Opoldansko kosilo popestri naslednji prizor: iz razkošne nakupovalne galerije prihaja v lahko črno poletno obleko odeta svetlolasa mična gospodična, v roki lahkotno nosi dve ali tri vrečke z dragocenimi napisi in se nameni v smeri parkiranih avtomobilov. Tam je največ majhnih, tudi trendovskih, družbo jim delajo karavani in večje limuzine, tu pa tam se blešči kak športni dvosed, v oči pa bode svetel terenec prav nič škatlaste oblike ali klinastih potez, ampak drzen, eleganten in prefinjen. Kam se bo odpravila? Moška družba klišejsko stavi na majhnega, starejša gospoda poznavalsko na razkošno limuzino, mlajši par, razumljivo, na karavana, dame na šminkerskega malčka, skupina mladcev pa na športnega dvoseda... Žal, vse stave so izgubljene!
Evoque, športni terenec in dizajnerska ikona
Gospodična v črnem se nameni k belemu terenskemu križancu z zajetnim zadnjim športnim spojlerjem in črnimi dodatki, od katerih v oči še posebej padejo 20-palčna platišča z nič kaj terensko širokimi pnevmatikami in zatemnjene sprednje luči, na daljavo odpre električna prtljažna vrata in v 575-litrski prostor elegantno spusti nakupovalne vrečke. Dame in gospodje, fantje in dekleta, range rover evoque black edition! Prava dizajnerska ikona, kompaktni mestni križanec s tremi ali petimi vrati, na katerem je svoj pečat pustila tudi slovita Victora Beckham - ta se nedvomno spozna na visoko modo, glamur in prestiž.
Čeprav je najmanjši in najbolj kompakten med range roverji, prav majhen tale evoque ni. V dolžino meri 436,5 centimetra, v širino 212,5 in v višino 163,5 centimetra. Na prvi pogled se sliši kar malo veliko za naša parkirišča, garažne hiše, številne ozke uličice in nakupovalna središča, veliko prej kot na kaka razrita brezpotja pa bi ga postavili na široke magistralke in avtoceste. A vsi dvomi se kaj kmalu razblinijo, za kar poskrbi ona. Odpremo in pridržimo ji vrata, čeprav to zlahka zmore tudi sama. Elegantno se povzpne na udoben in električno nastavljiv usnjen vozniški sedež in razveže svoj jezik.
Lepotica in zver - z roko v roki po nakupih
Foto: Irena Herak
Otročje lahko upravljanje
Višina avta ji omogoča lažje vstopanje, krilo tako ostane na dostojni višini, visoko sedenje pa kljub vidno športni naravnanosti govori v prid večjemu pregledu okoli vozila med vožnjo. Ravno prav velik in na otip prijeten volan, sistem petih širokokotnih kamer, ki omogočajo 360-stopinjski pogled okoli vozila, vrisane smernice za predvidevanje vzvratne poti ter priročne komande naredijo parkirne in obračalne manevre skorajda otročje lahke tudi na ozkih parkiriščih. Odlično za nakupovanje! K lahkotnosti pripomore še zmernih 11,3 metra velik obračalni krog in manj kot 2,5 zasuka volana od ene do druge skrajne točke, servovolan je pri tem še občutljiv za hitrost - pri majhnih sta poudarjena lahkotnost in odzivnost, pri večjih trdnost in zanesljivost. Nekaj več pozornosti vseeno velja nameniti robnikom, saj so platišča nizkopresečna in splošno občutljiva za slovenske ceste.
Razkošje in prestiž v potniški kabini
Gremo v kabino. Sedeži v barvi ebenovine, skorajda kraljevsko odmerjen prostor, nad glavami panoramska streha s kaljenim in zatemnjenim steklom, pred očmi pregledni merilniki, katerih obrobe ob številkah jo spominjajo na diamante, ter petpalčni zaslon z informacijami za voznika. V sredini v usnje odete in na otip mehke armaturne plošče z aluminijastimi zaključki je osempalčen za dotik občutljiv barven LCD-zaslon, ob njem priročni gumbi za premikanje in izbiro po menijih. Pod zaslonom, ki jo lahko s pomočjo navigacije vodi novim ciljem naproti, je klimatska naprava z ločenim delovanjem za voznika in sopotnika, skorajda na sredini pa se bohoti vrtljiv gumb za ukazovanje šeststopenjskemu avtomatskemu menjalniku - ta se po pritisku gumba za vklop in izklop motorja diskretno prikaže ali pospravi v sredinski greben. Všeč ji je, da si notranjo osvetlitev lahko prilagodi počutju, saj izbira med petimi barvami v različni intenzivnosti, najljubše skladbe pa si kakovostno predvaja s pomočjo 11 zvočnikov podjetja Meridian. Da, avto deluje razkošno in prestižno, izbira materialov ne razočara, pohvale so deležni tudi dvojni barvni šivi na stičiščih.
Motor povsem zadovolji
Pritisk na gumb za zagon pokaže, da gre za turbodizelski motor. Njenega krasi oznaka TD4, ob 2.179 kubičnih centimetrih delovne prostornine tako zmore 110 kilovatov (150 konjev) in ponudi 400 njutonmetrov navora pri 1.750 vrtljajih v minuti. Stotico doseže po 9,6 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 182 kilometrih na uro. Več ne potrebuje, pravi, saj si s takšnim avtom hitro še prehiter, pred njegovo kar malo jezno in agresivno podobo pa se druga vozila tudi kaj hitro umaknejo. Njeni občutki med sukanjem volana? Varnost, varnost in še enkrat varnost, k čemur pripomorejo tudi ksenonski žarometi ter sistem za spremljanje mrtvega kota. To odpihne ves strah in vožnja ji je v pravo veselje.
Pripravljen na vse
In kaj pomeni neobičajen izbirnik pod menjalnikom? Evoque se lahko ponaša s štirikolesnim pogonom, kar optimizira zmogljivost v vseh razmerah. Pri tem mu pomaga tehnologija terrain response, ki prilagaja delovanje motorja, menjalnika in elektronskih sistemov tako pri cestni kot pri terenski vožnji. Terenski? Seveda, evoque je pravi range rover, torej obvladuje vse vrste podlag v večini vremenskih okoliščin.
Sistem ima štiri nastavitve, za običajno vožnjo, za vožnjo po travi, kamenju, snegu, za vožnjo po blatu in kolovozih ter za vožnjo po pesku. Poleg nadzorovanega spuščanja po težjih strminah ima evoque tudi nadzor speljevanja na strmini, ki preprečuje drsenje vozila, ko zavora popusti, ter pomočnika pri speljevanju na strmini. Poleg dinamičnega nadzora stabilnosti in elektronskega nadzora zdrsa koles ima vozilo tudi nadzor stabilnosti pri nagibanju, ki pomaga zmanjševati verjetnost prevračanja vozila. Nos in zadek ne segata daleč čez osi, spredaj evogue premaga do 215 milimetrov visoke ovire, zadaj pa do 240 milimetrov. Če je treba, pa prebrodi tudi pol metra vode! Skoki na okoliške hribe, dostopi do gora, raziskovanje po rečnih koritih, premagovanje kilometrov mivke na plaži... marsikaj zmore. In cena? Njen evoque Td4 automatic dynamic 4WD v osnovi stane 55 tisoč evrov, dodatnih 1.550 evrov pa je odštela za paket Black Pack.