Da ne bo pomote, gre za slovenski trg in takšno zanimanje oziroma številke o prodaji so vse prej kot zanemarljive. Začelo se je ob koncu počitnic s prvim razkritjem pod zvezdami Krvavca, nadaljevalo na salonu v Frankfurtu, potem prvič za volanom v Bratislavi, skok v finale izbora AutoBest, nagrada tu in tam ter že povsem uradno - v Vitanjah, v kulturnem središču evropskih vesoljskih tehnologij. Kraj ni bil izbran naključno, poudarek je jasno na tehnologijah. Morda ne vesoljskih, vendar v vsakdanjem življenju gotovo bolj pomembnih.
Vmes se je ogromno dogajalo tudi na spletu, na [www.opel.si] so firbci, poznavalci, tudi konkurenca in jasno potencialni kupci prihajali po informacije, tudi sicer se je okrog nje dvigovalo veliko prahu in tako pravzaprav ne čudi, da je v tem času postala že prava znanka, prava zvezda.
Nova Opel astra s svojim prihodom in nastopom dokazuje, da je zvezda od koles do strehe, njen glavni cilj pa kot da je na prestolu zasenčiti kralja - Volkswagnovega golfa. V deželi, kjer vsak deseti prebivalec kupi Opla, se vse skupaj zdi kot Misija mogoče. Pri slovenskem zastopniku, pred dnevi je praznoval 20. letnico delovanja, so prepričani, da jim lahko uspe. Golfa s prestola resda ne bodo potisnili, lahko pa ga naredijo živčnega.
V prihodnjem letu želijo pri nas namreč prodati 1.400 aster, ki je v štirih generacijah od leta 1991 po svetu našla prek 12 milijonov kupcev, v Sloveniji pa se jih po cestah ta hip vozi približno 33 tisoč. Letos so jih namreč prodali 800, golf je našel prek 2.400 kupcev, vmes pa bo štrene gotovo mešal tudi novi Renault megane.
In s kakšnimi aduti želi astra prepričati Slovence? Opel je z novo astro naredil velike, predvsem pa prave korake. Bahavo obliko je zamenjala odlična vsebina, učinkovitost je opazna tudi v praksi, tehnika sodi v vrh razreda.
Skromnejše mere ob tem še ne pomenijo skromne prostornosti, astra je še vedno eden največjih avtov tega razreda. V primerjavi s predhodnico pa je v njeni kabini bolj zračno (tanjši in izdatneje nastavljivi sedeži, doplačljivi ergonomski (ARG) so naravnost odlični), na zadnji klopi udobno sedijo tudi višji potniki (za kolena je 3,5 centimetra več prostora), občutek za prečiščeno armaturno ploščo pa je precej boljši kot v konfekcijski predhodnici.
Astra je sicer plastična in pusta, a črnina armature in vrat, mehka gumirana plastika, lični in redki gumbi ter kakovosten in natančen visokoločljivostni sedem- ali osempalčni zaslon sistema IntelliLink dajejo misliti, da sedite v bolj prestižnem avtu, kakor astra po uradni uvrstitvi uradno je. Miloš Milač
Petvratna astra (karavan pride aprila) je pri nas na voljo v štirih različicah opreme: Selection, Enjoy, Innovation in Dynamic. V novi astri so sicer na voljo turbo bencinski in dizelski motorji z močjo od 95 do 200 konjskih moči. Njena ponudba se prične pri 14.990 evrih za opremo Selection z 1,4-litrskim bencinskim motorjem s 74kW/100KM in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom - popust 1.000 evrov vam priznajo do konca leta.
Osnovna oprema različice med drugim vključuje šest zračnih blazin, elektronski sistem stabilnosti (ESP), klimatsko napravo, radio RT300 z Bluetoothom, USB priključek, električni pomik prednjih stekel, ogrevani zunanji vzvratni ogledali z električnim nastavljanjem in samodejni vklop dnevnih luči. Vstopna Astra z dizelski motorjem 1.6 CDTI z močjo 70kW/95KM in opremo Selection pa je na voljo za 17.590 evrov.
Med privlačnimi doplačili so Oplovci izpostavili paket Udobje I (510 evrov) oziroma Udobje II (700 evrov), seveda pa niso mogli mimo sistema matričnih luči IntelliLux LED nove generacije. Omogoča vožnjo z neprekinjeno uporabo nezasenčenih luči, ne, da bi bil ob tem zaslepljen kateri od udeležencev prometa. Sistem deluje s pomočjo sprednje kamere Opel Eye.
- Cenik- Opel astra (0 KB)
Zanje je treba doplačati 1.200 evrov, v kombinaciji z navigacijsko napravo pa stanejo 1.550 evrov. Žarometi pomenijo ogromen preskok glede na halogenske žaromete in velikega glede na ksenonske, tako ne čudi, da so že postali priljubljena izbira za Slovence. Ugodno je tudi doplačilo za klasični samodejni menjalnik, ki znaša 700 evrov.
1.4 (74 kW/105 KM) MT5 bencinski motor 0 EUR
1.0 (78 kW/105 KM) MT6 Start/Stop bencinski motor 1.200 EUR
Easytronic menjalnik 700 EUR
1.4 (92 kW/125 KM) MT6 bencinski motor 1,300 EUR
1.4 (110 kW/150 KM) MT6 Start/Stop bencinski motor 2,300 EUR
1.6 (81 kW/110 KM) MT6 Start/Stop dizelski motor 3,000 EUR
1.6 (100 kW/136 KM) MT6 Start/Stop dizelski motor 3,500 EUR
Avtomatski menjalnik 700 EUR
IntelliLux matrični žarometi 1.200 EUR
Paket udobja I 510 EUR
(Paket preglednosti in osvetlitve, Paket notranje osvetlitve, Alarmni sistem, Prednji meglenki)
Paket udobja II 700 EUR
(Paket preglednosti in osvetlitve, Paket notranje osvetlitve, Park Pilot, spredaj in zadaj, 6 vrhunskih zvočnikov, Dvopodročna klimatska naprava)
V novi astri je prvič vgrajen tudi informacijski vmesnik intellilink četrte generacije, ki se razume s pametnimi telefoni z operacijskim sistemom android in iOS, kar je danes redkost. Aplikacije in funkcije sistema se upravlja preko 7-palčnega zaslona na dotik nameščenega na sredinski konzoli ali prek stikal na volanu. Uporabniki novih aster bodo deležni tudi drugih sistemov, ki pripomorejo k večji varnosti med vožnjo.
Nova Opel astra je skozi velika vrata vstopila v slovenski avtomobilski prostor, glede na prejšnjo generacijo pa predstavlja kvantni preskok. Ni le bolj varna, udobna, atraktivna in modernejša, kot kadarkoli doslej. Je tudi lažja, učinkovitejša, bolj gibčna in bolj aerodinamična. Zanimanje Slovencev v prvih treh tednih prodaje tako ne čudi, gotovo pa se bo zanimanje še okrepilo s prihodom karavanske različice v začetku pomladi.