Skovanka Nismo bo prihodnje leto praznovala abrahama, a je bila v Evropi širšim množicam bolj ali manj neznanka. Njen pomen so prepoznavali in se ga zavedali zgolj raznorazni zasvojenci z bencinskimi hlapi, avtomobilski poznavalci vseh generacij in odraščajoča Playstation - Xbox generacija - da se za imenom Nismo skriva NISsan MOtorsport pa naj bi v bodoče vedeli tudi tisti, ki ne spadajo v kakšno izmed zgoraj omenjenih skupin.
Nissanov odgovor na športne različice
Kar je za Alfa Romeo GTA, Audija Quattro oziroma S, BMW M, Fiata Abarth, Forda ST, Hondo Type-R, Lancio Integrale, Mercedesa AMG, Minija John Cooper Works, Opla OPC, Renaulta in Škodo RS ter Volkswagna GTI/GTD, to naj bi bil za Nissana Nismo. Pod to zmogljivostno blagovno znamko bo namreč Nissan tudi na evropski trg pripeljal več novih športnih avtomobilov, prvi primerki - juke Nismo - pa so od petka na voljo tudi v Sloveniji.
Dirkaško srce je začelo biti pred skoraj 50 leti
- Nissan Nismo skozi čas (0 KB)
Prihod blagovne znamke Nismo v Evropo pomeni najnovejše poglavje v skorajda 50-letni zgodbi inženirske elite, ki je na povsem svoj način spisala strast do avtomobilskega športa, uveljavljala svoj pionirski duh, opravila neštete nadure pri razvoju avtomobilov, ki so bili večinoma nekaj posebnega in njihovo veliko željo po uspehu.
Začetki segajo v leto 1964, ko se je Prince Motor Company, avtomobilski izdelovalec lokalnega pomena, ki ga je dve leti kasneje prevzel Nissan, odločil, da bo poizkusil prodajo svojih avtomobilov izboljšati z nastopanjem v avtomobilskem športu. Inženirji so vzeli dvolitrski šestvaljnik iz velikega prestižnega avtomobila Gloria in ga vstavili v občutno manjši Skyline, ki so mu ob tem povečali medosno razdaljo.
Že prvi je bil serijski zmagovalec
Z občutno izboljšanim razmerjem med močjo motorja in maso vozila se je pokazal dirkaški potencial stvaritve, ki so ga poimenovali Prince Skyline 2000GT (S54). Z intenzivnim delom podnevi in ponoči so izdelali 100 primerkov za prodajo, kar jim je omogočilo zadovoljitev strogih tekmovalnih pravil.
Tekmo s časom so dobili le za nekaj ur - avto je uradno zapeljal na avtomobilski trg 1. maja 1964, le dva dni pred prvo dirko. Avtomobil se je takoj izkazal. Na dirki je slavil Porsche 904, a neposredno za njim je Skyline zasedel mesta od drugega do šestega. Inženirjem se takrat ni niti sanjalo, da so spočeli eno največjih ikon, ki je s časom postala globalna zvezda in uveljavila duh Nisma po večini zemeljske oble.
Leto 1969 - rojstvo legende GT-R
Prince se je Nissanovi družini pridružil leta 1966, ko je med kupce zapeljal novi Skyline (S57), z najbolj zmogljivim 1,5-litrskim motorjem tistega časa. Sledilo je vse več uspehov na dirkah in leta 1969 se je prvič pojavila danes legendarna oznaka GT-R. Izvirna limuzina je kmalu dobila še kupe različico z oznako KPGC-10. V avtomobilskem športu je avto nizal uspeh za uspehom s pomočjo majhne mase. Uspešnost formule je dokazalo 50 zmag od leta 1969 do 1972.
Od leta 1984 čas za Nismo
Delovanje Nissana v avtomobilskem športu se je razdelilo na dva dela. Na tovarniški dirkalni oddelek in na oddelek, ki je sodeloval z neodvisnimi športnimi projekti, moštvi in privatnimi vozniki. Septembra 1984 ju je Nissan združil in tako povečal svojo prodornost in uspešnost v avtomobilskem športu. Novo družbo so poimenovali Nissan Motorsports International in zanjo začeli uporabljati kratico Nismo. Ustanovljeno je bilo kot povsem samostojno podjetje, v izključni lasti Nissana.
Nissan je leta 1986 prvič nastopil na legendarni dirki 24 ur Le Mansa, dve leti pozneje pa zasnoval in izdelal prvi namensko dirkaški avtomobil, na osnovi roadsterja Saurus, za nastopanje v pokalnem tekmovanju znamke.
Skyline R32 - avtomobilska ikona in serijski zmagovalec
Nismo je 1989 ustvaril vozilo, ki je množično navdušilo pristaše avtomobilskega športa na Japonskem in po vsem svetu. Luč sveta je ugledala avtomobilska ikona Nissan Skyline R32. Avtomobil s pogonom na vsa kolesa in štirikolesnim volanom je odločno zapeljal na dirkališče in se ni oziral nazaj. R32 z GT-R oznako namreč štiri leta zapored ni poznal poraza v domačem prvenstvu Championship Group A, nanizal je 29 zmag na 29 dirkah.
Avtomobil se je uveljavil tudi s popolno dominacijo v avstralskem Touring Car Championship od leta 1990 do leta 1993. Avstralski novinarji so mu zaradi tega nadeli vzdevek Godzilla, po japonski filmski pošasti, ki je ustrahovala vsakogar, ki jo je ugledal. Ime se je prijelo in obstalo do današnjih dni. Različica R32, pripravljena v skladu s tehničnimi pravili skupine A blagovne znamke Nismo, je bila v prosti prodaji.
Uspehi na dirkališčih za večjo prepoznavnost
Naslednik legendarnega avtomobila je bil Skyline GT-R (R33). Proslavil se je kot prvi serijsko izdelan avtomobil, ki je krog na legendarni progi Nordschleife na Nürburgringu prevozil v manj kot osmih minutah. Z R34 je Nismo izdelal avtomobil z več kot 500 konjskimi močmi, ki jih je iztisnil iz 2,8-litrskega motorja.
V devetdesetih letih prejšnjega stoletja se je prepoznavnost v Evropi večala z uspehi na dirkališčih. Skyline GT-R (R32) je leta 1991 zmagal v skupni razvrstitvi dirke 24 ur Spa. Nismo GT-R LM (R33) je zasedel deseto mesto na dirki v Le Mansu leta 1995, tri leta pozneje je bil Nissan R390 GT1 tam tretji.
Začetek prodaje R35 leta 2008 je spodbudil osredotočanje na športno udejstvovanje. V prvenstvu Super GT je avtomobil dosegel posamično zmago med vozniki leta 2011 in leta 2012. Tega leta je Nissan dosegel dvojno zmago v tekmovalnem razredu LMP2 na vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa. V na drugo mesto uvrščenem moštvu je nastopal Lucas Ordonez, zmagovalec tekmovanja GT Academy.
Eksperimentalni Delta Wing
Izven dirkališč se je Nismo uveljavljal tudi na vztrajnostnih relijih po brezpotjih. Pripravili so Nissan RAID Truck za Dakar Rally, s katerim je leta 2004 Britanec Colin McRea dosegel dve etapni zmagi na poti do zaključka dirke.
Lani se je v Le Mansu predstavil najnovejši in zaradi svoje inovativnosti večkrat nagrajeni bolid DeltaWing. Gre za eksperimentalni dirkalnik s polovico mase, polovico moči in polovico zračnega upora v primerjavi s tradicionalnim dirkalnikom za nastop na dirki Le Mans. Zaradi vsega tega je njegova obraba pnevmatik in poraba goriva za polovico manjša od konvencionalnega dirkalnika.
Letos bo Nissan ostal zaprisežen nastopanju v avtomobilskem športu v globalnem merilu, po svetu bo nastopal z dirkalnikom GT-R GT3.
Nismo, ena od zvezd virtualnega sveta...
Za milijone zanesenjakov in ljubiteljev računalniških iger po vsej Evropi je Nismo že legendaren, za kar je poskrbelo tekmovanje v računalniški igri Sony Gran Turismo. Avtomobil Nismo je bil ponovno zasnovan za posebno različico računalniške igre Asphalt 7: Heat, ki je znamko približala uporabnikom pametnih telefonov in tabličnih računalnikov iOS in Android. Luč sveta je ugledal Juke-R.
Nissanu je domače tudi povezovanje spretnosti vožnje, dosežene in dokazane v virtualnem svetu, z realnim dirkanjem. Program GT Academy je tako dirkaško tekmovanje s prehodom iz virtualnega v resnični svet. Po štirih sezonah je evropski del programa izluščil štiri nadarjene igralce, ki so vstopili v resnični svet avtomobilskega športa.
...po svoj kos pogače prihaja tudi v realni svet
Od leta 2010 nase poglede drugih voznikov vleče Nissanov precej ekstravagantno oblikovani kompaktni športni crossover juke, ki so ga v angleškem Sunderlandu do zdaj izdelali v 330 tisoč primerkih. Veliko prahu je lani dvignil ekstremno zmogljivi posebnež juke-R, ki za dobrega pol milijona evrov ponuja tehniko in zmogljivosti modela GT-R v jukovi podobi. Z njim je Nissan oznanil prehod Nisma z dirkalne steze na vsakdanje ceste.
Nissan juke Nismo je tako prvi izmed številnih zmogljivostnih Nissanovih avtomobilov, ki bodo v prihodnje zapeljali na evropske in slovenske ceste. Inženirji Nisma bodo z njimi kupcem ponudili zmogljive, cenovno dostopne in očem prijetno oblikovane avtomobile.
Več o podrobnostih, tehničnih podatkih in vtisih s prve vožnje z juke Nismom pa boste lahko prebrali v rubriki Moj avto v četrtkovih Financah.