Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Pariške novosti odganjajo oblake nad avtomobilsko Evropo

Glavne besede, povezane z novostmi avtosalona v Parizu, so povezljivost, manj izpustov in večanje zaželenosti v vseh razredih. Luksuza ne manjka, čeprav z njim tovarne ciljajo na ZDA in vzhod.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.10.2014 22:30
Dopolnjeno: 03.10.2014 00:45
Čas branja: 2 min

Avtosalon v Parizu je najpomembnejši avtomobilski dogodek v drugi polovici leta. Vrata za javnost bo odprl jutri, številne novosti pa bodo odganjale še vedno oblačno vreme nad evropskim avtotrgom. Prodajna krivulja se je sicer obrnila, zadnjih šest mesecev evropski trg dosega enomestno rast prodaje, a prevelikega optimizma med evropskimi proizvajalci vseeno ni začutiti, prodajni rekordi iz let 2007 in 2008 so še vedno oddaljeni za 30 odstotkov. Lanska prodaja avtomobilov v Evropi je bila z nekaj več kot 11 milijoni najslabša v zadnjih dveh desetletjih.

Prodajni rekordi evropskega avtotrga iz let 2007 in 2008 so še vedno oddaljeni za 30 odstotkov. Lanska prodaja avtomobilov v Evropi je bila z nekaj več kot 11 milijoni najslabša v zadnjih dveh desetletjih.

Evropske salone rešuje tradicija, ne velikost trga

Vseeno, salonske predstave, tudi letošnja v Parizu, ki jo spremljamo prek spleta iz Ljubljane, so tudi v najbolj črnih časih za avtoindustrijo poskušale pregnati temne oblake nad to panogo. Z bleščečimi predstavitvami, še bolj bleščečimi serijskimi in konceptnimi novostmi ter tako raznoliko ponudbo v vseh razredih, da bo morebitni kupec brez težav - ali pa prav zaradi pestrosti ponudbe zelo težko - izbral pravi avto zase. Evropske salonske predstave, tudi letošnji Pariz, zaradi dolgoletne tradicije kljub slabotnosti ni zapustila nobena pomembna znamka. Krepitev kitajskega in severnoameriškega trga se pozna le v tem, da je kakšen proizvajalec svojo novost premierno predstavil najprej na teh trgih, Pariz pa je dobil le evropsko premiero.

Povezljivost skoraj v vse novosti

In kaj sporočajo letošnje novosti? Predvsem hiter razvoj povezljivosti v avtomobilih, prek bluetootha in spleta ter s pomočjo telekomunikacijskih velikanov, kot sta Google in Apple. Osrednji informacijski zasloni so pri pariških novostih skoraj brez izjeme upravljivi na dotik, omogočajo povezljivost pametnega telefona ali celo preslikavo njegovega namizja. Proizvajalci delajo nadaljnje korake v smeri avtonomne vožnje - avtomobilov, ki bodo ceste obvladovali brez vmešavanja voznika. A tehnologija za zdaj ostaja na ravni preizkušanj in dodelav, evropska zakonodaja uporabe v prometu ne dovoli, dopušča le preizkušanje v navzočnosti voznika.

Vprašanja izpustov so še vedno aktualna, v zadnjem času še toliko bolj zaradi lobističnih napadov zelenih organizacij, ki želijo spremeniti evropski cikel meritev porabe iz laboratorijev na ceste. Na področju zmanjševanja količine izpustov ogljikovega dioksida so letos najaktivnejši francoski proizvajalci PSA (Peugeot in Citroën) ter Renault. PSA predstavlja tehnologijo hibrida na stisnjeni zrak, povezan s trivaljnim bencinskim motorjem, ki v konceptih, zgrajenih iz lahkih materialov, v povprečju porabi le dva litra bencina na sto kilometrov. Renault je šel v teoriji še dlje, s konceptom eolab velikosti clia, ki s kombinacijo električnega in bencinskega motorja porabi le liter goriva.

Ponudba polni vse niše

Nadaljuje se tudi električna karavana, a počasneje, kot so proizvajalci napovedovali pred leti, saj je cena baterij še vedno visoka, pokritost s hitrimi polnilnicami v Evropi pa skromna. Proizvajalci ob tem še odkrivajo nove segmente - denimo renault espace zasnovo velikega enoprostorca spreminja v prostoren crossover, opel adam rocks nekaj terenskega duha prinaša v nižji avtomobilski razred, vse več je malih športnih terencev, opremljenih z majhnimi bencinskimi motorji. Moderna ostaja tudi klasika, pri njej denimo vztraja Jaguar s povsem novo limuzino XE, ki jo bodo prvič po nekaj desetletjih poganjali motorji lastnega razvoja. Tudi v prestižnem razredu limuzine ne izgubljajo pomena, pridružujejo pa se jim različne nišne različice, denimo štirivratni kupeji, kupejevski terenci in podobno.

V najvišjih cenovnih razredih prav tako ni dolgčas. Prodaja prestiž­nih avtomobilov cveti, resda predvsem na Kitajskem in v ZDA. Petični kupci pa bodo v Parizu lahko videli in otipali osveženega rolls-roycea ghosta II (o njem podrobneje prihodnji teden, preizkušali smo ga v Londonu), še močnejšega bentleyja mul­sanna, Mercedesovega superšportnika AMG GT in enega najhitrejših roadsterjev na svetu - ferrarija 450 speciale A, ki do stotice pospeši v treh sekundah.

Oglejte si galerijo in preberite podrobnejše opise pariških novosti

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

02.10.2014
FINANCE
Vlagatelj Maks
Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Volkovi z Wall Streeta: baker, srebro in zlato v nebo
FINANCE
Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo
Finance
ELEKTRIČNA VOZILA
Teja Grapulin Objava razpisov za e-mobilnost je napovedana za junij. Kaj vse bo na voljo

Skupno bo razpisanih 21 milijonov evrov.

FINANCE
Vlagatelj Maks
Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
Vlagatelj Maks
VLAGATELJ MAKS
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks Visoka rast delnic zavarovalnic in novi rekordi
FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.

FINANCE
Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina
Finance
Jana Petkovšek Štakul Marko Rondič: Evropa bo lahko kmalu samo še stara in nekonkurenčna celina 4

Direktor ajdovske obrtno-podjetniške zbornice opozarja na razbohoteno obremenjevanje podjetij z birokracijo tako na nacionalni kot na evropski ravni.

FINANCE
Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike
Finance
Nepremičnine
Vasilij Krivec Čudaštvo, nesramnost in perverznost stanovanjske politike 5

O omejitvah oddajanja stanovanj v turistične namene, pretiranih napovedih o gradnji javnih najemnih stanovanj in napovedanih novih davkih za te namene.

FINANCE
Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke
Finance
DAVKI
Tanja Smrekar Katja Božič, MF: Plače so res zelo obremenjene, a če bi jih razbremenili, bi morali obremeniti druge zaslužke 21

Davčni paket je v sklepni fazi priprave, veljati naj bi začel 1. januarja 2025; ali lahko spremembe pričakujete tudi sobodajalci?

FINANCE
Avto
Varno na poti
OGLAS
Avto
AvtoFinance PR Varno na poti (OGLAS)

Dinamičen ritem življenja in poln urnik zahtevata hitro odzivnost in mobilnost.