Danes je na slovenski trg zapeljal najmanjši jaguar XE, tekmec BMW serije 3, audija A4, mercedesa C, lexusa IS in volva S60. Novi jaguar je zelo sodoben, varčen in tudi najdražji med tekmeci, osnovni stane slabih 39 tisoč evrov, zato cilja le na 35 kupcev na leto.
Angleški Jaguar se po nekaj letih odsotnosti vrača v razred srednje velikih limuzin. Po neuspešnem X-typu, zasnovanem na osnovi prejšnjega mondea, prihaja XE, v celoti na novo zasnovana 4,67 metra dolga limuzina s pogonon na zadnja kolesa in lahko zgradbo karoserije, ki jo v 75 odstotkih sestavlja aluminij. Novi XE ima tudi nove motorje, dizelski dvolitrski s 120 kilovati sodi med najvarčnejše v razredu, saj v povprečju porabi 3,8 litra nafte na sto kilometrov.
Laserski prikazovalnik, spremljanje videokonferenc
Na seznamu serijske in dodatne opreme ima veliko sodobnih rešitev. Prvi na svetu predstavlja sistem all surface progress control (ASPC). Sistem, ki ima korenine v znamki Land Rover, je aktiven pri hitrostih med 3,6 in 30 kilometrov na uro, v tem območju pa natančno nadzoruje zavore in motor ter zagotavlja optimalen stik s kolesi tudi na zelo spolzkih podlagah. Druga novost je laserski prikazovalnik informacij na vetrobransko steklo (head-up display) v visoki ločljivosti in barvah, ki prikazuje hitrost, podatke navigacijske naprave in nekatere druge podatke.
Povezljivost z androidi in iphoni
Osempalčni informacijski zaslon na sredinski konzoli se odziva na glasovne ukaze, ponuja povezljivost s pametnimi telefoni in povezavo do spleta za več povezanih naprav, androidnih in Applovih mobilnikov in tablic. Prek njih lahko v XE nastavljate zamik delovanja klimatske naprave, nastavljate zaklepanje in odklepanje vrat ter celo zaženete motor. Prek zaslona pa lahko spremljate tudi videokonference.
Temeljito podvozje, varnostni sistemi
Stereokamera meri razdaljo pred spredaj vozečimi, prilagaja hitrost in prepoznava prometne znake, nenamerno prekoračitev sredinske in stranske črte na cestišču ter zaznava vozila v mrtvem kotu in pomaga pri parkiranju. Podvozje spredaj namesto McPhersonove preme zaznamujejo dvoja prečna vodila, zadaj pa večvodilna prema, ki po besedah pristojnih v Jaguarju prinaša idealno prečno in vzdolžno čvrstost.
Aktivna varnost, cene od 39 do 66 tisočakov
Cene sodobnega jaguarja so višje kot pri tekmecih. Za osnovni XE pure e-performance z dvolitrskim turbodizlom in 120 kilovati boste odšteli 38.940 evrov, zmogljivejši turbodizel s 132 kilovati, a večjo porabo 4,2 litra ima enako ceno. Samodejni osemstopenjski samodejni menjalnik obe različici podraži na 41.500 oziroma 41.810 evrov, najbogatejša oprema portfolio z usnjem, 18-palčnimi kolesi, biksenonskimi žarometi in samodejnim menjalnikom pa na 47.500 evrov. Poleg dizelskih motorjev ima XE tudi dvolitrski turbobencinar s 147 oziroma 176 kilovati, s cenami od 41 do 51 tisočakov, najmočnejši XE S s trilitrskim turbom s 250 kilovati pa stane 66 tisoč evrov.
Tekmeci do pet tisočakov cenejši
Jaguar XE se podaja v razred poslovnih limuzin, ki je letos pritegnil nekaj več kot 300 kupcev, v ospredju so znamke BMW, Mercedes in Audi. S 35 vozili si bo XE tako rezal nekaj več kot desetodstotni tržni delež.
Cene XE so višje kot pri tekmecih, je pa XE že v osnovi nekaj bolje opremljen od BMW 320d efficient dynamics edition s ceno 37.450 evrov, mercedes-benza C 220 CDI, ki stane 37.363 evrov, in audija A4 2.0 TDI s ceno pod 35 tisoč evri. Lexus IS300h, ki ponuja bencinski in električni motor ter podobno učinkovitost kot osnovni XE, stane 35.500 evrov, volvo S60 D4 s 140 kilovati in porabo 3,9 litra je 500 evrov cenejši od lexusa, v ponudbi nordic edition pa za tri tisočake ceneje dobite karavanskega V60 D3 (110 kilovatov) z več serijske opreme.
Foto: Miloš Milač