Avto

Nismo - Nissanov GTI

Ob besedi Nismo se Japoncem naježi koža, Avstralcem pospeši utrip srca, Američanom privzdigne obrv, virtualnim dirkačem pocedijo sline, Evropejci pa zgolj skomignejo z rameni. Poslej bo drugače, pravijo pri Nissanu

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.04.2013 13:10
Čas branja: 5 min

IMG_4761
Nissan je začel tudi v Evropi utirati pot zmogljivostni blagovni znamki Nismo.

Skovanka Nismo bo prihodnje leto praznovala abrahama, a je bila v Evropi širšim množicam bolj ali manj neznanka. Njen pomen so prepoznavali in se ga zavedali zgolj raznorazni zasvojenci z bencinskimi hlapi, avtomobilski poznavalci vseh generacij in odraščajoča Playstation - Xbox generacija - da se za imenom Nismo skriva NISsan MOtorsport pa naj bi v bodoče vedeli tudi tisti, ki ne spadajo v kakšno izmed zgoraj omenjenih skupin.

Nissanov odgovor na športne različice

Kar je za Alfa Romeo GTA, Audija Quattro oziroma S, BMW M, Fiata Abarth, Forda ST, Hondo Type-R, Lancio Integrale, Mercedesa AMG, Minija John Cooper Works, Opla OPC, Renaulta in Škodo RS ter Volkswagna GTI/GTD, to naj bi bil za Nissana Nismo. Pod to zmogljivostno blagovno znamko bo namreč Nissan tudi na evropski trg pripeljal več novih športnih avtomobilov, prvi primerki - juke Nismo - pa so od petka na voljo tudi v Sloveniji.

Nissan juke Nismo
Prvi Nismo je juke, od minulega petka že pri nas.

Dirkaško srce je začelo biti pred skoraj 50 leti

Prihod blagovne znamke Nismo v Evropo pomeni najnovejše poglavje v skorajda 50-letni zgodbi inženirske elite, ki je na povsem svoj način spisala strast do avtomobilskega športa, uveljavljala svoj pionirski duh, opravila neštete nadure pri razvoju avtomobilov, ki so bili večinoma nekaj posebnega in njihovo veliko željo po uspehu.

Začetki segajo v leto 1964, ko se je Prince Motor Company, avtomobilski izdelovalec lokalnega pomena, ki ga je dve leti kasneje prevzel Nissan, odločil, da bo poizkusil prodajo svojih avtomobilov izboljšati z nastopanjem v avtomobilskem športu. Inženirji so vzeli dvolitrski šestvaljnik iz velikega prestižnega avtomobila Gloria in ga vstavili v občutno manjši Skyline, ki so mu ob tem povečali medosno razdaljo.

Že prvi je bil serijski zmagovalec

Z občutno izboljšanim razmerjem med močjo motorja in maso vozila se je pokazal dirkaški potencial stvaritve, ki so ga poimenovali Prince Skyline 2000GT (S54). Z intenzivnim delom podnevi in ponoči so izdelali 100 primerkov za prodajo, kar jim je omogočilo zadovoljitev strogih tekmovalnih pravil.

heritage_1964_Prince_Skyline_2000GT_
Prince Skyline 2000GT je bil prvi izdelek v skorajda 50-letni zgodbi inženirske elite Nissana.

Tekmo s časom so dobili le za nekaj ur - avto je uradno zapeljal na avtomobilski trg 1. maja 1964, le dva dni pred prvo dirko. Avtomobil se je takoj izkazal. Na dirki je slavil Porsche 904, a neposredno za njim je Skyline zasedel mesta od drugega do šestega. Inženirjem se takrat ni niti sanjalo, da so spočeli eno največjih ikon, ki je s časom postala globalna zvezda in uveljavila duh Nisma po večini zemeljske oble.

Leto 1969 - rojstvo legende GT-R

nissan skyline gt-r 1969
Leta 1969 se pojavi oznaka GT-R. Foto: mrcrowne.blogspot.com

Prince se je Nissanovi družini pridružil leta 1966, ko je med kupce zapeljal novi Skyline (S57), z najbolj zmogljivim 1,5-litrskim motorjem tistega časa. Sledilo je vse več uspehov na dirkah in leta 1969 se je prvič pojavila danes legendarna oznaka GT-R. Izvirna limuzina je kmalu dobila še kupe različico z oznako KPGC-10. V avtomobilskem športu je avto nizal uspeh za uspehom s pomočjo majhne mase. Uspešnost formule je dokazalo 50 zmag od leta 1969 do 1972.

Od leta 1984 čas za Nismo

IMG_4331
Od leta 1984 enostavna enačba - Nismo = Nissan + Motorsport

Delovanje Nissana v avtomobilskem športu se je razdelilo na dva dela. Na tovarniški dirkalni oddelek in na oddelek, ki je sodeloval z neodvisnimi športnimi projekti, moštvi in privatnimi vozniki. Septembra 1984 ju je Nissan združil in tako povečal svojo prodornost in uspešnost v avtomobilskem športu. Novo družbo so poimenovali Nissan Motorsports International in zanjo začeli uporabljati kratico Nismo. Ustanovljeno je bilo kot povsem samostojno podjetje, v izključni lasti Nissana.

Nissan je leta 1986 prvič nastopil na legendarni dirki 24 ur Le Mansa, dve leti pozneje pa zasnoval in izdelal prvi namensko dirkaški avtomobil, na osnovi roadsterja Saurus, za nastopanje v pokalnem tekmovanju znamke.

Skyline R32 - avtomobilska ikona in serijski zmagovalec

Nismo je 1989 ustvaril vozilo, ki je množično navdušilo pristaše avtomobilskega športa na Japonskem in po vsem svetu. Luč sveta je ugledala avtomobilska ikona Nissan Skyline R32. Avtomobil s pogonom na vsa kolesa in štirikolesnim volanom je odločno zapeljal na dirkališče in se ni oziral nazaj. R32 z GT-R oznako namreč štiri leta zapored ni poznal poraza v domačem prvenstvu Championship Group A, nanizal je 29 zmag na 29 dirkah.

heritage_1989_Skyline_GT-R_R32
Avtomobilska ikona Nissan Skyline R32 se je pojavila 1989.

Avtomobil se je uveljavil tudi s popolno dominacijo v avstralskem Touring Car Championship od leta 1990 do leta 1993. Avstralski novinarji so mu zaradi tega nadeli vzdevek Godzilla, po japonski filmski pošasti, ki je ustrahovala vsakogar, ki jo je ugledal. Ime se je prijelo in obstalo do današnjih dni. Različica R32, pripravljena v skladu s tehničnimi pravili skupine A blagovne znamke Nismo, je bila v prosti prodaji.

Uspehi na dirkališčih za večjo prepoznavnost

Naslednik legendarnega avtomobila je bil Skyline GT-R (R33). Proslavil se je kot prvi serijsko izdelan avtomobil, ki je krog na legendarni progi Nordschleife na Nürburgringu prevozil v manj kot osmih minutah. Z R34 je Nismo izdelal avtomobil z več kot 500 konjskimi močmi, ki jih je iztisnil iz 2,8-litrskega motorja.

V devetdesetih letih prejšnjega stoletja se je prepoznavnost v Evropi večala z uspehi na dirkališčih. Skyline GT-R (R32) je leta 1991 zmagal v skupni razvrstitvi dirke 24 ur Spa. Nismo GT-R LM (R33) je zasedel deseto mesto na dirki v Le Mansu leta 1995, tri leta pozneje je bil Nissan R390 GT1 tam tretji.

Začetek prodaje R35 leta 2008 je spodbudil osredotočanje na športno udejstvovanje. V prvenstvu Super GT je avtomobil dosegel posamično zmago med vozniki leta 2011 in leta 2012. Tega leta je Nissan dosegel dvojno zmago v tekmovalnem razredu LMP2 na vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa. V na drugo mesto uvrščenem moštvu je nastopal Lucas Ordonez, zmagovalec tekmovanja GT Academy.

Eksperimentalni Delta Wing

Izven dirkališč se je Nismo uveljavljal tudi na vztrajnostnih relijih po brezpotjih. Pripravili so Nissan RAID Truck za Dakar Rally, s katerim je leta 2004 Britanec Colin McRea dosegel dve etapni zmagi na poti do zaključka dirke.

heritage_2004_Nissan_RAID_truck
Nissan RAID Truck je na Dakarju vozil sloviti Colin McRae.

Lani se je v Le Mansu predstavil najnovejši in zaradi svoje inovativnosti večkrat nagrajeni bolid DeltaWing. Gre za eksperimentalni dirkalnik s polovico mase, polovico moči in polovico zračnega upora v primerjavi s tradicionalnim dirkalnikom za nastop na dirki Le Mans. Zaradi vsega tega je njegova obraba pnevmatik in poraba goriva za polovico manjša od konvencionalnega dirkalnika.

motorsport_014_Deltawing_at_Le_Mans_24H_Race_2
Inovativni bolid DeltaWing

Letos bo Nissan ostal zaprisežen nastopanju v avtomobilskem športu v globalnem merilu, po svetu bo nastopal z dirkalnikom GT-R GT3.

Nismo, ena od zvezd virtualnega sveta...

gta_009_GT_Academy_2
Za širjenje znamke Nismo so poskrbele tudi računalniške igrice.

Za milijone zanesenjakov in ljubiteljev računalniških iger po vsej Evropi je Nismo že legendaren, za kar je poskrbelo tekmovanje v računalniški igri Sony Gran Turismo. Avtomobil Nismo je bil ponovno zasnovan za posebno različico računalniške igre Asphalt 7: Heat, ki je znamko približala uporabnikom pametnih telefonov in tabličnih računalnikov iOS in Android. Luč sveta je ugledal Juke-R.

Nissanu je domače tudi povezovanje spretnosti vožnje, dosežene in dokazane v virtualnem svetu, z realnim dirkanjem. Program GT Academy je tako dirkaško tekmovanje s prehodom iz virtualnega v resnični svet. Po štirih sezonah je evropski del programa izluščil štiri nadarjene igralce, ki so vstopili v resnični svet avtomobilskega športa.

...po svoj kos pogače prihaja tudi v realni svet

nissan_juke-r_006
Pol milijona evrov vredni ekstremni in zmogljivi posebnež juke-R.

Od leta 2010 nase poglede drugih voznikov vleče Nissanov precej ekstravagantno oblikovani kompaktni športni crossover juke, ki so ga v angleškem Sunderlandu do zdaj izdelali v 330 tisoč primerkih. Veliko prahu je lani dvignil ekstremno zmogljivi posebnež juke-R, ki za dobrega pol milijona evrov ponuja tehniko in zmogljivosti modela GT-R v jukovi podobi. Z njim je Nissan oznanil prehod Nisma z dirkalne steze na vsakdanje ceste.

Nissan juke Nismo je tako prvi izmed številnih zmogljivostnih Nissanovih avtomobilov, ki bodo v prihodnje zapeljali na evropske in slovenske ceste. Inženirji Nisma bodo z njimi kupcem ponudili zmogljive, cenovno dostopne in očem prijetno oblikovane avtomobile.

Več o podrobnostih, tehničnih podatkih in vtisih s prve vožnje z juke Nismom pa boste lahko prebrali v rubriki Moj avto v četrtkovih Financah.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Dražbe
Dražbe Občina Piran pripravlja dražbo nepremičnin

Lepa priložnost za zanimivo in varno naložbo

Preberite tudi:

10.04.2013
10.04.2013
16.09.2013
FINANCE
Mala šola diplomacije za kmete
Finance
Jana Petkovšek Štakul Mala šola diplomacije za kmete 3

Tvorno sodelovanje bo še kako potrebno, saj so odprte še nekatere glavne zahteve, kot so zmanjšanje administrativnih bremen, redna izplačila neposrednih plačil, ukrepi skupne kmetijske politike in ureditev povsem napačno določenih bonitetnih točk.

FINANCE
Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov
Finance
EUROBAROMETER
Simona Toplak Koliko Slovencev ve, kdaj so volitve EU, koliko jih ne mara ZDA, kakšna je podpora politike do Rusije in migrantov 3

Kako se Slovenci razlikujemo od Evrope po tem, koliko vemo, kaj je za nas pomembno in kako ocenjujemo sebe in druge

FINANCE
Nova avkcija zakladnih menic 7. maja
Finance
VARČEVANJE
Petra Sovdat Nova avkcija zakladnih menic 7. maja 1
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely
Avto
Intervju
AvtoJure Šujica Hrvoje Horvat, direktor znamke Geely na Balkanu: V Evropi smo že najmočnejši pri prodaji vozil znamke Geely 6

Skupina Geely velja za največjega avtomobilskega proizvajalca v zasebni lasti na Kitajskem, ki si pot v Evropo utira tudi prek Slovenije. Zasluga za to gre skupini SEAG, ki skrbi za znamko v 12 državah na Balkanu. Kakšni so njihovi načrti v regiji in kdaj lahko pričakujemo prihod novih znamk, ki so v lasti Geelyja?

FINANCE
Subvencije
Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami
Subvencije
EVROPSKA SREDSTVA
SubvencijeTeja Grapulin Kako uspešno Slovenija pobira evropski denar: kdo je pred in kdo za nami

Največji delež denarja za okrevanje je do zdaj počrpala Danska. Irska, Nizozemska in Švedska pa niso še niti evra.

FINANCE
Razmah kitajskega čajnega napitka ustvarja nove milijarderje
FINANCE
Prevozi
Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben
Prevozi
PrevoziJure Šujica Ford transit courier v novi izvedbi precej bolj prostoren in uporaben

S 25 odstotkov povečanim tovornim prostorom je prevozu tovora namenjena enaka količina prostora kot v prejšnji generaciji v številko večjem transit connectu. Dizel ostaja v ponudbi.