Avto

Najmanjša Mazda ima vse, kar premorejo veliki

Skozi prste smo med prvimi spustili malo Mazdo2, ki se bo z atraktivno obliko, sodobno notranjostjo, spodobnimi motorji in najnovejšo tehnologijo lažje borila z močnimi tekmeci v razredu ter obudila staro slavo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

05.02.2015 06:00
Čas branja: 5 min

IMG-8791.1423099079.jpg.n.960px.jpg

Mazda2 je bila v prejšnji generaciji (skoraj) vse - dovolj prostorna, privlačna in napredna, da je s svojimi odlikami prepričala tako strokovnjake kot tudi kupce. Požela je vrsto laskavih nazivov - med drugim bila svetovni avto leta - in dosegla zavidljive prodajne številke. Tudi pri nas, kjer je zastopnik sprva prodajal več kot 500 primerkov na leto.

IMG-8749.1423100592.jpg.n.960px.jpg

Z leti je njena prednost tudi na račun zelo močne konkurence v razredu malih avtov začela kopneti in tekmeci so jo kljub nespornim vrlinam začeli korenito prehitevati - delno tudi na račun močnega jena. Tako se je prodaja pri nas v zadnjih letih konkretno znižala, lani na le nekaj deset primerkov.

IMG-8564.1423096924.jpg.c.960px.jpg

Že sredi marca prihaja k nam nova generacija Mazde2, ki je glede na predhodnico zrasla v vse smeri in že požela simpatije strokovne javnosti. Ta jo je tako že nagradila z nekaj nagradami (avto leta na Japonskem, zlati volani, nagrade za dizajn) sami pa smo jo dva dni preskušali v okolici Barcelone.

IMG-8559.1423097350.jpg.s.960px.jpg

Nova dvojka tako lahko na račun zunanjosti (oblikovalski jezik Kodo), vozne dinamike (spodobne zmogljivosti in zelo dobra lega), prostornosti (z dolžino 406 cm je v zgornjem delu segmenta), tehnologije (vse kar ima šestica, tudi polni LED žarometi), lahke gradnje (tehta zgolj 1.000 kg), štirih različic sodobnih in varčnih 1,5-litrskih atmosferskih motorjev iz družine Skyactive (G75, G90, G110, D105), varnostno-asistenčnih sistemov (i-Activsense) , povezljivosti (MZD connect) in veliko opreme (kar sedem nivojev) zaigra v delu Verdijeve slovite opere Aida, ki opeva zmagoslavno vrnitev Radamesa.

IMG-8746.1423097788.jpg.s.960px.jpg

Na Verdijevo bravuro v povezavi z Mazdinim potencialnim zmagoslavjem smo se spomnili pod za Katalonce sveto goro Montserrat, ki jo je v svet po svoje ponesla tudi slovita operna pevka Montserrat Caballe - starši so v samostanu pod vrhom gore namreč pogosto molili, naj se hčerka rodi živa in poimenovali jo bodo prav po njej. Japoncem za dobro popotnico nove Mazde2 ni bilo treba ravno moliti, saj so se lahko zanesli na uspehe svojih zadnjih modelov, ki pričajo o tem, da so z oblikovalskim jezikom Kodo in skupkom tehnologij z imenom Skyactive zakorakali v pravo smer.

Mazda2-2015-action-19.1423094791.jpg.c.960px.jpg

Zmagovalno je resda že Mazdino ime, kar se zadnja leta znova pozna tudi na trgu, lansko leto pa je bilo sploh rekordno. Prodaja se je okrepila za 20 odstotkov, v Evropi so prodali več kot 175 tisoč vozil. Kenichiro Saruwatari, podpredsednik Mazdinega razvojnega oddelka v Evropi, je tudi zato v značilnem japonskem slogu ponosno žarel ob mednarodni premieri nove dvojke.

Mazda2-2015-detail-2.1423098865.jpg.s.960px.jpg

Letno želijo po svetu prodati 200 tisoč vozil s številko 2, 40 tisoč v Evropi, zastopnik v Sloveniji pa že letos okoli 250 primerkov. To je več kot tretjina lanske skupne prodaje, v B segmentu bi si tako odrezali 1,7-odstotni tržni delež.

IMG-8727.1423096253.jpg.s.960px.jpg

Vstopno različico G75 za 9.990 evrov si bodo od sredine marca omislili manj zahtevni kupci, saj nima klime (z njo bo stala 11.190 evrov), sledita Emotion in Challenge.

Najbolje prodajana bo bencinska G90 s srednjim paketom opreme Attraction in osrednjim 7-palčnim zaslonom na dotik za 13.890 evrov, verjamemo pa da bo marsikdo posegel tudi po bogato založenih Revolution in Revolution Top, ki v razred malih avtomobilov prinašata že konkretno mero luksuza - tudi usnje, navigacijo, projicirni zaslon,... "Opažamo, da si kupci vse pogosteje izberejo bogato opremljen avto," je povedal Dimitrij Vušnik iz Mazda Slovenije. Z raznimi originalnimi dodatki je dvojko možno tudi športno »našpičiti«, zato se bo gotovo uvrstila na spisek želja pri mlajših.

20150204-122737

20150204-122753

Mazda2 nas ob prvem stiku pred El Pratom resda ni povsem presenetila, nasprotno, zazdela se nam je že prava in sila všečna znanka. Spredaj namreč (namerno) ne skriva podobnosti z večjima sestrama, vendar pa je predvsem zadaj toliko samosvoja in med kopico avtomobilske pločevine dovolj prepoznavna, da je požela simpatije in občudovanje - tudi pozneje pri mimoidočih na sloviti ulici La Rambla in vzdolž La Barcelonete ter pri naključnih voznikih po katalonskih cestah.

IMG-8780.1423095476.jpg.c.960px.jpg

Oblikovalski jezik Kodo je dobro prišel do izraza, dobre štiri metre dolga petvratna kombilimuzina za pet potnikov narejena na povsem novi Skyactive platformi za mala vozila pa nas je razvajala tudi s prostornostjo. Njene mere sicer kažejo, da je zgolj 20 centimetrov krajša od golfa iz razreda višje, po dolžini prekaša praktično vse tekmece. Glede na predhodnico se je razpotegnila za kar 14 cm, ostala enako široka (170 cm), izgubila dva centimetra višine (150 cm) ter veliko pridobila v notranjosti.

IMG-8580.1423097099.jpg.n.960px.jpg

Inženirji so medosno razdaljo podaljšali za osem centimetrov na 257 cm, kar prinaša precej prostora za potnike spredaj, čeprav so ti višji od 185 cm. Tudi z zadnjih sedežev prav veliko pritoževanja ne boste slišali, saj je tam nekaj več prostora kot prej, zadek pa vase pospravi 280 litrov prtljage (+30 litrov) - s podiranjem zadnje klopi pa do 950 litrov (+163 litrov).

Mazda-2-2015-1600x1200-wallpaper-d4.1423098561.jpg.c.600px.jpg

Notranjost je ukrojena po vzoru večje trojke, minimalistično, kar je lahko zgolj dobro. Armaturka je sodobna, instrumentna plošča pregledna, volan všečen in dobro sede v roke. Stikala so logično in intuitivno razporejena, volan nastavljiv po globini in višini, podobno dobro nastavljiv je tudi vozniški sedež, tako da se voznik v avtu hitro znajde.

Mazda2-2015-interior-5.1423095003.jpg.c.960px.jpg

Nižje stopnje opreme sicer prinašajo več trde plastike, vendar sta kakovost vgrajenih materialov in izdelava na visoki ravni za ta razred, monotonost preženejo večbarvni odtenki tkanine na sedežih ter dekorativni vložki. Usnjena volan in prestavna ročica ter na armaturko nasajeni 7-palčni zaslon na dotik in z vrtljivim stikalom med sedežema ter MZD Connect v višjih stopnjah opreme Mazdo2 počutje popeljejo na višjo raven, usnje in kontrastni šivi v najboljši opremi pa potnike zlahka prepričajo, da sedijo v precej dražjem vozilu.

Mazda2-2015-interior-15.1423095110.jpg.c.960px.jpg

Ker so kupcem ABS, DSC, TCS, EBD, EBA in podobne oznake že samoumevne, skuša Mazda2 prepričati tudi z nekaterimi varnostno-asistenčnimi sistemi pod skupnim imenom i-Activsense, ki jih v tem razredu prav pogosto ne najdemo v ponudbi. Spisek je dolg, vsebuje sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, zaznavanje ovir za vozilom, asistenta za dolge žaromete in speljevanje v klanec, opozorilnik pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu in sila uporabno samodejno zaviranje v sili med štiri in 30 km/h. Kot prva v razredu ob tem ponuja tudi popolne LED žaromete.

Mazda-2-2015-1600x1200-wallpaper-db.1423098776.jpg.c.960px.jpg

Testne vožnje nove Mazde2 niso bile povsem brez razloga speljane tudi ob strmih stenah Montserrata in v zaledju katalonske prestolnice. Zavite in hribovite ceste, majhna naselja in vasice obdane z vinogradi, sodobne magistralke in avtoceste ter na koncu velemestni vrvež so nas namreč prepričale, da so pri Mazdi z vgradnjo 1,5-litrskih motorjev z nizkim kompresijskim razmerjem odlično opravili svojo nalogo.

Mazda2-2015-detail-15.1423094868.jpg.s.960px.jpg

Z novo dvojko smo prevozili približno 300 kilometrov, najprej smo se pobliže spoznali z zanimivo kombinacijo 90-konjskega motorja z avtomatskim menjalnikom in vstopnim 75-konjskim motorjem s petstopenjskim ročnim menjalnik, v svet prestiža pa nas je popeljala Revolution Top s 110-konjskim motorjem, dvobarvno usnjeno kombinacijo, projicirnim zaslonom, LED prednjimi žarometi in še čim, kar bi lahko zaman iskali tudi pri precej dražjih vozilih.

Mazda2-2015-interior-14.1423098089.jpg.c.960px.jpg

Vsi bencinski motorji so izredno tihi in kultivirani, čeprav brez turbo polnilnika ponujajo dovolj navora (G90 denimo 148 Nm pri 4000 vrtljajih), vožnja je lahkotna in udobna tudi pri nižjih vrtljajih, potniki pa se lahko normalno pogovarjajo pri avtocestnih hitrostih. Pod črto ugodna je tudi poraba, tako najšibkejši kot najmočnejši sta na testu porabila dobrih šest litrov goriva na sto kilometrov, srednja opcija s samodejnim menjalnikom pa slab liter več.

Mazda2-2015-action-14.1423095671.jpg.s.960px.jpg

Samodejnost si utira pot v vse pore avtomobilizma, precejšen napredek je moč zaznati tudi pri prenosu moči. Samodejni šeststopenjski menjalnik je v kombinaciji z G90 motorjem deloval lahkotno, pozna tudi športni program in ročno pretikanje z ročico. Takšna kombinacija vse svoje odlike pokaže v mestni vožnji, v popoldanski prometni konici v Barceloni smo naravnost uživali. Drži, na trgu so tudi boljši dvosklopčni menjalniki, a kogar bo Mazda2 "zakurila", naj se krog ali dva obvezno zapelje tudi z avtomatskim menjalnikom.

IMG-8638.1423096810.jpg.c.960px.jpg

Na koncu smo ugotovili, da ima Mazda2 pravzaprav vse, kar imajo in ponujajo veliki. Zveni znano? Seveda, s takšnim reklamnim sloganom se je pred leti hvalil slovenski razredni prvak Renault clio. Japonka, ki sicer nastaja v Mehiki, ga pri nas seveda ne bo ogrozila, kot najbrž ne bo opazneje načela priljubljenosti pola, corse, 208, fieste, fabie, i20,...a morda se bo po njej zdaj ozrl tudi kdo, ki razmišlja o kakem za številko večjem avtu.

IMG-8706.1423095947.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

10.02.2015
16.03.2015
FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.

FINANCE
Avto
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
Avto
AvtoMatej Kačič Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1

Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se ji bo težko upreti
Avto
AvtoMatej Kačič Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših voznih lastnosti in bogate opreme oprostili nekoliko višjo ceno.

FINANCE
Avto
Sveža in igriva Mazdina uspešnica
Avto
AvtoMatej Kačič Sveža in igriva Mazdina uspešnica

Mazda CX-3 v pisani množici športnih terencev velja za lepotico, ob prenovi so nastopačici tako le nekoliko popravili makeup, v kombinaciji s 150-konjskim bencincem, štirikolesnim pogonom in dodelanim podvozjem pa ob varnosti premore tudi zabavno plat.

FINANCE
Avto
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla 9

Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.

FINANCE
Avto
Mazda presenetila z novim SUV
Avto
AvtoUroš Božin Mazda presenetila z novim SUV 9

Japonci so skrivnost do salona v Ženevi dobro skrivali. Nova mazda CX-30 je mazda3 v visokih petah. Kako se primerja z višje vozečima sestrama CX-3 in CX-5?