EU je za nova tovorna vozila predpisala obvezno vgradnjo aktivnega radarskega tempomata. To zelo ustreza Iskri Mehanizmom iz Lipnice, ki tak sistem razvija in izdeluje že nekaj let. Letos jih bodo izdelali 200 tisoč, leta 2015 pa že pol milijona, pravi glavni direktor družbe Marjan Pogačnik.
Pogačnik bo za razvoj in proizvodnjo nove generacije mehatronskega modula, ta je glavni del radarskega tempomata, ki aktivno prilagaja hitrost avtomobila spredaj vozečim, vložil sedem milijonov evrov, štiri milijone evrov posojila je dobil od SID banke. Verjame, da se bo povpraševanje kupcev po omenjenem sistemu v prihodnjih letih močno povečevalo v tovornem in osebnem programu vozil. Pri tovornjakih bo k temu pripomogla evropska regulativa, ki je že s tem letom predpisala obvezno vgradnjo omenjenega sistema v nova vozila, od 1. januarja 2015 pa bo obvezen za vsa tovorna vozila. Vgradnja bo vse pogostejša tudi v osebnih vozilih, to nam je na junijskem obisku v razvojnem centru potrdil tudi podpredsednik uprave Boscha, največjega dobavitelja avtomobilski industriji na svetu, Bernd Bohr.
Cena sistema ne bo upadala
Pogačnik sicer ne ve, koliko njihovih sistemov bo vgrajenih v osebna, koliko pa v tovorna vozila, dobavlja jih namreč sistemskim dobaviteljem, ti pa celoten sklop dobavijo avtomobilskim proizvajalcem. Prepričan pa je o veliki rasti prodaje, v tem letu bo podjetje izdelalo 300 tisoč mehatronskih modulov, leta 2015 pa že pol milijona. O prihodkih Pogačnik ne govori, saj bi s pomočjo tega podatka tekmeci lahko izračunali nabavno ceno posameznega modula. Pravi pa, da bodo prihodki rasli vzporedno z izdelano količino, kar pomeni, da cene omenjenih sistemov ne bodo upadale. Iskra Mehanizmi je lani povečala prodajo s 57,7 na 63 milijonov evrov, letos pa Pogačnik napoveduje dodatno petodstotno rast prihodkov in stabilen dobiček okoli dva milijona evrov.