pet let

Enaka merila postavlja zveza nemške gumarske industrije, zanimivo pa je, da dokumenti omenjenih organizacij ne govorijo o tem, da se pnevmatike po poteku omenjenih obdobij ne morejo več prodajati oziroma da so neuporabne, temveč le, da jih morajo pred prodajo oziroma uporabo pregledati strokovnjaki oziroma je treba pridobiti mnenje proizvajalca.

Kako jih morajo hraniti

V podjetju Goodyear Dunlop Sava Tires pojasnjujejo, da mora prodajalec poskrbeti za zaščito pred visoko temperaturo oziroma pred prevelikimi temperaturnimi nihanji, vlažnostjo, ozonom, UV-žarki, olji in agresivnimi kemikalijami.

Kako boste to preverili

In kako boste preverili, ali so bile pnevmatike resnično pravilno hranjene, torej so zadržale vse lastnosti? Enotnega odgovora ni. Vodja komerciale v družbi Špan Andrej Bogataj svetuje, da pri specializiranih trgovcih pred nakupom preverite tudi razmere skladiščenja. »Pri tovrstnih trgovcih je to mogoče, pri različnih spletnih trgovcih in drugih ponudnikih pa ne,« dodaja Bogataj.

Lastnosti se spreminjajo z rabo

V kranjskem gumarju ob tem opozarjajo, da ohranjanje lastnosti velja le za nerabljene pnevmatike. Ko jih enkrat zapeljete v promet, pa spreminjajo lastnosti zaradi počasne, vendar stalne obrabe oziroma manjšanja globine kanalov v profilu tekalne plasti. Nekatere lastnosti se sčasoma poslabšajo, medtem ko se druge lahko celo izboljšajo, trdijo v podjetju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

Preberite tudi:

14.11.2013
FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 20

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
IKT
Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR PODJETJA B2 BI
IKTPodpornik projekta Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI

Kako s preprostimi jezikovnimi ukazi do poglobljenih analiz in interaktivnih poročil

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.