Opel bo v začetku marca na ženevskem avtosalonu predstavil majhen, a zelo učinkovit trivaljni bencinski motor. S to zasnovo sledi Fordu, Volkswagnu, Nissanu, Renaultu, Miniju in drugim proizvajalcem avtomobilov.
Trivaljnik z zmogljivostmi štirivaljnika
Trije valji so kot kaže zasnova bencinskih motorjev prihodnosti, dokazujejo proizvajalci avtomobilov. Zadnji med njimi je lasten trivaljnik razvil nemški Opel. Le litrski stroj poln sodobne tehnike in v teoriji odličnih lastnosti, pa bo najprej vgradil v mali adam.
Nov stroj ima dolgo ime 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo in dolg spisek tehničnih posebnosti, ki mu omogočajo visoko moč 66 oziroma 85 kilovatov (90 oziroma 115 konjskih moči) in 166 nevtonmetrov navora pri 1.800 vrtljajih v minuti. Obenem pa je stroj zelo varčen, saj v majhnem adamu porabi le 4,3 litre bencina na sto kilometrov in v ozračje izpusti 99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Podatki so primerljivi s podobnim strojem v fordu fiesti 1.0 ecoboost. Motor so povezali z novim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki je za 30 odstotkov lažji od prejšnjega. Brez olja tehta le 37 kilogramov.
Tehnični prijemi novega motorja
Kako so oplovi inženirji dosegli rezultate? Visokotlačno ulit aluminijski blok motorja so zasnovali z mislijo za učinkovito dušenje hrupa delujočega motorja in zmanjšanje mase. Visokotlačni sistem vbrizga goriva in injektorji so izolirani od glave motorja. K bolj uglajenemu delovanju pripomore gred za dušenje tresljajev, ki se vrti z enako hitrostjo kot ročična gred, a v nasprotni smeri. Nastavljanje ventilov je variabilno, vodna črpalka pa deluje le po potrebi. Med ostale posege sodita še izboljšani zgornji in stranski prekrivali motorja, sesalna veja in posebno vpetje ročične gredi. Za dušitev hrupa ročične gredi so uporabljeni glavni ležaji iz jekla. Svoje dodajo še obrnjeni zobniki pogonske verige odmične gredi, turbinski polnilnik z omejenim piskanjem in jekleno korito olja na spodnji strani motorja.
"Zvočni inženiring" trivaljnika povzdiguje nad štirivaljnik
Pri Oplu trdijo, da so posegi, imenujejo jih zvočni inženiring, prinesli bolj uglajeno delovanje in manj tresljajev kot pri štirivaljnih motorjih. Na preizkuševalni mizi so ugotovili, da motor 1.0 ECOTEC ob polni obremenitvi oddaja manj nizkotonskega hrupa pri vseh vrtljajih delovanja, kot atmosferski motorji primerljive moči in delovne prostornine 1,6 litra.