Vodstva nemških krčanskih demokratov (CDU), krščanskih socialistov (CSU) in socialdemokratov (SPD) so po 17-urni maratonski seji dosegla dogovor o veliki koaliciji. Dokončna verzija bo sledila sredi decembra, o tem, kaj črno-rdeča koalicijska pogodba prinaša Nemcem, smo več pisali v članku Nemci dosegli dogovor o veliki koaliciji, dogovor pa vznemirja tudi Evropo oziroma tujce.
Vse kaže, da bodo tujci v Nemčiji plačevali cestnino
Glede na dogovor med strankami se očitno obeta uvedba avtocestnih cestnin za tujce, a načrte glede tega tega stranke ocenjujejo različno. Medtem ko CSU meni, da je pri zahtevah dosegla svoje, v CDU in SPD opozarjajo, da bo vlada vprašanje cestnin preučila, uvedla pa jih bo le, če bodo te obremenile le tujce in bodo obenem skladne s pravili EU. Avtoceste po vsej Nemčiji so sedaj brezplačne tako za Nemce kot za tujce.
Bruselj pred časom ni bil naklonjen tej ideji
Nemške namere so sicer precej prahu dvignile konec minulega meseca, takrat se je odzval tudi Bruselj in zanikal, da bi odobril nemške načrte za cestnine za tujce. Ob tem so izpostavili prastaro načelo nediskriminacije na evropskih cestah. Do predloga o uvedbi cestnin za tujce je bila poleti zadržana tudi avtomobilska industrija največjega evropskega avtomobilskega trga.
Brez cestnin bodo Nemci težko vzdrževali kakovost cest
Nemški prometni minister Peter Ramsauer sicer rad poudarja, da bodo brez plačila cestnin dolgoročno zelo težko vzdrževali kakovost lastne cestne infrastrukture. "Nemčija je tranzitna država, ki ima brezplačno uporabo cest. Naši državljani v tujini plačajo cestnino, tujci pa pri nas ne. Potrebujemo več denarja, ki ga lahko dobimo z vpeljavo cestnine. Istočasno bi nemške voznike za stroške olajšali na drugih področjih," je tako poleti dejal Seehofer.