"To je to!" je ob temeljitem ogledu in krajši vožnji z električnim soulom dejal znanec, z dušo in srcem povsem predan elektriki - tako poklicno, kot tudi štirikolesno. Prikimali smo mu, saj je Kia soul EV tudi pri nas pustila zelo soliden vtis.
Korejci so ekološko ozaveščenim kupcem prek svojega zastopnika tudi v Sloveniji namreč ponudili avto, ki ohranja vse pozitivne lastnosti kompaktnega urbanega posebneža, hkrati pa se je z njim moč voziti povsem neslišno, dokaj udobno in predvsem zelo poceni.
Sto kilometrov namreč lahko prevozimo za dobrih 70 centov, pri čemer svoj čar v vožnji doda tudi zmogljiv elektromotor z 81 kW (110 KM) ter 285 Nm navora, ki je v celoti na voljo takoj ob pritisku na plin - do okoli 50 km/h je tako soul EV neulovljiv tudi za močnejše bencinarje in dizle. Ob tem pospešek 12 sekund do 100 km/h in 145 km/h končne hitrosti skupaj z dosegom okoli 130 kilometrov povsem zadostujejo za vsakodnevne potrebe flotnih kupcev, družinam kot drugo vozilo in tudi starejšim, ki bi radi bili nekaj posebnega.
Čeprav je soul največji posebnež pri Kijah, na prvi pogled tudi v nekoliko spremenjeni EV različici ni tako zelo vpadljiv, kot so denimo BMW i3, Renaulta twizy in zoe ter Tesla model S. Z dvobarvno kombinacijo, modrino v lučeh, posebnimi aerodinamično oblikovanimi platišči, povsem zaprtim nosom - tam je namreč prostor za vtičnici za običajno in hitro polnjenje - in nekaj "eko" emblemi vseeno hitro pridobi pozornost.
Kako tudi ne, saj se po mestnih ulicah premika povsem neslišno, kar povzroča osuple in začudene poglede mimoidočih. Niso bili redki primeri, ko so nas pri priklapljanju kablov ali čakanju pri semaforju ljudje (iz previdnosti, nerodnosti ali začudenosti, le kdo ve) skrivaj opazovali izza vogala, seveda pa ni manjkalo niti poznavalcev elektro-mobilnosti pri nas ali vprašanj radovednih mimoidočih.
Izstopali so taksisti, ki bi si s takšnim avtom lahko popravili dnevni izkupiček - če bi seveda bilo na voljo več polnilnic. Mesto z okolico jih sicer premore okoli 50, vendar pa je občasno potrebno kar nekaj telovadbe, preden s sredine armaturne plošče začnejo utripati modre lučke kot potrditev, da se avto polni. In seveda časa ter načrtovanja poti, sploh če bi se radi odpravili kam izven večjih mest - a več o tem v jutrišnji številki Finance Weekend.
Našli so se tudi takšni, ki bi po nekaj izmenjanih besedah in izkušnjah (dobrih in slabih) avto že kar kupili. "Tale je pa tako neslišen kot Kavalir, ki me vozi po mestnem središču," je navdušeno dejal starejši gospod ob vračanju s tržnice ter ob podrobnejšem ogledu dodal, da je ravno pravi zanj v vseh pogledih. Zaradi samodejnega menjalnika, ki močno olajša vsakodnevno vožnjo in tudi zaradi mer.
Kia soul EV je namreč kompaktna za v mesto (v dolžino meri 414 cm), hkrati pa se je z njo zaradi dobre regeneracije energije (vožnja v dveh načinih) in relativno dobrega dosega moč podati tudi na kak izlet v naravo, do toplic ali celo na morje. Podrobno načrtovanje poti, iskanje polnilnic in tudi vložek časa ob polnjenju so povprečni družini bržkone v breme, pri tistih v pokoju pa so stvari lahko drugačne.
Sedi se nekoliko višje kot v običajnih kombilimuzinah, kar je starejšim pogodu. Baterije so ob tem nameščene pod vozilom, težišče je nizko, lega na cesti pa dobra - tudi zaradi običajnih pnevmatik 205/16. V širino meri 180 cm, v višino pa okoli 160 cm.
Avto je znotraj poseben, svetel in prostoren, ob tem na zadnji klopi ponuja dovolj prostora za prevoz do treh vnukov ali prijateljev (257 cm medosne razdalje), kar nekaj opreme (6x zračne vreče) in udobja (denimo ogrevana volan in sedeže, velik in na dotik občutljiv zaslon, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, samodejno klimo, dobro ozvočenje, ambientalno osvetlitev...), v prtljažnik pa gre povprečnih 250 litrov (281 litrov skupaj z dvojnim dnom, kjer pa imamo praviloma kable za polnjenje).
Seveda se zadnja klop tudi podre (60:40) in takrat je v soula EV moč spraviti 981 litrov. Občutek v avtu je tako povsem enak, kot v običajnem soulu - ki pa je resda 250 kilogramov lažji in ponuja nekaj litrov več prostora v prtljažniku. Kakovost izdelave in vgrajenih materialov je zelo dobra, sedeži pa precej udobni, s soulom EV smo tako zlahka prevozili okoli 550 kilometrov.
Kia soul EV je kljub vsemu predvsem mestni avto, kjer je povprečna poraba elektrike znašala okoli 15,5 kWh na sto kilometrov. Njene odlike tam so bile nesporne, z avtom smo večinoma prevozili več kilometrov, kot pa nam je ta sporočal, da jih bomo. Tako smo po ožjem mestnem središču v nekem primeru naredili 17 kilometrov, doseg pa nam je padel le za 11 kilometrov.
Pri tem je treba vzeti v zakup dejstvo, da porabo povečajo gretje, klima in delovanje drugih naprav v vozilu, tudi gretje sedežev in volana. Poraba se takrat zviša za okoli kilovat, domet ob klimi upade za okoli deset kilometrov. Ob polnjenju lahko nastavimo tudi gretje ali hlajenje vozila ob določeni uri, da nas ne pričaka povsem mrzel ali vroč, časovno pa je moč nastaviti tudi to, kdaj naj se vozilo polni.
Pohvalno je, da se doseg s Kio ob nežnem pospeševanju in konstantni hitrosti se ni bistveno znižal niti pri vožnji po obvoznici in avtocesti, kjer je poraba pri 125 km/h dosegla okoli 20 kWh - praviloma se je doseg znižal za toliko, kot smo prevozili kilometrov. Soul se po tej plati precej razlikuje od malih električnih malčkov, kot so Peugeot ion, Citroen C zero in Mitsubishi i-miev, ki se jim doseg pri višjih hitrostih vidno zmanjša.
Podatke o prevoženih kilometrih in porabi električne energije na poti lahko spremljamo na zaslonu, v pomoč nam je tudi podatek, ob kateri uri bo vozilo povsem polno, v navigacijsko napravo pa si lahko shranimo tudi točilna mesta.
Odlike soula EV so v mestu in njegovi okolici skorajda nesporne, družine pa bodo z njim kot edinim avtom pri hiši stežka dobro shajale. Povprečen domet ne omogoča brezskrbnih izletov in dopustov, kot drugi avto pa bi bil zelo primeren - a hitra računica pokaže, da ne gre za poceni novotarijo. Električni soul s subvencijo in upoštevaje trenutne cene elektrike in goriva bi se namreč pokril po okoli 120 tisoč prevoženih kilometrih.
Foto: Matej Kačič