Audijev slogan "Prednost je v tehniki" še kako velja, je prihod novega Q7 na slovenske ceste in tudi brezpotja pospremil direktor znamke pri nas Franci Bolta. Največji med Audiji ni nov le na pogled, po prvem stiku in preizkusu upamo trditi, da si s prejšnjim deli komaj kakšen sestavni del in da je od prejšnjega boljši za več kot le eno generacijo. Vstopnica na vozniški sedež novega Q7 sicer stane 69.900 evrov za dizla oziroma 75.900 evrov za bencinarja, seveda pa bogata in mamljiva dodatna oprema mimogrede poskrbita, da znesek na koncu zraste tudi za polovico.
Odlike novega Audija Q7 so - ne glede na različico in opremo - luksuzno udobje, vrhunska izdelava, največja notranjost v segmentu in vzdušje dnevne sobe ter do 325 kilogramov manjša masa. Z inovativnimi asistenčnimi (poleg vedno serijskih "pre sense" sistemov basic in city, sta zdaj na voljo še front in rear) in multimedijskimi sistemi se med konkurenčnimi velikimi terenci uvršča v sam vrh ponudbe, del serijskega paketa pa je poleg izrazite in markantne oblike tudi vozna dinamika - prvič smo ga preizkusili pred dobrim mesecem v Švici.
Novi Q7 je zdaj nižji in zaradi nižjega težišča tudi zato vozniško vidno boljši, saj se nam je zdelo, kot da se vozimo v limuzini in ne v glomaznem terencu - v dolžino sicer meri 5,05 metra, v širino 1,97 metra ter v višino okoli 1,74 metra. Elastični motorji v kombinaciji s prilagodljivim podvozjem in lahke karoserije so namreč odlike, zaradi katerih je Q7 eden izmed najbolj dinamičnih SUV-jev.
Šestvaljna trilitrska motorja TFSI z močjo 245 kilovatov (333 KM) in TDI z močjo 200 kilovatov (272 KM) poskrbita, da malo manj kot dve toni težak Q7 z mesta do 100 km/h potrebuje le 6,1 oziroma 6,3 sekunde, oba motorja sta temeljito izboljšana in do četrtine varčnejša. V ponudbi se bo pozneje znašel tudi hibridni dizelski e-tron z 275 kilovati (333 KM) ter električnim dosegom 56 kilometrov in šibkejši dizel s 160 kilovati (218 KM).
Vozniške užitke, udobje in varnost poleg zmogljivih motorjev krepijo še štirikolesno krmiljenje (1.406 evrov, z odklonom koles do pet stopinj poskrbi, da gre avto kot po tirnicah), 7-stopenjsko nastavljivo zračno podvozje (2.504 evrov, priporočamo, sploh tistim, ki radi zavijejo z urejenih poti), izpopolnjeni pogon quattro s samozapornim sredinskim diferencialom, novi 8-stopenjski tiptronic menjalnik in številni sistemi za pomoč vozniku.
Iz središča Ljubljane smo se skorajda v popolni tišini (dodatna zvočna izolacija za 1.454 evrov je zares vrhunska) podali pod in na Krvavec, tako na avtocesti kot na ovinkasti podeželski cesti pa je izkušnja tudi zares spominjala na dinamično vožnjo z limuzino. Novinec na slovenskih cestah je takoj pritegnil poglede voznika terensko-kupejevskega BMW X6. Audi Q7 takšnih kupejevskih linij sicer nima, vendar pa ob tem ponuja prostor za do sedem ljudi oziroma ogromen prtljažnik, ki meri 890 litrov (največ 2.075 litrov). V notranjosti je postal še prestižnejši, velik poudarek pa so v Ingolstadtu namenili infotainmentu in varnostno-asistenčnim sistemom.
Pred kratkim obiskom Krvavca smo se prepričali, da je novi Audijev športni terenec na cestah lahko zelo udoben, v mestu okreten, po želji pa tudi hiter in še kako agilen, napis quattro v kabini pa nas je skorajda silil še na manj utrjeno podlago. Po makadamu je zaradi pogona quattro (navor spredaj/zadaj običajno prenaša v razmerju 40/60, po potrebi hitro in optimalno od 70:30 do 15:85) seveda šlo seveda brez težav, tudi malce večji klanci in kamniti deli dovoljenih poti mu niso predstavljali težav.
Zračno podvozje namreč poskrbi, da se lahko trebuh od tal v načinu Off Road dvigne do 24,5 cm, serijsko pa je vgrajen pomočnik za nadzorovan spust. Na parkirišču smo brez škode "napadli" tudi malce večji previs, quattro ga je premagal brez težav in požel odobravanje pogostega obiskovalca. Sprva se mu je zdelo, da je avto za kaj takšnega vseeno prevelik oziroma premalo zmogljiv.
BMW X5, Mercedes GLE in tudi novi Volvo XC90 so v novem Q7 dobili zelo močno konkurenco, največji Audi pa se zdi celo tako dober, da so upravičeno lahko malce v skrbeh tudi pri Porscheju in Range Roverju. Nenazadnje bo njegova nova platforma služila kot osnova naslednji generaciji cayenna, na njej pa bo ultra bogataše naokoli vozil tudi luksuzni športno-terenski Bentley.
Audi Q7 ima že tako ali tako status najbolj prestižnega modela znamke, saj sta za njim celo A8 in R8, hkrati pa je na drugem mestu pri prepoznavnosti med modeli za A4 (ta jeseni dobi naslednika). Po prodaji je Q7 celo na drugem mestu med vsemi modeli, največ kupcev pa je pritegnil prav v zadnjem letu, ko so po svetu prodali 62 tisoč teh vozil.
Audijev prestižni SUV je tako vsestranski spremljevalec za družino, posel in prosti čas, ter zanesljiv sopotnik na vseh cestah in terenu. Pri slovenskem Audiju pravijo, da bodo do konca leta prodali 50 vozil, prihodnje leto pa vsaj sto. Prva vožnja je pokazala, da je novi Q7 zares storil več kot korak naprej ter tako ponuja več kot dovolj razlogov za uresničitev prodajnih ciljev.
Foto: Matej Kačič